Honda CR-V стана най-популярният високопроходим модел в света, благодарение на своите универсални качества, съчетаващи предимствата на всъдеход и комби. От появата му през 1997 г. са произведени над 4 милиона коли. През последните години CR-V заема първите места в продажбите на SUV. Сега успешната история на модела продължава с въвеждането на изцяло новото пето поколение на Honda CR-V. Новият модел е подобрен във всичко, но остава верен на успешна концепция на оригинала.

Въпреки външното сходство с предшественика, новата Honda CR-V е изградена на изцяло нова платформа. Дължината на модела е нараснала с 30 мм до 4587 мм, а междуосието е добавило 40 мм и е увеличено до 2660 мм. Новият SUV е малко по-широк - 1854 мм и малко по-висок - 1690 мм. Базовата версия тежи почти 1500 кг.

Дизайнът на новата Honda CR-V е еволюция на предходния модел, тъй като колата запазва познатия стил. Силуетът е разпознаваем с характерната извита линия на покрива. В същото време формите са станали по-елегантни, а релефните профилни стени са останали в миналото. Долната част на каросерията е покрита със защитна пластмасова облицовка по цялата периферия. Арките на колелата са по-широки, а линията на прозорците е малко по-висока. Стандартно Honda CR-V е оборудвана със 17-инчови алуминиеви джанти, за нивата Style Plus и Premium са 18-инчови, а за най-високото ниво Prestige за първи път се предлагат и големите 19-инчови колела.

В салона на новата Honda CR-V значително са подобрени интериорните материали и тапицерии. Воланът с три спици е обшит с кожа и във всички версии на новото CR-V е мултифункционален с интегриран Bluetooth и управление на телефона без ръце. На таблото пред водача се намира голям 7-инчов TFT-LCD дисплей, на който в горната част се показва линеен оборотомер, под него е поставен дигитален скоростомер, а от двете страни са показателите за температурата на охлаждащата течност и за нивото на гориво.

В долната  част на дисплея е интегрирана зона, на която водачът може да преглежда различни видове съдържание, като навигационни инструкции, SMS чрез текстов дисплей с вградено звуково управление, информация за текущата песен, статуса на системата 4x4, както и съобщения за обслужването на автомобила. По-голямата част от централния панел е заета от 7-инчовия дисплей на мултимедийната система. Благодарение на него, превключвателите на аудиосистемата и климатика са много по-малко от тези в предшественика. Селекторът на автоматичната скоростна кутия е поставен високо над централния тунел и е удобно близо до ръката на водача.

Кормилната колона се регулира по височина и дълбочина, а диапазонът на настройките за седалката на водача е разширен. Самите седалки са по-комфортни, подобрени са и страничните опори. Високата позиция на седене и намалената дебелина на стойките на покрива допринасят за по-добрия обзор напред и настрани. Видимостта назад не е толкова добра, но сега Honda CR-V е оборудвана стандартно с камера за обратно виждане. Спирачката за паркиране е електромеханична и се задейства от бутон на централния панел, което е позволило да се увеличи значително обемът на кутията в подлакътника. Облегалките на предните седалки са по-тънки, което заедно с по-голямото междуосие е позволило да се увеличи мястото за краката. Освен това пространството над главата също е по-голямо и салонът е по-широк в областта на раменете.

Облегалките на задните седалки се регулират по наклон. За първи път в историята на модела, новата Honda CR-V се предлага с опцията за 7 седалки, осигурявайки и широко пространство за крака и на третия ред. Всички места са удобни и за дълги пътувания. Обемът на багажника е увеличен и достига 561 литра в нормално състояние и 1638 литра със сгънати задни седалки. По-широкият и по-дълбок багажник може да побере велосипед с 50-сантиметрова рамка. Новото CR-V има водещо багажно пространство в класа си с обща дълбочина от 1,80 метра за модела със 7 седалки. Подът в багажното отделение се мести на много нива, а като опция капакът на багажника може да бъде с електрическо задвижване.

При дебюта си на европейските пазари петото поколение на Honda CR-V се предлага само с новия 1,5-литров бензинов турбодвигател, който е наличен в два варианта на мощност от 173 и 193 конски сили. По-мощният мотор е много отзивчив и с лекота се развърта до 6500 об/мин, което не е характерно за двигателите с турбокомпресор. Агрегатът има добра тяга при ниски скорости, тъй като максималният въртящ момент от 243 Нм е на разположение в широкия интервал от 2000 до 5000 об/мин. Динамиката също е на ниво, като спринтът от 0 до 100 км/ч отнема 9,3 секунди, а максималната скорост е 211 км/ч.

