0

П одобно на своите предшественици, новото поколение на Toyota Corolla има всички предпоставки да запази титлата за най-продаван автомобил в света. Новият модел идва с три различни силуета, като хечбекът и комбито вече няма да се казват Auris. Новата Corolla има много важна роля в гамата на Toyota, тъй като трябва да запълни нишата между Yaris и новото Camry. Това няма да е никак лесна задача, но от Toyota ще се справят с нея, представяйки новата Corolla във версии хечбек, седан и комби Touring Sports.

Подобно на своите предшественици, новото поколение на Toyota Corolla има всички предпоставки да запази титлата за най-продаван автомобил в света. Новият модел идва с три различни силуета, като хечбекът и комбито вече няма да се казват Auris. Новата Corolla има много важна роля в гамата на Toyota, тъй като трябва да запълни нишата между Yaris и новото Camry. Това няма да е никак лесна задача, но от Toyota ще се справят с нея, представяйки новата Corolla във версии хечбек, седан и комби Touring Sports.

Всички три модификации са създадени на новата платформа TNGA, но са фокусирани върху различни пазарни сегменти. И трите изпълнения вече са достъпни в дилърската мрежа на Toyota в България.

При проектирането на новото поколение на Corolla дизайнерите на Toyota са изваяли мускулести форми на каросерията и красиво оформление на светлините. В новата Corolla има повече емоции, отколкото във всички предишни 11 поколения. И точно такава искра липсваше на предишната Corolla. Новата Corolla не е само надежден, но също така и модерен автомобил. Още по-изненадващо изглежда комбито Touring Sports, което с дължина 4650 мм, широчина 1790 мм и височина 1435 мм прилича повече на спортна версия на Corolla, отколкото на семейна модификация.

Новото комби Toyota Corolla Touring Sports се отличава от тълпата. Версията Luxury Panoramic Roof привлича вниманието с красивите алуминиеви джанти с пет двойни спици, голям спойлер на покрива, огромна решетка и невероятно стилни светлини. Атрактивната визия не плаши с прекомерна агресия и наперен дизайн. Изпъкналият капак на багажника и спойлерът на покрива се допълват от тесните задни светлини и черният дифузьор. Голямата клетъчна радиаторна решетка и скосените фарове са обединени от черно острие, излизащо под капака, украсено с логото на Toyota. Колата изглежда добре от всеки ъгъл, особено в перлените и сребристи цветовете на каросерията, в които различните елементи на екстериора изпъкват още по-ярко.

В салона на Toyota Corolla Touring Sports японците са изработили преден панел на няколко етажа, покрит с черна пластмаса и кожа с декоративни шевове. В двата края на таблото вентилационните отвори са покрити със сребриста матова рамка. От средата на предния панел се издига 8-инчовият сензорен екран на мултимедийната система във формата на хоризонтален таблет, който има рамка от на черен гланц. Пред погледа на водача има 7-инчов екран, а на стъклото се проектират най-важните данни за пътуването. Новата Corolla Touring Sports е оборудвана с аудиосистема JBL, която осигурява кристален звук и има функционално за управление меню.

В интериора на комбито са поставени двуцветни седалки с комбинирана тапицерия от кожа и текстил, които изглеждат много стилно и са доста удобни за дълго пътуване. Материалите, използвани в интериора са далеч от най-висококачествените и скъпи, но са съвсем подходящи за класа на автомобила. Повечето от детайлите са от твърда пластмаса и изкуствена кожа, но изглеждат доста прилично. В салона има изобилие от място, според стандартите на компактния клас. В комбито Corolla Touring Sports междуосието е 2700 мм, което осигурява достатъчно пространството за краката на пътниците отзад. Широчината позволява на задните седалки да седнат трима човека. Обемът на багажника е 598 литра.

Новата Toyota Corolla Touring Sports е забавна за шофиране и ще зарадва повечето водачи. Комбито се задвижва от хибридна система, която включва 2,0-литров бензинов 4-цилиндров двигател с мощност 152 к.с. при 6000 об/мин и 190 Нм при същите обороти, в съчетание с 650-волтов електромотор, захранван с никел-металхидридна батерия с мощност 80 кВт, който генерира максимален въртящ момент 202 Нм още от 0 оборота. Сумарната мощност на хибридната система е 180 к.с. Благодарение на хибридно задвижване, комбито Touring Sports ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,1 секунди и развива максимална скорост от 180 км/ч. Безстепенната автоматична трансмисия е-CVT в тестваната Corolla Touring Sports е една от най-добре работещите скоростни кутии сред конкурентите.

Благодарение на фиксираната първа предавка и използвания максимално въртящ момент, комбито Corolla стартира пъргаво и бодро. Максималната скорост при задвижване само на ток е повишена до над 115 км/ч, а управлението на системата е променено, за да предотврати пускането на двигателя с вътрешно горене без участие на педала на газта дори преди той да започне да загрява. В комбинация тези мерки значително е намалена консумацията на гориво. По време на теста, който беше основно по извънградски път, малко по магистрала и малко в градския трафик, средният разход на гориво беше 5,7 л/100 км. От Toyota обещават, че колата е най-икономична в града, където според данните там харчи едва 3,6 л/100 км по WLTP. Може би съобразно тази стойност, резервоарът е с обем от едва 43 литра.

На пътя новата Toyota Corolla Touring Sports се управлява уверено и се чувства стабилна в завоите. Страничните наклонявания на каросерията са минимални. Новият модел е получил предно окачване тип McPherson, а задното окачване е с многораменно с допълнителни адаптивни амортисьори. Въпреки, че окачването не е прекалено твърдо, настилката дава достатъчно информация на шофьора и пътниците за неравностите под колелата. Управлението в стандартен режим е много леко, а в спортен режим кормилното управление дава значително по-добра обратна връзка.

В най-високото ниво на оборудване Luxury Panoramic Roof цената на Toyota Corolla Touring Sports от почти 65 000 лева е стряскащо висока. От Toyota оправдават високата цена на новото комби с богатото оборудване и богат списък със стандартни функции, включително фирмената система за активна безопасност Toyota Safety Sense 2. Сега тя включва автоматично аварийно спиране, предупреждение за пресичане на пътна маркировка, засичане на пешеходци и велосипедисти през нощта, както и подобрена система за задържане в лентата.

Системите за сигурност в Corolla Touring Sports са активни и са в постоянна готовност. Когато шофирате с включен круиз контрол колата винаги е в центъра на лентата и може дори самостоятелно да извършва някои завои на пътя. На борда на комбито има много на брой технологии за комфорт и удобство, които ще направят живота на борда на Corolla по-приятен за водача и пътниците. Сред тях са LED фарове с адаптивни дълги светлини, Head-Up дисплей, система за спешни обаждания, аудиосистема JBL, безжично зарядно устройство за смартфон, панорамен покрив, автоматично отваряне на задния капак чрез сензор под бронята, асистент за автономно паркиране и други.

Технически характеристики:

Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Automatic

2,0-литров бензинов двигател и електрически мотор

е-CVT безстепенна автоматична трансмисия

180 к.с. сумарна максимална мощност

190 Нм максимален въртящ момент при 6000 об/мин

8,1 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

180 км/ч максимална скорост

5,6 л/100 км среден разход на бензин

127 г/км емисии на СО2

64 990 лева цена на тествания модел