Подобно на своите предшественици, новото поколение на Toyota Corolla има всички предпоставки да запази титлата за най-продаван автомобил в света. Новият модел идва с три различни силуета, като хечбекът и комбито вече няма да се казват Auris. Новата Corolla има много важна роля в гамата на Toyota, тъй като трябва да запълни нишата между Yaris и новото Camry. Това няма да е никак лесна задача, но от Toyota ще се справят с нея, представяйки новата Corolla във версии хечбек, седан и комби Touring Sports.

Всички три модификации са създадени на новата платформа TNGA, но са фокусирани върху различни пазарни сегменти. И трите изпълнения вече са достъпни в дилърската мрежа на Toyota в България.

При проектирането на новото поколение на Corolla дизайнерите на Toyota са изваяли мускулести форми на каросерията и красиво оформление на светлините. В новата Corolla има повече емоции, отколкото във всички предишни 11 поколения. И точно такава искра липсваше на предишната Corolla. Новата Corolla не е само надежден, но също така и модерен автомобил. Още по-изненадващо изглежда комбито Touring Sports, което с дължина 4650 мм, широчина 1790 мм и височина 1435 мм прилича повече на спортна версия на Corolla, отколкото на семейна модификация.

Новото комби Toyota Corolla Touring Sports се отличава от тълпата. Версията Luxury Panoramic Roof привлича вниманието с красивите алуминиеви джанти с пет двойни спици, голям спойлер на покрива, огромна решетка и невероятно стилни светлини. Атрактивната визия не плаши с прекомерна агресия и наперен дизайн. Изпъкналият капак на багажника и спойлерът на покрива се допълват от тесните задни светлини и черният дифузьор. Голямата клетъчна радиаторна решетка и скосените фарове са обединени от черно острие, излизащо под капака, украсено с логото на Toyota. Колата изглежда добре от всеки ъгъл, особено в перлените и сребристи цветовете на каросерията, в които различните елементи на екстериора изпъкват още по-ярко.

В салона на Toyota Corolla Touring Sports японците са изработили преден панел на няколко етажа, покрит с черна пластмаса и кожа с декоративни шевове. В двата края на таблото вентилационните отвори са покрити със сребриста матова рамка. От средата на предния панел се издига 8-инчовият сензорен екран на мултимедийната система във формата на хоризонтален таблет, който има рамка от на черен гланц. Пред погледа на водача има 7-инчов екран, а на стъклото се проектират най-важните данни за пътуването. Новата Corolla Touring Sports е оборудвана с аудиосистема JBL, която осигурява кристален звук и има функционално за управление меню.

В интериора на комбито са поставени двуцветни седалки с комбинирана тапицерия от кожа и текстил, които изглеждат много стилно и са доста удобни за дълго пътуване. Материалите, използвани в интериора са далеч от най-висококачествените и скъпи, но са съвсем подходящи за класа на автомобила. Повечето от детайлите са от твърда пластмаса и изкуствена кожа, но изглеждат доста прилично. В салона има изобилие от място, според стандартите на компактния клас. В комбито Corolla Touring Sports междуосието е 2700 мм, което осигурява достатъчно пространството за краката на пътниците отзад. Широчината позволява на задните седалки да седнат трима човека. Обемът на багажника е 598 литра.

Новата Toyota Corolla Touring Sports е забавна за шофиране и ще зарадва повечето водачи. Комбито се задвижва от хибридна система, която включва 2,0-литров бензинов 4-цилиндров двигател с мощност 152 к.с. при 6000 об/мин и 190 Нм при същите обороти, в съчетание с 650-волтов електромотор, захранван с никел-металхидридна батерия с мощност 80 кВт, който генерира максимален въртящ момент 202 Нм още от 0 оборота. Сумарната мощност на хибридната система е 180 к.с. Благодарение на хибридно задвижване, комбито Touring Sports ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,1 секунди и развива максимална скорост от 180 км/ч. Безстепенната автоматична трансмисия е-CVT в тестваната Corolla Touring Sports е една от най-добре работещите скоростни кутии сред конкурентите.

Благодарение на фиксираната първа предавка и използвания максимално въртящ момент, комбито Corolla стартира пъргаво и бодро. Максималната скорост при задвижване само на ток е повишена до над 115 км/ч, а управлението на системата е променено, за да предотврати пускането на двигателя с вътрешно горене без участие на педала на газта дори преди той да започне да загрява. В комбинация тези мерки значително е намалена консумацията на гориво. По време на теста, който беше основно по извънградски път, малко по магистрала и малко в градския трафик, средният разход на гориво беше 5,7 л/100 км. От Toyota обещават, че колата е най-икономична в града, където според данните там харчи едва 3,6 л/100 км по WLTP. Може би съобразно тази стойност, резервоарът е с обем от едва 43 литра.