При ускорение моторът не е особено тих, но работи гладко. При динамично движение разходът е 8 л/100 км, но при спокойно шофиране може да падне до около 6 л/100 км. Моделът се комбинира с безстепенна вариаторна автоматична трансмисия CVT, която подбира добре оборотите на двигателя и симулира работата на класическата автоматична скоростна кутия с хидротрансформатор. Петата генерация на Honda CR-V е получила и нова система за задвижване на четирите колела, която при необходимост може да прехвърли до 57% от тягата към задния мост. Пътният просвет е увеличен до сериозните 208 мм.

На пътя новата Honda CR-V прави приятно впечатление с подобрения комфорт на возене, благодарение на новото задно многораменно окачване, което изостря управлението на всъдехода и намалява страничните наклонявания в завоите. Новият SUV вози доста комфортно, което е особено забележимо по пътищата с много дупки. При динамична езда по планински път недозавиването е едва забележимо. В същото време електрическото кормилно управление е пренастроено и сега е станало по-точно, единствено би могло да има по-добра обратна връзка, като при новия Civic например. При шофиране по магистралата в салона е тихо, което се дължи на по-добрата изолация на шума. Благодарение на модифицираните спирачки, за да спрете от 100 км/ч до покой ще ви е необходим спирачен път с дължина от едва 35,3 метра.

Базовото оборудване на новата Honda CR-V е значително по-богато и сега включва 4 електрически стъкла, електрическо задвижване на външните огледала и отопление, климатик, Bluetooth връзка, адаптивен круиз контрол, 160-ватово радио с плейър. На борда има стандартно 6 въздушни възглавници, електронна система за стабилизация VSA с функция за подпомагане при стартиране на наклон, система за следене на налягането в гумите и др. Най-скъпата версия Prestige включва кожена тапицерия, двузонов климатик, сензор за светлина и дъжд, 330-ватова аудиосистема, предни седалки с електрическо задвижване и отопление, сателитна навигация и панорамен покрив. Системата за автоматично спиране осигурява автоматично забавяне, наблюдение на слепите зони и спазване на лентите. Новата Honda CR-V вече може да се види и изпробва при дилърите на Honda, а цената у нас започва от 56 490 лева.

Технически характеристики

Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo AWD CVT

1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

CVT безстепенна автоматична трансмисия

193 к.с. максимална мощност при 5600 об/мин

243 Нм въртящ момент при 2000-5000 об/мин

9,3 секунди ускорение от 0-100 км/ч

211 км/ч максимална скорост

7,1 л/100 км среден разход на гориво

162 г/км емисии на СО2

76 990 лева базова цена на модела

По темата: Honda CR-V кросоувър SUV
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Volkswagen Passat е станал още по-рафиниран и привлича с богато оборудване и нови технологии

Има защо да бъде успешен

Volkswagen Passat е станал още по-рафиниран и привлича с богато оборудване и нови технологии

През пролетта от поточната линия в завода на Volkswagen слезе 30-милионният Passat. Това го прави най-успешният модел от среден клас в света. И това никак не е случайно. Passat винаги е бил отражение на техническия прогрес на германското автомобилостроене, като в същото време се е предлагал на цена, значително по-ниска от тази на германските премиум модели. Новият Volkswagen Passat не прави изключение и техническите промени в последното поколение ще утвърдят позициите му на най-добрия автомобил за семейството и бизнеса. Новият модел е по-стилен, по-комфортен, по-дигитален и с още по-разширена интеграция към околната среда.

Френският SUV изминава до 50 км на ток, зарежда се за по-малко от 2 часа и харчи 1,7 литра на 100 км

Citroen C5 Aircross стана хибрид и тръгна безшумно в града

Френският SUV изминава до 50 км на ток, зарежда се за по-малко от 2 часа и харчи 1,7 литра на 100 км

Френската компания Citroen превърна своя най-голям SUV - C5 Aircross в хибрид, който се зарежда в електрическата мрежа. Новият високопроходим модел може да бъде изцяло електрически автомобил в ежедневието и превозно средство с бензинов двигател, с което да се отправите на далечно пътешествие и дори високо в планината.

Второто поколение на компактния френски SUV впечатлява с ярък дизайн и модерен интериор

Новото Peugeot 2008 тръгва на ток, бензин или дизел

Второто поколение на компактния френски SUV впечатлява с ярък дизайн и модерен интериор

Новият компактен френски SUV - Peugeot 2008, предстои да бъде лансиран в края на годината и ще се предлага в гама от четири нива на оборудване - Active, Allure, GT Line и GT, налични за всички версии. Производството на второто поколение на модела с глобално призвание ще се осъществява в завода на Peugeot във Виго, Испания за Европа и Ухан за Китай. Новото Peugeot 2008 е базирано на новата ефективна модулна платформа CMP и ще предлага свободата на избор на три типа задвижване според нуждите и начина на използване – изцяло електрически, бензинов или дизелов.