Новата Dacia Sandero скъса с имиджа на бюджетен модел
9

Новата Dacia Sandero скъса с имиджа на бюджетен модел

Третото поколение на румънския хечбек се превърна в наистина добра кола, но отново се предлага на достъпна цена

През 2004 година френската компания Renault пресътвори румънската марка Dacia и пусна на пазара най-достъпния нов автомобил в Европа под името Logan. Седанът с 4 врати беше истинска революция и безспорен напредък спрямо предишните модели на марката Nova и Solenza. През 2007 г. се появи вторият модел от новата гама на Dacia с името Sandero. При него прогресът беше още по-изразителен и освен това той зададе посоката, в която ще се развиват автомобилите с румънската марка Dacia.

Второто поколение на Dacia Sandero от 2012 г. издигна модела на още по-високо ниво и го направи най-продаваният автомобил в Европа на пазара на частни клиенти. През есента на миналата година Dacia представи третото поколение на Sandero. Още тогава стана ясно, че новият модел е привлекателен и просторен автомобил. След първия тест-драйв се разбра, че новото Sandero вече не е бюджетен модел, а се е превърнало в една наистина добра кола, но отново се предлага на достъпна цена.

Най-напред се запознах отблизо с новата Dacia Sandero. С радост трябва да призная, че виждам пред мен автомобил, който бих искал да притежавам. Разбира се, още по-приятно изглежда приключенската версия Sandero Stepway, но и синьото Sandero хваща окото, особено в по-високата версия Comfort. Най-много ми допада предната част, в която изпъкват новите Y-образни LED светлини, свързани с хоризонтална хромирана линия.

Същият мотив откривам и в задната част, която изглежда солидно и мускулесто. В профил колата има по-динамична стойка с по-нисък покрив и плавно спускаща се линия на покрива с антена в края. Колелата са с размер 15 или 16 инча, а пътният просвет остава непроменен - 133 мм в натоварено състояние. Въпреки това новата Dacia Sandero изглежда снижена на пътя с по-широки следи и големи колела.

Новата Dacia Sandero запазва почти същите общи размери – дължина 4,09 метра, широчина 1,85 метра, височина 1,50 метра и междуосие 2,60 метра, но сега предлага повече пространство отвътре и по-голяма функционалност за пътниците и багажа. Влизайки в салона сядам на шофьорското място и съм очарован от оборудването и материалите в интериора на новата Dacia Sandero. Новото арматурно табло съдържа вложка с покритие от текстил, а вентилационните отвори са с нова форма. Изцяло новото табло е още по-ергономично и разполага с нови материали върху вратите и тапицерията.

Позицията на шофиране е по-удобна, благодарение на новата седалка с множество настройки по дължина и височина, както и на регулиращия се волан по височина и в дълбочина. Новите предни седалки и регулируемите по височина подглавници осигуряват добър комфорт и опора за гърба, а тапицерията на седалките е от приятна материя.

Пред мен виждам дисплей с високо качество на графиката, а на централната конзола е поставен 8-инчов сензорен екран на мултимедийната система Media Display. Екранът е лесен за използване и има интерфейс, съвместим с Bluetooth и със системите за смартфони Android Auto и Apple CarPlay. Бутоните на климатика са разположени на една ръка разстояние.

Новата Daciа Sandero предлага три задни седалки, в които могат да се настанят удобно двама възрастни или трима за кратко разстояние. Багажникът е с обем от 328 литра и разполага с равен под с регулируема височина с две позиции. В купето има множество места за съхранение на вещи - под подлакътника, в корите на вратите и в джобовете на предните седалки.

Потегляйки на път с новата Dacia Sandero, веднага ми прави впечатление по-лесното маневриране при излизане от паркинга и по-добрата маневреност в града, което се дължи на изцяло електрическото сервоусилване на волана. Скоростният лост вече е по-къс и предавките се превключват по-лесно и отчетливо. При паркиране от голяма полза са предните и задните сензори, но най-много ми помага камерата за заден ход.

Тестваната Dacia Sandero се задвижва от 1,0-литров 3-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор TCе 90, съчетан с 6-степенна ръчна скоростна кутия. Макар и само с три цилиндъра, турбомоторът с мощност 90 к.с. тегли много пъргаво колата, особено само с водача на борда. Максималният въртящ момент от 160 Нм е на разположение в интервала от 2100 до 3750 об/мин, което дава възможност на Sandero да се движи доста динамично. В същото време, благодарение на турбината, двигателят е много еластичен и ускорява колата дори на 5-а предавка.

В града разходът на гориво се колебае между 6 и 7 литра на 100 км в зависимост от трафика, но на извънградски планински път със скорост 90-100 км/ч, Sandero харчи под 5 л/100 км. На магистралата със 120 км/ч консумацията е около 6 литра на 100 км.

На пътя новата Dacia Sandero вози значително по-комфортно спрямо предшественика си и по-добре от някои от конкурентите си в В-сегмента. Окачването е доста стегнато и повечето неравности на пътя не се усещат дори със 16-инчовите гуми. Каросерията на хечбека се наклонява в острите завои, но не критично. Управлението е типично за модел от този сегмент, без да претендира за достатъчно директна обратна връзка.

Новата Dacia Sandero вече се продава у нас във версията TCе 90, като цената започва от 21 100 лева за ниво Essential, а по-високата серия Comfort струва 23 100 лева. Най-достъпен остава моделът с атмосферен двигател, който започва от 19 200 лева.

Технически характеристики

Dacia Sandero TCe 90

1,0-литров 3-цилиндров бензинов двигател

6-степенна механична скоростна кутия

90 к.с. максимална мощност при 4600-5000 об/мин

160 Нм максимален въртящ момент при 2100-3750 об/мин

11,7 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

178 км/ч максимална скорост

5,5 л/100 км среден разход на бензин

124 г/км емисии на СО2 (WLTP)

21 100 лева цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.