Новата Dacia Duster изпъква с ярък оранжев цвят
9

Новата Dacia Duster изпъква с ярък оранжев цвят

Най-достъпният SUV идва у нас през есента с фабрична газова уредба за автономен пробег до 1235 километра

С появата си през 2010 година Dacia Duster разтърси сегмента на автомобилите с повишена проходимост и предизвика истинска революция с цената си на градски модел. През 2017 г. дебютира второто поколение на Duster, запазвайки статута си на най-достъпен нов SUV. Благодарение на комплексните си качества, Dacia Duster стана лидер в Европа по продажби на частни клиенти в своята категория. Сега Dacia показва обновения Duster, който е подобрен във всяко отношение, но остава верен на най-ценните си качества.

Новият Duster е универсален и надежден автомобил с атрактивен дизайн, комфортен салон и модерни технологии, със задвижване 4х4 и с възможност за механична или автоматична трансмисия, отново на най-достъпната за сегмента цена. Новият Duster остава многофункционален семеен SUV с приключенски дух, който е верен спътник в ежедневието и сред природата. Дизайнът се развива най-вече по отношение на светлините и радиаторната решетка.

Интериорът е оборудван с висока централна конзола с плъзгащ се подлакътник, както и с две мултимедийни системи с нов 8-инчов екран. Новата Dacia Duster се предлага с модерни бензинови и дизелови турбодвигатели във версии със задвижване на две или четири колела, както и с 6-степенна ръчна и 6-степенна автоматична скоростна кутия EDC с двоен съединител. Новата Dacia Duster ще се предлага на европейските пазари от септември 2021 г.

Новият Duster е представен в изцяло новия за марката оранжев цвят „Аризона“ и се отличава с по-съвременен дизайн. Най-отличителните промени във външния вид са новите фарове с Y-образни дневни светлини и новите LED мигачи, както и новата хромирана решетка с триизмерни релефни ламели. Постоянно включените предна и задна оптика въвеждат новия светлинен подпис на Dacia.

Новият Duster е първият модел на Dacia, оборудван с LED мигачи. Тази технология е използвана и за късите светлини, които са автоматични като стандартно оборудване, и за осветлението на регистрационния номер. В задната част има нов спойлер, а новите 16- и 17-инчови алуминиеви джанти са с Y-образен дизайн. Всички оптимизации са допринесли за по-ниското въздушно съпротивление и позволяват намаляване на разхода на гориво.

Новостите в интериора на Dacia Duster включват нови тапицерии и подглавници, както и нова висока централна конзола с широк подлакътник, плъзгащ се на 70 мм. В него има място за съхранение от 1,1 литра и два USB порта за зареждане на мобилно устройство за пътниците на задната седалка.

Тъканите и формата на новите подглавници осигуряват подобрена ергономичност и опора, и позволяват по-добра видимост в купето за пътниците на двата реда седалки. Независимо от версията, стандартното оборудване включва бордови компютър, автоматични светлини и ограничител на скоростта с бутони на волана.

В зависимост от версиите се предлагат автоматична климатична система с цифров дисплей, круиз контрол с управление от волана, отопляеми предни седалки и карта „Свободни ръце”. Оборудването включва още радио, MP3, USB и Bluetooth, както и две нови интуитивни мултимедийни системи Media Display и Media Nav с нов 8-инчов сензорен екран.

С мултимедийната система Media Nav е обогатена с навигация и с безжична свързаност за Apple CarPlay и Android Auto. Специалните бутони на волана позволяват да активирате гласово разпознаване и по този начин да управлявате гласово асистента на iOS или Google на смартфона. С Media Nav мултимедийната система е обогатена с автомобилна навигация и с безжична свързаност за Apple CarPlay и Android Auto.

Новата Dacia Duster се предлага с богат избор от задвижване. Двигателната гама включва познатия 1,5-литров турбодизелов двигател dCi 115 във вариант с две или четири задвижващи колела, съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия.

Бензиновите турбомотори са 1,0-литров 3-цилиндров TCe 90 с 2 задвижващи колела, 1,3-литров 4-цилиндров двигател във версии TCe 130 и TCe 150 с 2 или 4 задвижващи колела, съчетани с 6-степенна механична скоростна кутия, както и TCe 150 с две задвижващи колела, съчетан с нова 6-степенна автоматична скоростна кутия EDC с двоен съединител, която предлага комфорта и удобството на автоматика и поддържа ниския разход на гориво на механичната трансмисия.

Най-голямата новост в задвижването на Dacia Duster е версията ECO-G 100, която работи както на бензин, така и на пропан-бутан (LPG). Моделът е с две задвижващи колела, съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия. Резервоарът за пропан-бутан е разположен на мястото на резервното колело, под пода на багажника. Благодарение на двата резервоара – 50-литров за бензин и 50-литров за пропан-бутан, осигуряващи близо 100 литра кумулативен полезен капацитет, новият Duster ECO-G 100 може да измине повече от 1235 км автономен пробег без да зарежда.

Новата Dacia Duster остава автентичен семеен и приключенски високопроходим автомобил. Благодарение на нейния висок пътен просвет, новите гуми и специалната система 4x4 Monitor при версията със задвижване на четирите колела, тя е удобна както на пътя, така и извън него.

Системата 4x4 Monitor предоставя множество информация на централния екран, като например страничен наклон на автомобила между лявата и дясната страна при неравни пътни условия, ъгъл на наклон, компас, висотомер за надморската височина и други. След шофиране в планината или на офроуд, системата 4x4 Monitor показва обобщена история на данните за пътуването.

За да пътувате в пълно спокойствие, тя предлага и действителни подобрения за всички терени, по-специално благодарение на пътния си просвет от 217 мм при задвижване на предните колела и 214 мм при задвижване на четирите колела. Предният ъгъл на заход е 30 градуса, задният ъгъл е 34 градуса при версията 4x2 и 33 градуса при версията 4x4, а ъгълът на рампата е 21 градуса.

При версията със задвижване на предните колела новата Dacia Duster е оборудвана стандартно с екологични гуми, предлагащи 10% подобрение на съпротивлението при търкаляне. При версията 4x4 гумите отговарят на официалната маркировка 3PMSF. Отличното сцепление, което осигуряват, премахва необходимостта от гуми за сняг през зимата.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.