Новата бюти мода: Фитнес за лице

Новата бюти мода: Фитнес за лице

За съжаление младостта не е вечна и с времето признаците на стареене стават все по-явни. Първите издайници са лицето и шията, които губят своята еластичност и стегнатост. Белезите на младостта по лицето са високите скули, красивата линия под брадичката, отсъствието на гънки. Времето и силата на земното притегляне обаче придават на лицето уморен вид – мускулите отслабват, бузите увисват, появява се двойна брадичка. Кожата става по-зле снабдена с кръв, което неминуемо се отразява на вида й. А специалистите са категорични, че признаци на "умореното" лице се появяват още на 25 години!

За да запазим младостта колкото се може по-дълго, е необходим комплексен подход – правилно хранене, прием на достатъчно течности, движение. Не на последно място в борбата ни за красиво лице е хубавата козметика. Но всичко това не е достатъчно, затова някои жени над 40 години прибягват към помощта на пластичните хирурзи. В последно време обаче на мода излезе алтернатива на тази достатъчно скъпа и травмираща процедура. Нейното име е фейсбилдинг или гимнастика за лице! Това е система от упражнения, които поддържат мускулите активни, така че лицето остава стегнато по-дълго.

В тялото ни има повече от 600 мускули, като 57 от тях са разположени на лицето. Когато се усмихваме, се напрягат 17 мускули, а когато се мръщим – 43. Оттам се появяват и бръчките, обяснява Евгения Бобровская, треньор по фейсбилдинг, цитирана от Първи канал на руската телевизия. По думите й основната задача на гимнастиката за лице е да се отстрани дисбаланса между мускула, който работи, и да се постави акцент върху този, който не работи. Бобровская разказва за своята ученичка Оксана. Тя е на 40 години и още след първите три месеца занятия по фейсбилдинг близките й приятелите й забелязали позитивната промяна. „Всички се удивляваха на свежия ми и подмладен вид“, споделя Оксана. Инструкторите посочват, че тази техника позволява не само да се избавим от бръчките, но и да коригираме формата на носа и скулите си, както и да увеличим обема на устните си. За да се достигне максимален ефект, специалистите съветват да се правят упражненията по 20-30 минути по възможност всеки ден. Медиците обаче предупреждават, че фейсбилдингът не е подходящ за всеки. Тренировките са противопоказни за хората с патология на лицевия нерв и за претърпелите пластична операция. При проблеми с щитовидната жлеза е необходима консултация с ендокринолог, преди да пристъпите към фейсбилдинга, пише в. „Комсомолска правда“.

 С какво да започнем?

Инструкторите на лицето предупреждават в никакъв случай да не започвате самостоятелно да практикувате гимнастика на лицето, тъй като неправилното изпълнение на упражненията може да доведе до негативен ефект. Затова намерете в своя град фитнес група по фейсбилдинг и се запишете! Ако такава няма, то потърсете в интернет – там изобилства от тренинги и мастър класове по фейсбилдинг. В тях опитни инструктори ще ви обяснят как правилно да седите, как правилно да гримасничите и да изпълнявате упражненията. Освен професионален наставник, още ще са ви необходими още огледало и желание. Гимнастиката за лице се извършва задължително пред огледало, уточняват експертите.

 Какво да направим, за да бъде ефективен фейсбилдингът?

 Сайтът bb-team.org съветва следното:

Необходимо е кожата на лицето да бъде абсолютно чиста – гримът свален и кожата измита
След упражненията лицето се измива с хладка вода и се нанася тънък слой хидратантен крем.
Гимнастиката се изпълнява в седнало положение, като гърбът трябва да бъде изправен.
Важно е при изпълнение на упражненията да не се задържа дишането, но е необходимо силно напрежение, което да бъде в рамките на 5-10 секунди, в зависимост от самото упражнение.
Максималният брой повторения за едно упражнение е 10 пъти.

Ефектът от фейсбилдингът ще се засили, ако си правим и маски против бръчки:

Смесете една голяма супена лъжица грахово брашно с един белтък, разбит на сняг и малко течен мед. Нанесете маската върху лицето и я оставете да действа 20 мин., след това изплакнете с хладка вода.
Смесете 2 с. л. зелена хума с две 2 с. л. царевично олио. Нанесете получената емулсия на лицето за 15-20 мин, след това изплакнете.
Благоприятен ефект оказва и приемът на витамини и минерали. Например витамин А е полезен в т. нар. "отдалечаване" на бръчките; витамин Е намалява вредното влияние на свободните радикали; витамин F поддържа състоянието на клетъчните мембрани в оптимална форма, а витамин С изпълнява ролята на своеобразен катализатор за действието на останалите витамини.

Ефектът от фитнеса за лице може да бъде подсилен и от нашумялата напоследък нутрикозметика, наричана още „красота отвътре“. Това са предимно т.нар. бюти хранителни добавки, които по ефективен начин се грижат за здравето и красотата на кожата. Сред тях са японските капсули хиалуронова киселина, съчетана с пептиди на рибен колаген и витамин С. Този комплекс от съставки от една страна представлява строителен материал за подмладяване на кожата, а от друга – ускорява процеса на естествен синтез на хиалуронова киселина и колаген в клетките на кожата, пише сайтът kwc-japan.ru. По думите на специалистите тази добавка изправя малките бръчки и тънките линии, прави кожата стегната, възстановява нейното сияние и тонус, изравнява цвета на лицето. Освен това хиалуроновата киселина и витамин С обладават имуномоделиращ и системен подмладяващ ефект. Подобен ефект притежава и мощният антиоксидант Q10, който подобрява състоянието на клетъчната мембрана, повишава физическата издръжливост, намалява телесното тегло и неутрализира свободните радикали, които са основна причина за преждевременното стареене.

 

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.