Новата мерна единица за лукс
11

Новата мерна единица за лукс

Седмото поколение на Mercedes-Benz S-клас впечатлява с елегантен дизайн и глези пътниците с най-комфортния интериор

През 1972 година Mercedes-Benz представя първото поколение на S-класата, в която своят дебют правят най-новите технологии, разработени от компанията. За тези близо 50 години и шест поколения, S-класата на Mercedes-Benz се превърна не само във флагман на марката, но стана и най-продаваният луксозен седан на европейския пазар.

С новото седмо поколение на S-класата, компанията Mercedes-Benz представя новата мерна единица за лукс, комфорт и иновации, фокусирани върху хората.

Новият седан Mercedes-Benz S-клас е построен на новата платформа MRA II и е пораснал както отвън, така и отвътре. Както и преди, той се предлага в две версии – стандартна и удължена. Стандартният модел е с дължина 5179 мм и с междуосие 3106 мм, а удълженият е съответно 5289 мм и 3216 мм. Широчината е нараснала до 1954 мм, а височината е 1503 мм. Въпреки, че в новата конструкция има повече алуминиеви сплави, теглото се е увеличило с около 50 кг. Седанът има подобрена аеродинамика и коефициентът на челно въздушно съпротивление е намален до 0,22.

Елегантен и изчистен дизайн, солиден и представителен външен вид

Външният дизайн на новия Mercedes-Benz S-клас не е претърпял революционни промени, но сега е по-елегантен и изчистен, като запазва солидния и представителен стил. Радиаторната решетка е станала по-голяма, а фаровете са по-тесни. Във всички версии на S-класата светлините са LED, а срещу доплащане могат да се поръчат и матрични.

Страничният силует е елегантен, профилната линия започва с огромния преден капак, качва се до аркообразния покрив и завършва в по-високата задница. Профилните стени са украсени с извити щамповани линии, а дръжките на вратите се прибират когато колата се заключи или потегли. В задната част тънките триъгълни фарове са свързани чрез хромирана лайсна. Пакетът AMG включва аеродинамични спортни детайли и 20-инчови алуминиеви джанти вместо стандартните 18-инчови.

Усъвършенствана мултимедийната система с изкуствен интелект

Безспорно външният вид на новият Mercedes-Benz S-класа е величествен, но още по-впечатляващ е интериорът на луксозния седан. За обзавеждането на салона са комбинирани перфорирана кожа и естествена дървесина, сякаш се намирате на борда на луксозна яхта. Предният панел на Mercedes-Benz S-клас е обгръщащ, а воланът е с намален размер и допълнен със сензорни бутони.

Показанията на инструментите се изписват на 12,3-инчов дисплей с иновативна триизмерна графика. Шофьорът може да избере своя конфигурация според предпочитанията си. Най-важните данни се проектират върху предното стъкло с помощта на технология за добавена реалност. Сензорният екран на мултимедийната система с изкуствен интелект Mercedes-Benz User Experience (MBUX) е отделен от цифровия инструментален клъстер и е с диагонал 11,9 инча.

Системата позволява да бъдат запаметени до 7 персонални профила, които да бъдат свързани чрез лицево разпознаване, пръстов отпечатък, гласово разпознаване или пък традиционния PIN код. В автомобила са налични до пет дисплея, като централният дисплей е с OLED технология. Системата MBUX дава възможност и за споделяне на съдържание между пътуващите и между отделните екрани.

Само с натискането на един бутон новият дисплей пред водача за първи път позволява пространствено възприемане на картината с истински триизмерен ефект. Интелигентната система може да разпознае гласа на собственика и автоматично да зареди любимите му настройки. В салона има по-малко бутони от предшественика.

Отопление, вентилация и масаж за комфортно пътуване и релакс

Предните седалки и кормилната колона се управляват електрически като стандарт. Седалките са много меки и удобни, но в същото време придържат отлично тялото на водача, като страничните опори се активират в посока, обратна на завиването. Стандартно седалките осигуряват отопление, а като опции, които не бива да спестявате, се предлагат вентилация и масаж с 10 различни програми. Подглавниците и подлакътниците също се отопляват.

Местата на втория ред седалки са много специални, защото тук по всяка вероятност ще се возят бъдещите собственици на новата S-класа. Дизайнерите от Mercedes-Benz са осигурили перфектната атмосфера за комфортно пътуване и релакс едновременно. Предлагат се две конфигурации на втория ред седалки – с три места или два отделни електрически и отопляеми фотьойла. В удължената версия традиционно има повече място за краката и пространство над главите на пътуващите отзад, а в новия модел салонът е по-широк и в областта на раменете.

За пътниците отзад са предвидени като опция и два отделни сензорни дисплея, като могат да се поръчат и сменяеми таблети. Обемът на багажника е увеличен с 20 литра до 550 литра в сравнение с предишния модел, а капакът му е оборудван с електрическо задвижване и отваряне от ключа.

Истински спортист с 6-цилиндров бензинов турбомотор във версията S 500 4Matic 

Новият седан Mercedes-Benz S-клас първоначално се предлага с два бензинови 3,0-литрови 6-цилиндрови редови двигателя с турбокомпресор. Вариантите S 450 4Matic L и S 500 4Matic L развиват мощност съответно 367 и 435 к.с., но са допълнени от малък електрически мотор с 22 к.с. Увеличението на мощността е сравнително малко, но пък максималният въртящ момент получава допълнителни 250 Нм, което помага да се скрие турбо паузата по време на рязко ускорение.

