Търговци мамят кой ще плати доставката

Търговци мамят кой ще плати доставката

Търговците най-често лъжат потребителите, като крият или дават грешна информация, за да купят стоките им, показва анализ на Комисията за защита на потребителите. Най-често клиентите биват заблуждавани, че доставката за тях ще бъде за без пари, но при получаването на продуктите са неприятно изненадани. Скритата начислена доставка е най-често при стоки с ниски цени, които иначе потребителите не биха поръчали.

Проверка на „Монитор“ показа, че полски сайтове за техника често използват по-скоро спорни практики, за да привличат родни клиенти. Обявяват по-ниски цени от българските сайтове, но те не са окончателни и по-време на поръчката се добавят допълнителни суми, като поръчка и разплащане с наложен платеж. Отделно фактурирането на стоките е на полски и документите не могат да се ползват пред данъчните служби у нас.

Анализът на КЗП за изминалата година показва, че жалбите за неиздаване на касови бележки намаляват. Все още търговците не информират за алтернативни начини за решаване на спорове. Един от тях е помирителни комисии към КЗП, като те помагат за изчистване на проблеми търговец-потребител, каза по време на кръгла маса онлайн Христо Трендафилов – директор „Защита на потребителите при продажба от разстояние“ в КЗП.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.