0

С появата си през 2010 година Dacia Duster разтърси сегмента на автомобилите с повишена проходимост и предизвика истинска революция с цената си на градски модел. През 2017 г. дебютира второто поколение на Duster, запазвайки статута си на най-достъпен нов SUV. Благодарение на комплексните си качества, Dacia Duster стана лидер в Европа по продажби на частни клиенти в своята категория. Сега Dacia показва обновения Duster, който е подобрен във всяко отношение, но остава верен на най-ценните си качества.

С появата си през 2010 година Dacia Duster разтърси сегмента на автомобилите с повишена проходимост и предизвика истинска революция с цената си на градски модел. През 2017 г. дебютира второто поколение на Duster, запазвайки статута си на най-достъпен нов SUV. Благодарение на комплексните си качества, Dacia Duster стана лидер в Европа по продажби на частни клиенти в своята категория. Сега Dacia показва обновения Duster, който е подобрен във всяко отношение, но остава верен на най-ценните си качества.

Новият Duster е универсален и надежден автомобил с атрактивен дизайн, комфортен салон и модерни технологии, със задвижване 4х4 и с възможност за механична или автоматична трансмисия, отново на най-достъпната за сегмента цена. Новият Duster остава многофункционален семеен SUV с приключенски дух, който е верен спътник в ежедневието и сред природата. Дизайнът се развива най-вече по отношение на светлините и радиаторната решетка.

Интериорът е оборудван с висока централна конзола с плъзгащ се подлакътник, както и с две мултимедийни системи с нов 8-инчов екран. Новата Dacia Duster се предлага с модерни бензинови и дизелови турбодвигатели във версии със задвижване на две или четири колела, както и с 6-степенна ръчна и 6-степенна автоматична скоростна кутия EDC с двоен съединител. Новата Dacia Duster ще се предлага на европейските пазари от септември 2021 г.

Новият Duster е представен в изцяло новия за марката оранжев цвят „Аризона“ и се отличава с по-съвременен дизайн. Най-отличителните промени във външния вид са новите фарове с Y-образни дневни светлини и новите LED мигачи, както и новата хромирана решетка с триизмерни релефни ламели. Постоянно включените предна и задна оптика въвеждат новия светлинен подпис на Dacia.

Новият Duster е първият модел на Dacia, оборудван с LED мигачи. Тази технология е използвана и за късите светлини, които са автоматични като стандартно оборудване, и за осветлението на регистрационния номер. В задната част има нов спойлер, а новите 16- и 17-инчови алуминиеви джанти са с Y-образен дизайн. Всички оптимизации са допринесли за по-ниското въздушно съпротивление и позволяват намаляване на разхода на гориво.

Новостите в интериора на Dacia Duster включват нови тапицерии и подглавници, както и нова висока централна конзола с широк подлакътник, плъзгащ се на 70 мм. В него има място за съхранение от 1,1 литра и два USB порта за зареждане на мобилно устройство за пътниците на задната седалка.

Тъканите и формата на новите подглавници осигуряват подобрена ергономичност и опора, и позволяват по-добра видимост в купето за пътниците на двата реда седалки. Независимо от версията, стандартното оборудване включва бордови компютър, автоматични светлини и ограничител на скоростта с бутони на волана.

В зависимост от версиите се предлагат автоматична климатична система с цифров дисплей, круиз контрол с управление от волана, отопляеми предни седалки и карта „Свободни ръце”. Оборудването включва още радио, MP3, USB и Bluetooth, както и две нови интуитивни мултимедийни системи Media Display и Media Nav с нов 8-инчов сензорен екран.

С мултимедийната система Media Nav е обогатена с навигация и с безжична свързаност за Apple CarPlay и Android Auto. Специалните бутони на волана позволяват да активирате гласово разпознаване и по този начин да управлявате гласово асистента на iOS или Google на смартфона. С Media Nav мултимедийната система е обогатена с автомобилна навигация и с безжична свързаност за Apple CarPlay и Android Auto.

Новата Dacia Duster се предлага с богат избор от задвижване. Двигателната гама включва познатия 1,5-литров турбодизелов двигател dCi 115 във вариант с две или четири задвижващи колела, съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия.

Бензиновите турбомотори са 1,0-литров 3-цилиндров TCe 90 с 2 задвижващи колела, 1,3-литров 4-цилиндров двигател във версии TCe 130 и TCe 150 с 2 или 4 задвижващи колела, съчетани с 6-степенна механична скоростна кутия, както и TCe 150 с две задвижващи колела, съчетан с нова 6-степенна автоматична скоростна кутия EDC с двоен съединител, която предлага комфорта и удобството на автоматика и поддържа ниския разход на гориво на механичната трансмисия.

Най-голямата новост в задвижването на Dacia Duster е версията ECO-G 100, която работи както на бензин, така и на пропан-бутан (LPG). Моделът е с две задвижващи колела, съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия. Резервоарът за пропан-бутан е разположен на мястото на резервното колело, под пода на багажника. Благодарение на двата резервоара – 50-литров за бензин и 50-литров за пропан-бутан, осигуряващи близо 100 литра кумулативен полезен капацитет, новият Duster ECO-G 100 може да измине повече от 1235 км автономен пробег без да зарежда.

Новата Dacia Duster остава автентичен семеен и приключенски високопроходим автомобил. Благодарение на нейния висок пътен просвет, новите гуми и специалната система 4x4 Monitor при версията със задвижване на четирите колела, тя е удобна както на пътя, така и извън него.

Системата 4x4 Monitor предоставя множество информация на централния екран, като например страничен наклон на автомобила между лявата и дясната страна при неравни пътни условия, ъгъл на наклон, компас, висотомер за надморската височина и други. След шофиране в планината или на офроуд, системата 4x4 Monitor показва обобщена история на данните за пътуването.

За да пътувате в пълно спокойствие, тя предлага и действителни подобрения за всички терени, по-специално благодарение на пътния си просвет от 217 мм при задвижване на предните колела и 214 мм при задвижване на четирите колела. Предният ъгъл на заход е 30 градуса, задният ъгъл е 34 градуса при версията 4x2 и 33 градуса при версията 4x4, а ъгълът на рампата е 21 градуса.

При версията със задвижване на предните колела новата Dacia Duster е оборудвана стандартно с екологични гуми, предлагащи 10% подобрение на съпротивлението при търкаляне. При версията 4x4 гумите отговарят на официалната маркировка 3PMSF. Отличното сцепление, което осигуряват, премахва необходимостта от гуми за сняг през зимата.