0

П рез 1972 година Mercedes-Benz представя първото поколение на S-класата, в която своят дебют правят най-новите технологии, разработени от компанията. За тези близо 50 години и шест поколения, S-класата на Mercedes-Benz се превърна не само във флагман на марката, но стана и най-продаваният луксозен седан на европейския пазар.

С новото седмо поколение на S-класата, компанията Mercedes-Benz представя новата мерна единица за лукс, комфорт и иновации, фокусирани върху хората.

През 1972 година Mercedes-Benz представя първото поколение на S-класата, в която своят дебют правят най-новите технологии, разработени от компанията. За тези близо 50 години и шест поколения, S-класата на Mercedes-Benz се превърна не само във флагман на марката, но стана и най-продаваният луксозен седан на европейския пазар.

С новото седмо поколение на S-класата, компанията Mercedes-Benz представя новата мерна единица за лукс, комфорт и иновации, фокусирани върху хората.

Новият седан Mercedes-Benz S-клас е построен на новата платформа MRA II и е пораснал както отвън, така и отвътре. Както и преди, той се предлага в две версии – стандартна и удължена. Стандартният модел е с дължина 5179 мм и с междуосие 3106 мм, а удълженият е съответно 5289 мм и 3216 мм. Широчината е нараснала до 1954 мм, а височината е 1503 мм. Въпреки, че в новата конструкция има повече алуминиеви сплави, теглото се е увеличило с около 50 кг. Седанът има подобрена аеродинамика и коефициентът на челно въздушно съпротивление е намален до 0,22.

Елегантен и изчистен дизайн, солиден и представителен външен вид

Външният дизайн на новия Mercedes-Benz S-клас не е претърпял революционни промени, но сега е по-елегантен и изчистен, като запазва солидния и представителен стил. Радиаторната решетка е станала по-голяма, а фаровете са по-тесни. Във всички версии на S-класата светлините са LED, а срещу доплащане могат да се поръчат и матрични.

Страничният силует е елегантен, профилната линия започва с огромния преден капак, качва се до аркообразния покрив и завършва в по-високата задница. Профилните стени са украсени с извити щамповани линии, а дръжките на вратите се прибират когато колата се заключи или потегли. В задната част тънките триъгълни фарове са свързани чрез хромирана лайсна. Пакетът AMG включва аеродинамични спортни детайли и 20-инчови алуминиеви джанти вместо стандартните 18-инчови.

Усъвършенствана мултимедийната система с изкуствен интелект

Безспорно външният вид на новият Mercedes-Benz S-класа е величествен, но още по-впечатляващ е интериорът на луксозния седан. За обзавеждането на салона са комбинирани перфорирана кожа и естествена дървесина, сякаш се намирате на борда на луксозна яхта. Предният панел на Mercedes-Benz S-клас е обгръщащ, а воланът е с намален размер и допълнен със сензорни бутони.

Показанията на инструментите се изписват на 12,3-инчов дисплей с иновативна триизмерна графика. Шофьорът може да избере своя конфигурация според предпочитанията си. Най-важните данни се проектират върху предното стъкло с помощта на технология за добавена реалност. Сензорният екран на мултимедийната система с изкуствен интелект Mercedes-Benz User Experience (MBUX) е отделен от цифровия инструментален клъстер и е с диагонал 11,9 инча.

Системата позволява да бъдат запаметени до 7 персонални профила, които да бъдат свързани чрез лицево разпознаване, пръстов отпечатък, гласово разпознаване или пък традиционния PIN код. В автомобила са налични до пет дисплея, като централният дисплей е с OLED технология. Системата MBUX дава възможност и за споделяне на съдържание между пътуващите и между отделните екрани.

Само с натискането на един бутон новият дисплей пред водача за първи път позволява пространствено възприемане на картината с истински триизмерен ефект. Интелигентната система може да разпознае гласа на собственика и автоматично да зареди любимите му настройки. В салона има по-малко бутони от предшественика.

Отопление, вентилация и масаж за комфортно пътуване и релакс

Предните седалки и кормилната колона се управляват електрически като стандарт. Седалките са много меки и удобни, но в същото време придържат отлично тялото на водача, като страничните опори се активират в посока, обратна на завиването. Стандартно седалките осигуряват отопление, а като опции, които не бива да спестявате, се предлагат вентилация и масаж с 10 различни програми. Подглавниците и подлакътниците също се отопляват.

Местата на втория ред седалки са много специални, защото тук по всяка вероятност ще се возят бъдещите собственици на новата S-класа. Дизайнерите от Mercedes-Benz са осигурили перфектната атмосфера за комфортно пътуване и релакс едновременно. Предлагат се две конфигурации на втория ред седалки – с три места или два отделни електрически и отопляеми фотьойла. В удължената версия традиционно има повече място за краката и пространство над главите на пътуващите отзад, а в новия модел салонът е по-широк и в областта на раменете.

За пътниците отзад са предвидени като опция и два отделни сензорни дисплея, като могат да се поръчат и сменяеми таблети. Обемът на багажника е увеличен с 20 литра до 550 литра в сравнение с предишния модел, а капакът му е оборудван с електрическо задвижване и отваряне от ключа.

Истински спортист с 6-цилиндров бензинов турбомотор във версията S 500 4Matic 

Новият седан Mercedes-Benz S-клас първоначално се предлага с два бензинови 3,0-литрови 6-цилиндрови редови двигателя с турбокомпресор. Вариантите S 450 4Matic L и S 500 4Matic L развиват мощност съответно 367 и 435 к.с., но са допълнени от малък електрически мотор с 22 к.с. Увеличението на мощността е сравнително малко, но пък максималният въртящ момент получава допълнителни 250 Нм, което помага да се скрие турбо паузата по време на рязко ускорение.

