0

П рез 1999 година чешката марка Skoda пусна па пазара модела Fabia, който стана един от най-популярните автомобили в своя сегмент. Оттогава до днес са продадени над 4,5 милиона автомобила Fabia в три поколения, като всяко следващо е по-добро от предходното.

Новата четвърта генерация на модела не прави изключение и идва у нас с много привлекателен външен вид, просторен и функционален интериор, голям багажник, модерно и технологично оборудване, ефективни двигатели и високо ниво на безопасност.

През 1999 година чешката марка Skoda пусна па пазара модела Fabia, който стана един от най-популярните автомобили в своя сегмент. Оттогава до днес са продадени над 4,5 милиона автомобила Fabia в три поколения, като всяко следващо е по-добро от предходното.

Новата четвърта генерация на модела не прави изключение и идва у нас с много привлекателен външен вид, просторен и функционален интериор, голям багажник, модерно и технологично оборудване, ефективни двигатели и високо ниво на безопасност.

Новата Skoda Fabia предлага всичко това на една много приемлива цена и със сигурност ще се харесва от широк кръг потребители, от начинаещи водачи до по-възрастни хора, от живеещи сами до големи семейства, които ценят парите си.

Четвъртото поколение на Skoda Fabia е базирано на модулната платформа MQB-A0 на Volkswagen Group и е най-просторният автомобил в своя клас с още повече функции за комфорт и множество съвременни системи за безопасност и асистенция. Новата Skoda Fabia впечатлява с емоционален дизайн, по-просторен и функционален интериор, модерни технологии за свързаност и многобройни интелигентни решения.

В сравнение с първите три поколения на модела, новата Skoda Fabia е по-голяма и отвън, и отвътре, а теглото остава практически непроменено. Новата Fabia е със 11 см по-дълга и сега нейната дължина достига почти 4,11 метра. Широчината е набъбнала с 5 см до 1,78 метра, а междуосието е увеличено с 9,4 см до 2,56 метра.

Увеличените размери са допринесли до наличието на по-просторен интериор с повече място за пътниците, особено отзад и значително нарастване на обема на багажника с 50 литра, който достига 380 литра и е най-големият в сегмента. Със сгънати задни седалки капацитетът на багажника се увеличава до 1190 литра.

Докато първото и второто поколение на Skoda Fabia не изпъкваха с външния си вид, в третото издание на модела дизайнерите вложиха особено старание и колата хваща окото особено в двуцветните версии с контрастен покрив.

При новата Fabia дизайнът е още по-емоционален и привлекателен, така че автомобилът изпъква с атлетични пропорции, динамични линии и със заострени тънки предни фарове, които достигат до внушителна шестоъгълна радиаторна решетка.

Фаровете, мигачите и дневните светлини стандартно разполагат с LED технология, а опционалните изцяло LED предни фарове осигуряват по-интензивни къси и дълги светлини, както и функции за следене на завоя и адаптивно осветление. Задните фарове са с ясно очертани линии и кристални форми.

В предните врати линиите оформят триъгълника от знамето на Чехия. Благодарение новите аеродинамични джанти и капаците за охлаждане с активно регулиране в долните въздуховоди на предната броня, новата Fabia постига коефициент на аеродинамично съпротивление от 0,28 и поставя рекорд в класа си.

Новата Skoda Fabia се предлага с избор от девет цвята за каросерията, като изцяло нови за марката и модела са двата цвята металик оранжев Phoenix и сив Graphite. За контрастиращия покрив, капаците на страничните огледала и радиаторната решетка могат да бъдат избрани сив металик и черна перла. Вариантите за джантите включват стоманени джанти с размер 14 и 15 инча, както и девет модела лети джанти с размер от 15 до 18 инча, както и опционални полирани 18-инчови лети джанти Libra в черно.

Влизайки в интериора на новата Skoda Fabia приятно съм изненадан от материалите, използвани в купето. Пластмасата изглежда впечатляващо, гумирана е и се усеща мека при допир. За водача и пътника до него е предвидено обширно пространство. Благодарение на множеството настройки на кормилната колона и седалките, зад волана могат да седнат хора с разнообразно телосложение и ръст от 1,50 до почти 2 метра. В салона правят впечатление повечето функции за комфорт, познати от по-високите класове автомобили.

Воланът с кожена облицовка е с две спици и е взет директно от новата Skoda Octavia. Пред водача ясно се виждат всички показатели на дигиталния инструментален панел с 10,25-инчов дисплей. Шофьорът може да избира от различни изгледи, които да съответстват на неговите нужди.

Стандартно новата Fabia се предлага с аналогов инструментален панел с 3,5-инчов информационен екран. Автомобилът винаги е онлайн посредством вградена eSIM карта. На централната конзола е поставен 9,2-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система Amundsen с гласов контрол, която включва навигация с използване на данни онлайн.

Базовата система Swing има модерен 6,5-инчов цветен сензорен екран, радио с дигитален приемник и четири високоговорителя отпред като стандарт. Системата Bolero предлага радио, 8-инчов екран, Bluetooth система и два допълнителни високоговорителя в задните врати. Предлага се и безжична връзка на смартфон чрез Wireless SmartLink и приложенията Android Auto или Apple CarPlay. Все пак най-важните функции се управляват от традиционните бутони и регулатори.

