Новата Skoda Fabia стана по-голяма и по-технологична
10

Новата Skoda Fabia стана по-голяма и по-технологична

Четвъртото поколение на успешния модел от Чехия идва с емоционален дизайн и модерни системи

Чешкият автомобилен производител Skoda представи четвъртото поколение на своя популярен малък модел Fabia. Сега той е базиран на модулната платформа MQB-A0 на Volkswagen Group и е най-просторният автомобил в своя сегмент с още по-усъвършенствани функции за комфорт и многобройни съвременни системи за безопасност и асистиращи системи. Четвърто поколение на Skoda Fabia впечатлява с емоционален и въздействащ дизайн, още по-просторен и функционален интериор, най-модерните технологии за свързаност и многобройни интелигентни решения.

От пускането си на пазара през 1999 година и с над 4,5 милиона коли продадени до днес, Fabia е основен стълб за успеха в гамата на чешката марка. Това е вторият най-произвеждан модел на Skoda след Octavia и един от най-популярните модели в своя сегмент.

Въпреки компактните размери, новият модел предлага обширно пространство, високо ниво на безопасност, икономичност, функционалност и отлично съотношение между цена и качество, което ще му помогне отново да се харесва от широк кръг потребители и да спечели много верни почитатели - от начинаещи шофьори до по-възрастни хора, от живеещи сами до големи семейства.

В сравнение с първите три поколения на модела, най-новата Skoda Fabia е по-голяма и отвътре, и отвън, а теглото остава практически непроменено. С дължина от 4108 мм тя за пръв път преминава границата от 4 метра. Новата Fabia е със 111 мм по-дълга, а междуосието е увеличено с 94 мм до 2564 мм и с широчина 1780 мм, тя е с 48 мм по-широка.

Увеличените размери правят възможно колата да предложи още по-просторен интериор с повече място за пътниците, особено отзад и значително нарастване на товарното пространство с 50 литра, което достига 380 литра. Със сгънати задни седалки обемът на багажника се увеличава до 1190 литра.

Дизайнът на новата Skoda Fabia изпъква с атлетични пропорции, изваяни линии и остро очертани предни и задни фарове с LED технология, които я правят да изглежда особено динамично и въздействащо. В предните врати линиите на купето оформят характерния триъгълник от знамето на Чехия. Ясно очертаните предни фарове с LED технология в стандартната си версия се простират до радиаторната решетка.

Изцяло LED вариантите предлагат по-интензивни къси и дълги светлини, както и функции за следене на завоя и адаптивни светлини. Благодарение новите аеродинамични джанти и охлаждащи капаци с активно регулиране в долните въздуховоди на предната броня, новата Skoda Fabia постига коефициент на челно аеродинамично съпротивление от 0,28, с което поставя нов рекорд в сегмента си.

За новата Skoda Fabia се предлага избор от девет цвята за купето, като двата цвята металик оранжев Phoenix и сив Graphite правят своя дебют за марката и съответно за гамата на модела. За контрастиращия покрив, капаците на страничните огледала и рамката на радиаторната решетка могат да бъдат избрани сив металик и черен перлен. Вариантите за джантите включват 14- и 15-инчови стоманени джанти, както и девет различни модела лети джанти с размер от 15 до 18 инча, сред които опционални полирани 18-инчови лети джанти Libra в черно.

В интериора на изцяло новата Skoda Fabia има още повече пространство, повече функции за комфорт, познати от по-високите класове автомобили, както и големи екрани пред водача и на централната конзола. В новия салон прави впечатление големият сензорен екран на мултимедийната система Amundsen с гласов контрол, която разполага с 9,2-инчов дисплей с възможност за индивидуализация и функция за навигация, която използва онлайн данни.

Базовата система Swing има 6,5-инчов цветен сензорен екран, радио с дигитален DAB приемник и 4 високоговорителя отпред като стандарт. Системата Bolero предлага радио, 8-инчов екран, Bluetooth система и два допълнителни високоговорителя в задните врати.

Смартфон може да бъде свързан без кабел чрез Wireless SmartLink и Android Auto или Apple CarPlay. Четвъртото поколение на Fabia може за пръв път да се оборудва и с дигитален инструментален панел, който разполага с 10,25-инчов дисплей. Водачите могат да избират от различни изгледи, които да съответстват на техните нужди.

Стандартно новата Fabia се предлага с аналогов инструментален панел с 3,5-инчов екран. Мултифункционалният волан се предлага с кожена облицовка и със спортен дизайн с три спици, както и пера за смяна на скоростите на автоматичната трансмисия DSG. Автомобилът е винаги онлайн, благодарение на вградена eSIM карта.

Новата Skoda Fabia може да се поръча с двузонов климатроник, както и с отвори за вентилация, които да охлаждат пътниците отзад. В гамата на модела дебютират и опции като подгряване на волана и подгряване на челното стъкло. Такива функции за комфорт преди можеха да се открият само в автомобилите от по-висок клас.

На пазара новият модел ще се предлага в трите познати нива на оборудване - Active, Ambition и Style. За безопасността на пътниците новата Fabia е оборудвана с нови асистиращи системи и до 9 въздушни възглавници. Колата предлага 43 практични решения, които правят нейната употреба в ежедневието още по-лесна и удобна.

По-нисък разход на гориво и по-голям автономен пробег с новите двигатели

Изцяло новата Skoda Fabia се предлага с избор от пет усъвършенствани и икономични бензинови двигатели от последното поколение EVO, които отговарят на стандарта за емисиите Euro 6d. Двигателите осигуряват мощност от 65 к.с. до 150 к.с. С четири от петте двигателя, новата Skoda Fabia може да измине над 900 км автономен пробег в цикъла WLTP, благодарение на ниския разход на гориво и опционалния 50-литров резервоар за гориво, вместо стандартния 40-литров.

За новата Skoda Fabia се предлагат два 3-цилиндрови бензинови двигателя с многоточково впръскване 1.0 MPI с работен обем от 1 литър, с мощност съответно 65 к.с. и 80 к.с. Това е с 5 к.с. повече от агрегатите от предното поколение. И двата двигателя са разработени от Skoda Auto и се произвеждат в заводите в Чехия.

За новата Skoda Fabia се предлагат и 3-цилиндрови 1,0-литрови турбомотори 1.0 TSI с мощност до 95 к.с., оборудвани с 5-степенна ръчна скоростна кутия и с мощност 110 к.с., за които има избор между 6-степенна ръчна и 7-степенна автоматична скоростна кутия DSG с двоен съединител.

Най-мощният агрегат в гамата за новата Skoda Fabia е 1,5-литровият 4-цилиндров бензинов турбодвигател 1.5 TSI с мощност 150 к.с., комбиниран стандартно със 7-степенна автоматична скоростна кутия DSG с двоен съединител.

Този двигател е оборудван с технология за управление на цилиндрите, която намалява разхода на гориво и емисиите на CO2. Когато натоварването на мотора е ниско, системата автоматично и без шофьора да усеща, деактивира два от цилиндрите. Всички бензинови турбомотори TSI имат и филтър за твърди частици.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.