0

П рез миналата година флагманът на Skoda беше модернизиран, но обновяването засегна не толкова външния вид и интериора, колкото получи нови и съвременни технологии, както и изцяло нов вариант за задвижване. Новият Superb iV е първият Plug-in хибриден модел на Skoda, който съчетава силата на 1,4-литров бензинов турбодвигател 1.4 TSI и електрически мотор. Двата агрегата осигуряват системна мощност от 218 к.с. При комбиниране на двата двигателя, автомобилът може да измине автономен пробег от над 930 км. Хибридният вариант за Superb се предлага с ниво на оборудване Ambition и Style, както и за разкошното ниво Laurin & Klement.

През миналата година флагманът на Skoda беше модернизиран, но обновяването засегна не толкова външния вид и интериора, колкото получи нови и съвременни технологии, както и изцяло нов вариант за задвижване. Новият Superb iV е първият Plug-in хибриден модел на Skoda, който съчетава силата на 1,4-литров бензинов турбодвигател 1.4 TSI и електрически мотор. Двата агрегата осигуряват системна мощност от 218 к.с. При комбиниране на двата двигателя, автомобилът може да измине автономен пробег от над 930 км. Хибридният вариант за Superb се предлага с ниво на оборудване Ambition и Style, както и за разкошното ниво Laurin & Klement.

В предната част на обновената Skoda Superb е поставена нова броня със структура на пчелна пита. Променени са малко ребрата на радиаторната решетка, както и формата на фаровете за мъгла. Основните фарове, дневните светлини и мигачите също са модернизирани. Задните светлини също са нови и са свързани с хромирана лента. Вместо традиционната емблема на задния капак има буквен надпис SKODA. Отвън хибридният Superb iV може да бъде разпознат единствено по логото iV отзад.

Новият екологичен модел Skoda Superb iV е Plug-in хибрид и e адресиран към активните бизнесмени, мениджъри и предприемачи, които искат час по-скоро да се присъединят към модерната тенденция на електрификацията и да добавят стойност към изживяването си зад волана. В града Superb iV може да се движи изцяло на ток. В същото време на извънградски път или на магистрала, хибридът може да бъде и динамичен, като комбинира тягата от бензиновия турбодвигател със 156 к.с. и електромотора със 115 к.с., които осигуряват системна мощност от 218 к.с.

Новата Skoda Superb iV доказва, че за безшумно и екологично придвижване трябва само да разполагате с контакт за зареждане. В изцяло електрически режим Skoda Superb iV изминава до 67 км на ток и може да се зарежда в електрическата мрежа през буксата зад част от предната решетка. В режим Hybrid електромоторът работи заедно с 1,4-литровия 4-цилиндров бензинов двигател, като предава сумарната тяга от 400 Нм към предните колела чрез 6-степенната автоматична скоростна кутия с двоен съединител DSG. Може да изберете директно електрическия режим E-Mode и режим Sport чрез бутоните на централната конзола. В режим E-Mode хибридният Superb iV се движи почти безшумно. Благодарение на електрическия генератор на звук, пешеходците и велосипедистите могат да чуят навреме приближаващата кола, когато тя се движи безшумно.

При икономично шофиране Superb iV измина пробег от цели 67 км само на ток. В града при ниски скорости често се използва движението по инерция и по този начин се зарежда батерията, така че може да се акумулира енергия. На магистралата при движение с позволените 140 км/ч, токът в батерията свършва доста по-бързо, след което започва да работи бензиновият турбодвигател с мощност 156 к.с. Ако искате пъргаво ускорение, трябва само да активирате режима Sport от бутона на централния тунел. Тогава бензиновият турбодвигател и електрическият мотор дават системна мощност от 218 к.с. и ускоряват Skoda Superb iV светкавично. Спринтът от място до 100 км/ч отнема 7,7 секунди.

Луксозната лимузина описва прецизно завоите, а добавеното тегло от разположените под задните седалки батерии са понижили центъра на тежестта и са подобрили много стабилността. Когато зарядът в батерията свърши, разходът на бензин извън града е едва 4,3 л/100 км, така че с един резервоар с капацитет 50 литра, може да изминете автономен пробег от над 1000 километра.

От една страна електрическият мотор добавя мощност за динамично ускорение, а от друга страна позволява да се пести гориво в града. Разбира се, за целта батерията трябва да е пълна с ток, което става след няколко часа зареждане с енергия чрез контакт в къщи или от обществена зарядна станция. Под част от предната решетка на Skoda Superb iV е разположено гнездото за зареждане, което се свързва със съответен кабел. След 3 часа и 30 минути литиево-йонната батерия може да бъде напълно заредена чрез кутия с мощност 3,6 кВт. Освен това батерията може да бъде заредена удобно вкъщи за една нощ чрез стандартен контакт. На обществените станции за бързо зареждане ще може да заредите в рамките на 2 часа и 30 минути.

Новата Skoda Superb iV не прави компромис с луксозното изживяване, сигурността и удобствата в сегмента. Новият модел вози изключително меко на всякакви настилки, като преминава забележително комфортно през неравности, дупки и легнали полицаи. В салона на хибридния Superb iV има огромно вътрешно пространство както за краката, така и за главите и раменете на пътниците, характерно за моделите от по-висок клас. Отзад могат да седнат удобно дори трима възрастни, а двама се чувстват като в седан от най-висок клас. Обемът на багажника е цели 625 литра, а със сгънати задни седалки товарният отсек се увеличава до 1760 литра. Под пода на багажника има изолирано отделение, в което се съхраняват кабелите за зареждане.

В интериора като част от стандартното оборудване има мултифункционален цветен дисплей, а като опция може да бъде оборудвана индивидуално с 10,25-инчов виртуален кокпит. Информационно-развлекателната система осигурява достъп до статуса на зареждане на електрическата батерия и информация за пробега на ток. Стандартното оборудване на Skoda Superb iV включва навигационна система Amundsen с 8,0-инчов дисплей, а като опция се предлага системата Columbus с 9,2-инчов дисплей, базирани на последното поколение информационно-развлекателни системи. Те включват вградена карта eSIM и са винаги онлайн, благодарение на включения обмен на данни. Като опция се предлага виртуален кокпит с няколко различни изгледа, който може да изобразява навигационни карти, като част от изгледите си. Системата Columbus включва контрол с жестове и сензорно управление.

Новата Skoda Superb iV вече се продава в България и цената на автомобила в най-високото ниво на оборудване Laurin & Klement след отстъпката е 76 120 лева с ДДС. На фона на конкурентите това е най-изгодното предложение на пазара и е съвсем разумна сума за начало на трансформацията към електрическото бъдеще.

Технически характеристики

Skoda Superb iV 1.4 TSI PHEV

1,4-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател + електромотор

6-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител DSG

218 к.с. системна максимална мощност

400 Нм системен въртящ момент

7,7 секунди ускорение от 0-100 км/ч

224 км/ч максимална скорост

13,0 кВч/100 км консумация на ток

1,5 л/100 км среден разход на бензин

35 г/км емисии на СО2

76 120 лева цена на модела Laurin & Klement