Новата Skoda Fabia може да се поръча с двузонов климатроник, както и с отвори за вентилация, които да охлаждат пътниците отзад. В гамата на модела дебютират и опции като отопление на волана и подгряване на челното стъкло.

За безопасността на пътниците новата Fabia е оборудвана с най-съвременните асистиращи системи и до 9 въздушни възглавници. Колата предлага 43 практични решения за по-лесна и удобна употреба, като например стъргалка за лед в капачката на резервоара с инструмент за измерване на дълбочината на протектора на гумите и чадър в шофьорската врата.

Новата Fabia вози комфортно не само при кратки градски пътувания

Новата Skoda Fabia се предлага с избор от пет подобрени и икономични бензинови двигатели от последното поколение EVO, които отговарят на стандарта за емисиите Euro 6d. С тези мотори популярният малък автомобил е по-вълнуващ и по-динамичен от всякога. Базовият модел се задвижва от 3-цилиндров бензинов двигател 1.0 MPI с работен обем от 1 литър и с многоточково впръскване в два варианта на мощност – с 65 к.с. и 80 к.с.

Много по-атрактивни са 3-цилиндровите 1,0-литрови турбомотори 1.0 TSI с мощност до 95 к.с., комбиниран с 5-степенна механична скоростна кутия и 1.0 TSI с мощност 110 к.с., съчетан стандартно с 6-степенна ръчна скоростна кутия или със 7-степенна автоматична трансмисия DSG с двоен съединител.

На по-късен етап в гамата на Skoda Fabia ще се предлага и най-големият 1,5-литров 4-цилиндров мотор с турбокомпресор 1.5 TSI с мощност 150 к.с., комбиниран стандартно със 7-степенна автоматична скоростна кутия DSG с двоен съединител.

Ако обичате да сменяте скоростите ръчно и шофирате основно в града, един добър избор е Fabia с турбомотора с 95 к.с., който е много пъргав, работи гладко и има висок въртящ момент от 175 Нм в широкия интервал от 1600 до 3500 об/мин. Този мотор е повече от достатъчен за ефективно движение в градския лабиринт, но на магистралата при 130 км/ч работи при над 3000 об/мин, поради липсата на шеста предавка. С този турбомотор новата Fabia ускорява от място до 100 км/ч за 10,6 секунди, а разходът на гориво в смесен цикъл е 5 л/100 км според цикъла WLTP.

Порасналата Fabia върви чудесно с турбомотора 1.0 TSI със 110 к.с. в комбинация със 7-степенната автоматична скоростна кутия DSG с двоен съединител. Моторът е пъргав и бързо достига максималния въртящ момент от 200 Нм, наличен в широкия интервал от 2000 до 3000 об/мин.

С този двигател новата Fabia ускорява от място до 100 км/ч за 9,6 секунди. В същото време агрегатът е икономичен и комбинираният разход на гориво е 5,4 л/100 км. Благодарение на ниския разход на гориво и с опционалния 50-литров резервоар за бензин, вместо стандартния 40-литров, новата Skoda Fabia може да измине над 900 км автономен пробег в тестовия цикъла WLTP.

На пътя новата Skoda Fabia доказва, че дори малките автомобили могат да пораснат достатъчно, за да осигурят на пътниците приличен комфорт, не само при кратки градски пътувания.

Управлявайки новата Skoda Fabia за първи път, много ми харесаха характеристиките на окачването. Най-вече защото то предлага добър компромис между комфорт на возене и прецизност на кормилното управление. В резултат на това при преодоляване на неравности - големи и малки, надлъжни или напречни, пътниците не усещат и най-малко намаляване на комфорта при пътуване.

Въпреки това, настройките на шасито не са прекалено меки и не се усеща сериозно наклоняване на каросерията, когато шофирате бързо по пътища с остри завои. При тези условия прецизната система за управление помага за да държите автомобила под контрол.

Дори и лек офроуд не успя да уплаши новата Fabia, която се справи отлично с чакълеста настилка, за да избегне задръстване в час пик. Окачването се отличава с тиха работа и дори когато шофирате по неравен път или трамвайни релси, неприятните звуци от шасито не достигат до ушите на пътниците.

Новата Skoda Fabia вече се предлага на българския пазар в трите познати нива на оборудване - Active, Ambition и Style. Специалните нива с по-изгодно оборудване са Selection и Edition. У нас цената на модела започва от 26 980 лева с двигател 1.0 MPI с 65 к.с., а версията 1.0 TSI с 95 к.с. струва минимум 30 390 лева. Най-практичната комбинация на мотора 1.0 TSI с автоматична трансмисия започва от 34 390 лева.

Технически характеристики

Skoda Fabia 1.0 TSI DSG

1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател

7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител

110 к.с. максимална мощност при 5000-5500 об/мин

200 Нм въртящ момент при 2000-3000 об/мин

9,6 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

205 км/ч максимална скорост

5,4 л/100 км среден разход на гориво

124 г/км емисии на СО2 (WLTP)

34 390 лева цена на модела (Ambition)