Новата Honda Jazz дойде у нас с хибридно задвижване
14

Четвъртата генерация на модела е идеалната кола за ежедневните маршрути

Новата Honda Jazz дойде у нас с хибридно задвижване

Малката японка изумява със скромен разход на гориво в града от само с 3,5 литра за 100 километра

Японците са специалисти в конструирането на коли с малки външни размери и голямо вътрешно пространство. Безспорно Honda Jazz е ярък пример за това. Този автомобил донякъде напомня за компактен хечбек, но разполага с просторен салон за петима пътници и доста багаж. През миналата година Honda представи изцяло новия Jazz, който за първи път предлага хибридно задвижване с бензинов двигател и електрически мотор. Отскоро новият модел се предлага и в България и може да се разгледа и изпробва в търговските центрове на официалния вносител на Honda у нас - „Бултрако Моторс”, в София и Пловдив.

Четвъртата генерация на популярната Honda Jazz отново е лидер в B-сегмента по комфорт и простор, но освен това не отстъпва в динамиката на шофиране спрямо електромобилите и разполага с модерни технологии за безопасност. Новият Jazz пренася предимствата на икономичността и динамиката на хибридната система на пазара на серийните автомобили.

Това е първият европейски модел на Honda, който представя емблемата e:HEV. Новият Jazz Hybrid ще играе ключова роля в плановете на Honda и ще ускори амбициозната цел на компанията да преобразува цялата си европейска гама с изцяло електрифицирано задвижване до 2022 година.

Напълно новата Honda Jazz вече е в България със стартова цена от 46 990 лева. На пръв поглед цената изглежда висока, но оборудването е много богато и новият модел осигурява лесно, приятно и икономично управление, благодарение на технологията e:HEV. Освен това Jazz Hybrid изкушава с най-богатия пакет в сегмента си, комбинирайки подобрения комфорт за пътниците, интуитивната технология за свързаност и нови услуги.

Външните размери на новата Honda Jazz не са се променили много в сравнение с предшественика и са все така компактни с дължина 4044 мм, широчина 1694 мм, височина 1526 мм и междуосие 2515 мм. Дизайнерите на модела са успели да запазят цялостния стил на модела, но сега той изглежда визуално по-естетически и модерно. Предната част на каросерията привлича вниманието с големи фарове с LED светлини, малък капак, усмихната радиаторна решетка и броня с голям въздушен отвор и два кръгли фара за мъгла.

Профилът на автомобила изглежда динамичен и оригинален, благодарение на силно наклонените предни колони, наличието на кръглите арки, наклонената линия на покрива и външните огледала на тънки поставки. Задната част на новата Honda Jazz се характеризира с масивни светлини, голямо задно стъкло и доста голям капак на багажното отделение.

Новата Honda Jazz запазва водещото си място в класа по отношение на вътрешното пространство. Багажникът е с капацитет от 304 литра и достига до 1205 литра със свалени задни седалки. Това е постигнато благодарение на умното разположение на компонентите на хибридното задвижване, както и на централната позиция на резервоара за гориво, непосредствено под предните седалки, което е уникално решение в компактния клас.

Благодарение на този подход, Jazz запазва оригиналните си задни магически седалки, патентовани от Honda и позволява различни позиции според желаното пространство за багаж - вдигната нагоре долна част на всяка от тях поотделно или свалянето на облегалките им до получаването на равен товарен под.

Новата Honda Jazz осигурява безпрецедентна свързаност чрез интуитивния за ползване сензорен LCD дисплей, който е проектиран така, че да не разсейва водача. Интерфейсът на системата съвпада с този на смартфоните, като може да се ползва и фирмената технология за споделяне на екрана на мобилен телефон. Дисплеят може да бъде настроен според личните предпочитания.

До свързаните информационно-развлекателни услуги се стига чрез сензорни бутони или с гласови команди. В колата са инсталирани вградени приложения Android Auto и Apple CarPlay, налични чрез безжична връзка или с помощта на USB кабел. За първи път в новия Jazz има Wi-Fi Hotspot. Сензорното управление от екрана е дублирано с контролни бутони за някои ключови функции в колата, като отоплението и настройките на вентилацията.

Свързаните услуги и приложения, налични чрез сензорния екран могат да бъдат управлявани и с помощта на гласови команди чрез така наречения личен асистент Honda Personal Assistant. Интуитивният помощник е умно решение с изкуствен интелект, който борави с естествени инструкции на базата на разговорите и контекста за достъп до редица онлайн услуги.