На пътя новата Toyota Corolla Touring Sports се управлява уверено и се чувства стабилна в завоите. Страничните наклонявания на каросерията са минимални. Новият модел е получил предно окачване тип McPherson, а задното окачване е с многораменно с допълнителни адаптивни амортисьори. Въпреки, че окачването не е прекалено твърдо, настилката дава достатъчно информация на шофьора и пътниците за неравностите под колелата. Управлението в стандартен режим е много леко, а в спортен режим кормилното управление дава значително по-добра обратна връзка.

В най-високото ниво на оборудване Luxury Panoramic Roof цената на Toyota Corolla Touring Sports от почти 65 000 лева е стряскащо висока. От Toyota оправдават високата цена на новото комби с богатото оборудване и богат списък със стандартни функции, включително фирмената система за активна безопасност Toyota Safety Sense 2. Сега тя включва автоматично аварийно спиране, предупреждение за пресичане на пътна маркировка, засичане на пешеходци и велосипедисти през нощта, както и подобрена система за задържане в лентата.

Системите за сигурност в Corolla Touring Sports са активни и са в постоянна готовност. Когато шофирате с включен круиз контрол колата винаги е в центъра на лентата и може дори самостоятелно да извършва някои завои на пътя. На борда на комбито има много на брой технологии за комфорт и удобство, които ще направят живота на борда на Corolla по-приятен за водача и пътниците. Сред тях са LED фарове с адаптивни дълги светлини, Head-Up дисплей, система за спешни обаждания, аудиосистема JBL, безжично зарядно устройство за смартфон, панорамен покрив, автоматично отваряне на задния капак чрез сензор под бронята, асистент за автономно паркиране и други.

Технически характеристики:

Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Automatic

2,0-литров бензинов двигател и електрически мотор

е-CVT безстепенна автоматична трансмисия

180 к.с. сумарна максимална мощност

190 Нм максимален въртящ момент при 6000 об/мин

8,1 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

180 км/ч максимална скорост

5,6 л/100 км среден разход на бензин

127 г/км емисии на СО2

64 990 лева цена на тествания модел

По темата: Toyota Corolla комби хибрид
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Кабриолетът BMW M850i Convertible e олицетворение на спортната динамика и изискания лукс

Върхът на удоволствието под открито небе

Кабриолетът BMW M850i Convertible e олицетворение на спортната динамика и изискания лукс

Първото BMW 8-а серия се продаваше почти 10 години, но до края на живота си през 1999 г. се произвеждаше само като купе с две врати. През миналата година баварците възродиха Серия 8, като освен версията Coupe, сега се появиха и още два нови модела в гамата – открития Convertible и Gran Coupe с 4 врати. Новият кабриолет Серия 8 е не само първият по рода си модел в гамата на марката, но и най-красивото BMW правено някога. Разкошният модел в най-високия клас се присъединява към купето в новия луксозен сегмент, където BMW се стреми да бъде важен играч.

Хечбекът и комбито Sports Tourer тръгват с нова 9-степенна автоматична скоростна кутия

Opel Astra се сдоби с ново лице и по-ефективни двигатели

Хечбекът и комбито Sports Tourer тръгват с нова 9-степенна автоматична скоростна кутия

В разгара на лятото петото поколение на Opel Astra претърпя стилен фейслифт и получи нови и по-ефективни двигатели, скоростни кутии и модерно оборудване. Благодарение на нови двигатели и трансмисии, обновеният Opel Astra е с до 19% по-икономичен и по-екологичен в сравнение с настоящия модел, който беше избран за „Европейски автомобил на 2016 година”.

Abarth 595 възражда състезателния имидж на италианския мъник Fiat 500

Малък, бърз и лесен за управление на пътя

Abarth 595 възражда състезателния имидж на италианския мъник Fiat 500

Името Abarth има ярко и изпълнено със събития минало. През 50-те и 60-те години на миналия век това име става истинска сензация на пистите. Малката италианска компания, занимаваща се с производството на компактни спортни модели, става известна не толкова с тях, а най-вече заради спортните версии на масовия Fiat 500. Създателят Карло Абарт видял състезателния потенциал на италианския мъник и го превърнал в истинско оръжие. Спортният Fiat 500 в изпълнение Abarth с образа на скорпион върху логото успешно се борел с по-мощните автомобили в ралитата.