0

Ч ешкият автомобилен производител Skoda представи четвъртото поколение на своя популярен малък модел Fabia. Сега той е базиран на модулната платформа MQB-A0 на Volkswagen Group и е най-просторният автомобил в своя сегмент с още по-усъвършенствани функции за комфорт и многобройни съвременни системи за безопасност и асистиращи системи. Четвърто поколение на Skoda Fabia впечатлява с емоционален и въздействащ дизайн, още по-просторен и функционален интериор, най-модерните технологии за свързаност и многобройни интелигентни решения.

Чешкият автомобилен производител Skoda представи четвъртото поколение на своя популярен малък модел Fabia. Сега той е базиран на модулната платформа MQB-A0 на Volkswagen Group и е най-просторният автомобил в своя сегмент с още по-усъвършенствани функции за комфорт и многобройни съвременни системи за безопасност и асистиращи системи. Четвърто поколение на Skoda Fabia впечатлява с емоционален и въздействащ дизайн, още по-просторен и функционален интериор, най-модерните технологии за свързаност и многобройни интелигентни решения.

От пускането си на пазара през 1999 година и с над 4,5 милиона коли продадени до днес, Fabia е основен стълб за успеха в гамата на чешката марка. Това е вторият най-произвеждан модел на Skoda след Octavia и един от най-популярните модели в своя сегмент.

Въпреки компактните размери, новият модел предлага обширно пространство, високо ниво на безопасност, икономичност, функционалност и отлично съотношение между цена и качество, което ще му помогне отново да се харесва от широк кръг потребители и да спечели много верни почитатели - от начинаещи шофьори до по-възрастни хора, от живеещи сами до големи семейства.

В сравнение с първите три поколения на модела, най-новата Skoda Fabia е по-голяма и отвътре, и отвън, а теглото остава практически непроменено. С дължина от 4108 мм тя за пръв път преминава границата от 4 метра. Новата Fabia е със 111 мм по-дълга, а междуосието е увеличено с 94 мм до 2564 мм и с широчина 1780 мм, тя е с 48 мм по-широка.

Увеличените размери правят възможно колата да предложи още по-просторен интериор с повече място за пътниците, особено отзад и значително нарастване на товарното пространство с 50 литра, което достига 380 литра. Със сгънати задни седалки обемът на багажника се увеличава до 1190 литра.

Дизайнът на новата Skoda Fabia изпъква с атлетични пропорции, изваяни линии и остро очертани предни и задни фарове с LED технология, които я правят да изглежда особено динамично и въздействащо. В предните врати линиите на купето оформят характерния триъгълник от знамето на Чехия. Ясно очертаните предни фарове с LED технология в стандартната си версия се простират до радиаторната решетка.

Изцяло LED вариантите предлагат по-интензивни къси и дълги светлини, както и функции за следене на завоя и адаптивни светлини. Благодарение новите аеродинамични джанти и охлаждащи капаци с активно регулиране в долните въздуховоди на предната броня, новата Skoda Fabia постига коефициент на челно аеродинамично съпротивление от 0,28, с което поставя нов рекорд в сегмента си.

За новата Skoda Fabia се предлага избор от девет цвята за купето, като двата цвята металик оранжев Phoenix и сив Graphite правят своя дебют за марката и съответно за гамата на модела. За контрастиращия покрив, капаците на страничните огледала и рамката на радиаторната решетка могат да бъдат избрани сив металик и черен перлен. Вариантите за джантите включват 14- и 15-инчови стоманени джанти, както и девет различни модела лети джанти с размер от 15 до 18 инча, сред които опционални полирани 18-инчови лети джанти Libra в черно.

В интериора на изцяло новата Skoda Fabia има още повече пространство, повече функции за комфорт, познати от по-високите класове автомобили, както и големи екрани пред водача и на централната конзола. В новия салон прави впечатление големият сензорен екран на мултимедийната система Amundsen с гласов контрол, която разполага с 9,2-инчов дисплей с възможност за индивидуализация и функция за навигация, която използва онлайн данни.

Базовата система Swing има 6,5-инчов цветен сензорен екран, радио с дигитален DAB приемник и 4 високоговорителя отпред като стандарт. Системата Bolero предлага радио, 8-инчов екран, Bluetooth система и два допълнителни високоговорителя в задните врати.

Смартфон може да бъде свързан без кабел чрез Wireless SmartLink и Android Auto или Apple CarPlay. Четвъртото поколение на Fabia може за пръв път да се оборудва и с дигитален инструментален панел, който разполага с 10,25-инчов дисплей. Водачите могат да избират от различни изгледи, които да съответстват на техните нужди.

Стандартно новата Fabia се предлага с аналогов инструментален панел с 3,5-инчов екран. Мултифункционалният волан се предлага с кожена облицовка и със спортен дизайн с три спици, както и пера за смяна на скоростите на автоматичната трансмисия DSG. Автомобилът е винаги онлайн, благодарение на вградена eSIM карта.

Новата Skoda Fabia може да се поръча с двузонов климатроник, както и с отвори за вентилация, които да охлаждат пътниците отзад. В гамата на модела дебютират и опции като подгряване на волана и подгряване на челното стъкло. Такива функции за комфорт преди можеха да се открият само в автомобилите от по-висок клас.

На пазара новият модел ще се предлага в трите познати нива на оборудване - Active, Ambition и Style. За безопасността на пътниците новата Fabia е оборудвана с нови асистиращи системи и до 9 въздушни възглавници. Колата предлага 43 практични решения, които правят нейната употреба в ежедневието още по-лесна и удобна.

По-нисък разход на гориво и по-голям автономен пробег с новите двигатели

Изцяло новата Skoda Fabia се предлага с избор от пет усъвършенствани и икономични бензинови двигатели от последното поколение EVO, които отговарят на стандарта за емисиите Euro 6d. Двигателите осигуряват мощност от 65 к.с. до 150 к.с. С четири от петте двигателя, новата Skoda Fabia може да измине над 900 км автономен пробег в цикъла WLTP, благодарение на ниския разход на гориво и опционалния 50-литров резервоар за гориво, вместо стандартния 40-литров.

За новата Skoda Fabia се предлагат два 3-цилиндрови бензинови двигателя с многоточково впръскване 1.0 MPI с работен обем от 1 литър, с мощност съответно 65 к.с. и 80 к.с. Това е с 5 к.с. повече от агрегатите от предното поколение. И двата двигателя са разработени от Skoda Auto и се произвеждат в заводите в Чехия.

За новата Skoda Fabia се предлагат и 3-цилиндрови 1,0-литрови турбомотори 1.0 TSI с мощност до 95 к.с., оборудвани с 5-степенна ръчна скоростна кутия и с мощност 110 к.с., за които има избор между 6-степенна ръчна и 7-степенна автоматична скоростна кутия DSG с двоен съединител.

Най-мощният агрегат в гамата за новата Skoda Fabia е 1,5-литровият 4-цилиндров бензинов турбодвигател 1.5 TSI с мощност 150 к.с., комбиниран стандартно със 7-степенна автоматична скоростна кутия DSG с двоен съединител.

Този двигател е оборудван с технология за управление на цилиндрите, която намалява разхода на гориво и емисиите на CO2. Когато натоварването на мотора е ниско, системата автоматично и без шофьора да усеща, деактивира два от цилиндрите. Всички бензинови турбомотори TSI имат и филтър за твърди частици.