Може да се активира лесно с помощта на израза OK Honda, последвано от въпрос или инструкция. Отговорът на автомобила е придружен от пиктограма, напомняща човешко лице, която се появява на дисплея. Разпознаването на текста позволява естественото поддържане на диалог с автомобила, търсене в реално време, локализирането на услуги и т.н.

Новата Honda Jazz идва напълно оборудвана още от базовото си ниво с всички асистенти и системи за активна безопасност, обединени под името Honda Sensing, но с допълнителни подобрения. Спирачната система за предотвратяване на удари вече е способна дори и нощем да разпознава пешеходци, велосипедисти и др.

Тя прилага спирачно усилие за да избегне удар, когато друг автомобил пресече пътя на Jazz. За първи път в оборудването на Jazz се въвежда адаптивен автопилот и асистент за спазване на пътната лента, както и система против напускане на пътното платно. Интелигентният ограничител на скоростта разпознава предписанията на пътните знаци и настройва скоростта на движение на автомобила съгласно тях. За пасивната безопасност пътниците разчитат на 10 въздушни възглавници.

За първи път новата Honda Jazz се предлага в Европа само с хибридно задвижване. В новия модел своя пазарен дебют прави новата хибридна система e:HEV. Тя включва 1,5-литров атмосферен бензинов двигател, свързан с два компактни електромотора, литиево-йонна батерия и иновативна автоматична трансмисия e-CVT с фиксирани предавки.

Електродвигателите са разработени от Honda и са максимално олекотени и компактни, като задвижващият електромотор осигурява максимален въртящ момент до 253 Нм. Вместо стандартната трансмисия е монтирана предавателна кутия с фиксирана предавка e-CVT, създаваща директна връзка между задвижващите агрегати.

Резултатът е плавно предаване на въртящ момент и усещане за линейно управление при ускоряване. Мощността на задвижващата хибридна система от 109 к.с. може да ускори новия Jazz от 0 до 100 км/ч за 9,4 секунди, а максималната скорост e 175 км/ч. В комбиниран цикъл, моделът изразходва едва 4,5 л/100 км по стандартите на WLTP и отделя вредни емисии от CO2 от едва 102 г/км. Благодарение на хибридната система, в града разходът на гориво е едва 3,5 л/100 км, а при движение по магистралата с висока скорост консумацията достига 5,4 л/100 км.

За още по-въодушевяващо шофиране хибридната технология e:HEV осигурява три режима на управление. В изцяло електрическия режим EV задвижващият електромотор черпи енергия директно от литиево-йонната батерия. В режима Hybrid двигателят подава мощност към функциониращия като генератор електромотор, който на свой ред я предава към задвижващия електрически силов агрегат.

В третия режим бензиновият двигател е свързан директно с колелата през заключващ се съединител. В града се редуват електрически и хибриден режим. При шофиране на магистрала се намесва логично двигателят с вътрешно горене, подпомаган от задвижващия електродвигател.

В хибриден режим излишната енергия се складира директно в батериите. Електрическият режим се включва и при намаляване на скоростта, като в този случай се използва регенерираната при спиране енергия, която дозарежда батерията. Превключването между трите режима на шофиране се случва плавно и неусетно за пътниците.

Освен плавното ускорение, осигурено от хибридната системата e:HEV, новата Honda Jazz предлага забележителен комфорт при управление, който превръща придвижването в града приятно пътуване. Благодарение на усъвършенстваното окачване и увеличената здравина на каросерията, новата Honda Jazz вози комфортно и е идеална за ежедневно ползване.

Новата Honda Jazz е малък, стилен и модерен автомобил, идеален да изпълнява ролята на градско превозно средство. Разбира се, новият модел се справя чудесно и извън града, така че японският автомобил определено ще намери своите клиенти.

Технически характеристики

Honda Jazz 1.5 Hybrid

1,5-литров бензинов двигател + два електромотора

е-CVT безстепенна автоматична трансмисия

109 к.с. системна максимална мощност

253 Нм системен максимален въртящ момент

9,4 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

175 км/ч максимална скорост

4,5 л/100 км комбиниран разход на бензин

102 г/км емисии на СО2

46 990 лева цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.