При модела S 500 4Matic L има достатъчно тяга в средните обороти, благодарение на електрическия компресор. Пикът от 520 Нм се достига още при 1800 об/мин и е на разположение на водача чак до 5800 об/мин. Ускорението от място до 100 км/ч отнема едва 4,9 секунди, въпреки че не се усеща толкова пряко, колкото ако беше в спортна кола. Максималната скорост е ограничена до 250 км/ч, като ако не следите скоростомера, ще превишите ограниченията на магистралата без дори да подозирате за това.

Най-голямата изненада поднася разходът на бензиновия двигател, който благодарение на хибридната инсталация е много умерен. В града консумацията е едва 11,3 л/100 км, малко над 10 литра харчи колата на магистралата с около 130-140 км/ч, а ако карате пестеливо, което едва ли ще се случи в България, в извънградски цикъл колата харчи 6,7 л/100 км. Капацитетът на резервоара е 76 литра, така че при сравнително умерено темпо на шофиране колата може да измине автономен пробег от около 800 км.

Спортна динамика и умерен разход с дизеловия S 400d 4Matic

За пестеливите собственици, каквито се срещат и у нас, Mercedes-Benz предлага новата S-класа и с дизелови двигатели. Двата варианта на 3,0-литровия 6-цилиндров турбодизелов агрегат са S 350d 4Matic L и S 400d 4Matic L, съответно с мощност 286 и 330 к.с. По-мощната версия има две турбини, а максималният въртящ момент е огромен – цели 700 Нм в интервала от 1200 до 3200 об/мин.

Двигателят има изобилие от тяга и в същото време е много отзивчив, като работи изненадващо тихо и плавно. Освен това динамиката е почти на нивото на хибридната версия, тъй като за спринта от 0 до 100 км/ч са необходими едва 5,4 секунди. Разходът на гориво е още по-скромен и в града е 8,8 л/100 км, а извън града е едва 5,8 л/100 км.

Всички модификации са оборудвани с 9-степенна автоматична скоростна кутия, която работи много плавно, а на волана има пера и за ръчно превключване на скоростите. Като стандартно оборудване за България се предлага системата за задвижване на четирите колела 4Matic, която подобрява сцеплението и осигурява повече стабилност при движение върху заснежени и мокри пътища.

По-късно двигателната гама ще бъде разширена с 4,7-литров V8 турбомотор с мощност 496 к.с. и зареждащ се Plug-in хибрид с мощност 510 к.с. и с възможност за изцяло електрически пробег от около 100 км. Очакват се и по-мощни версии от AMG, но с агрегат V12 вече ще бъде оборудвана само флагманската версия на Maybach.

Магическо окачване изглажда всякакви неравности по пътя

Новият Mercedes-Benz S-класа стандартно е оборудван с активно въздушно окачване E-Active Body Control и адаптивни амортисьори, които осигуряват отличен комфорт на возене и буквално изглаждат всякакви неравности по пътя. Като опция се предлага системата Magic Body Control, която използва камери, сканиращи пътя пред колата. Те виждат дупките и подготвят окачването за преминаването им.

Воланът е по-прецизен и с увеличаване на скоростта става по-тежък. Завиващите задни колела са направили огромния седан по-маневрен и са намалили диаметъра на завой до само 10,9 метра. Шумоизолацията на салона е подобрена, а аудиосистемата Burmester превръща интериора в концертна зала на колела.

Четири модификации и богато оборудване за моделите у нас

Новата S-класа на Mercedes-Benz вече може да се разгледа и изпробва в търговските центрове на генералния дистрибутор на марката у нас – „Силвър Стар”. Флагманът на Mercedes-Benz е наличен в шоурумите на оторизираните дилърства на „Силвър Стар” в София, Пловдив, Варна и Бургас, както и в Русе.

У нас продажбите на новата S-класа стартираха в четири модификации. Цената на дизеловите модели S 350d 4Matic L и S 400d 4Matic L започва съответно от 215 850 лева и 229 800 лева. За бензиновия вариант S 450 4Matic L цената започва от 229 350 лева, а най-мощният засега модел S 500 4Matic L стартира от 250 650 лева.

Предлаганите модели са задължително със задвижване на четирите колела и с 9-степенна автоматична скоростна кутия, като серийното оборудване включва още и скенер за пръстов отпечатък, прибиращи се дръжки на вратите, 360-градусова камера за паркиране, система за предпазване от кражби и OLED централен дисплей.

През тази година генералният дистрибутор „Силвър Стар” ще предложи и 8-цилиндровия вариант S 580 с вграден стартер-генератор, както и зареждащ се в контакта Plug-in хибрид с пробег изцяло на електроенергия в рамките на 100 километра.

Технически характеристики

Mercedes-Benz S 500 4Matic L

3,0-литров 6-цилиндров редови бензинов двигател с турбокомпресор

9-степенна автоматична скоростна кутия

435 к.с. максимална мощност при 5900-6100 об/мин

520 Нм максимален въртящ момент при 1800-5800 об/мин

250 Нм допълнителен въртящ момент с EQ Boost

4,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

8,1 л/100 км среден разход на гориво

184 г/км емисии на СО2

250 650 лева базова цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.