При модела S 500 4Matic L има достатъчно тяга в средните обороти, благодарение на електрическия компресор. Пикът от 520 Нм се достига още при 1800 об/мин и е на разположение на водача чак до 5800 об/мин. Ускорението от място до 100 км/ч отнема едва 4,9 секунди, въпреки че не се усеща толкова пряко, колкото ако беше в спортна кола. Максималната скорост е ограничена до 250 км/ч, като ако не следите скоростомера, ще превишите ограниченията на магистралата без дори да подозирате за това.

Най-голямата изненада поднася разходът на бензиновия двигател, който благодарение на хибридната инсталация е много умерен. В града консумацията е едва 11,3 л/100 км, малко над 10 литра харчи колата на магистралата с около 130-140 км/ч, а ако карате пестеливо, което едва ли ще се случи в България, в извънградски цикъл колата харчи 6,7 л/100 км. Капацитетът на резервоара е 76 литра, така че при сравнително умерено темпо на шофиране колата може да измине автономен пробег от около 800 км.

Спортна динамика и умерен разход с дизеловия S 400d 4Matic

За пестеливите собственици, каквито се срещат и у нас, Mercedes-Benz предлага новата S-класа и с дизелови двигатели. Двата варианта на 3,0-литровия 6-цилиндров турбодизелов агрегат са S 350d 4Matic L и S 400d 4Matic L, съответно с мощност 286 и 330 к.с. По-мощната версия има две турбини, а максималният въртящ момент е огромен – цели 700 Нм в интервала от 1200 до 3200 об/мин.

Двигателят има изобилие от тяга и в същото време е много отзивчив, като работи изненадващо тихо и плавно. Освен това динамиката е почти на нивото на хибридната версия, тъй като за спринта от 0 до 100 км/ч са необходими едва 5,4 секунди. Разходът на гориво е още по-скромен и в града е 8,8 л/100 км, а извън града е едва 5,8 л/100 км.

Всички модификации са оборудвани с 9-степенна автоматична скоростна кутия, която работи много плавно, а на волана има пера и за ръчно превключване на скоростите. Като стандартно оборудване за България се предлага системата за задвижване на четирите колела 4Matic, която подобрява сцеплението и осигурява повече стабилност при движение върху заснежени и мокри пътища.

По-късно двигателната гама ще бъде разширена с 4,7-литров V8 турбомотор с мощност 496 к.с. и зареждащ се Plug-in хибрид с мощност 510 к.с. и с възможност за изцяло електрически пробег от около 100 км. Очакват се и по-мощни версии от AMG, но с агрегат V12 вече ще бъде оборудвана само флагманската версия на Maybach.

Магическо окачване изглажда всякакви неравности по пътя

Новият Mercedes-Benz S-класа стандартно е оборудван с активно въздушно окачване E-Active Body Control и адаптивни амортисьори, които осигуряват отличен комфорт на возене и буквално изглаждат всякакви неравности по пътя. Като опция се предлага системата Magic Body Control, която използва камери, сканиращи пътя пред колата. Те виждат дупките и подготвят окачването за преминаването им.

Воланът е по-прецизен и с увеличаване на скоростта става по-тежък. Завиващите задни колела са направили огромния седан по-маневрен и са намалили диаметъра на завой до само 10,9 метра. Шумоизолацията на салона е подобрена, а аудиосистемата Burmester превръща интериора в концертна зала на колела.

Четири модификации и богато оборудване за моделите у нас

Новата S-класа на Mercedes-Benz вече може да се разгледа и изпробва в търговските центрове на генералния дистрибутор на марката у нас – „Силвър Стар”. Флагманът на Mercedes-Benz е наличен в шоурумите на оторизираните дилърства на „Силвър Стар” в София, Пловдив, Варна и Бургас, както и в Русе.

У нас продажбите на новата S-класа стартираха в четири модификации. Цената на дизеловите модели S 350d 4Matic L и S 400d 4Matic L започва съответно от 215 850 лева и 229 800 лева. За бензиновия вариант S 450 4Matic L цената започва от 229 350 лева, а най-мощният засега модел S 500 4Matic L стартира от 250 650 лева.

Предлаганите модели са задължително със задвижване на четирите колела и с 9-степенна автоматична скоростна кутия, като серийното оборудване включва още и скенер за пръстов отпечатък, прибиращи се дръжки на вратите, 360-градусова камера за паркиране, система за предпазване от кражби и OLED централен дисплей.

През тази година генералният дистрибутор „Силвър Стар” ще предложи и 8-цилиндровия вариант S 580 с вграден стартер-генератор, както и зареждащ се в контакта Plug-in хибрид с пробег изцяло на електроенергия в рамките на 100 километра.

Технически характеристики

Mercedes-Benz S 500 4Matic L

3,0-литров 6-цилиндров редови бензинов двигател с турбокомпресор

9-степенна автоматична скоростна кутия

435 к.с. максимална мощност при 5900-6100 об/мин

520 Нм максимален въртящ момент при 1800-5800 об/мин

250 Нм допълнителен въртящ момент с EQ Boost

4,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

8,1 л/100 км среден разход на гориво

184 г/км емисии на СО2

250 650 лева базова цена на модела