Да пускаме сигнали и жалби до всички институции от едно гише или да се обаждаме в общ кол център по модела на спешния телефон 112. Тази нова идея лансира депутатът от ГЕРБ и зам.-шеф на енергийната комисия в НС Валентин Николов.

„Според мен хората ще искат, както телефон 112, да могат на едно гише да пускат жалби и да се вземат мерки към всички институции. Писнало им е да обикалят институции и да не им се обръща внимание", написа Николов в личния си профил във Фейсбук. Пред „Монитор“ той обясни, че става дума за нещо като кол център, където всяко министерство може да командирова свои служители. Командироването не е задължително да става физически, а може и само виртуално, без да се създава физически отделна структура със своя сграда, разясни идеята си депутатът. На свой ред този център щял да регистрира сигналите, да ги разпределя, да следи дали има отговор и дали се придвижват в установения срок. Николов даде пример с т.нар. мълчалив отказ по дадена жалба или сигнал. Според него така по-лесно ще стане и т.нар. дигитална свързаност. По думите му подобни системи съществуват например в Естония. Въпросният общ център можел да има и сайт. Ако даден гражданин пък все пак искал да подаде на място жалба в институция, то на същото гише трябвало да може да се входира сигнал и към друго ведомство, който да бъде препратен по предназначение. Според депутата има достатъчно държавни структури, в сградите на които може да се открие такова гише. Той даде пример с Тайван, където в магазина, от където хората си купуват хляб, могат да си вземат скица за имота или пък да си разпечатат данъчната декларация. По думите на Николов целта не е само да се получи нещо като аутсортсване на дейности, а да има цялостна кореспонденция с ведомствата към тези кол центрове, вместо да се обикаля по институциите поотделно. „Ако отидеш да пуснеш жалба в конкретно ведомство, можеш да направиш още 4-5 неща“, описа очаквания резултат от реализирането на идеята депутатът и добави, че това ще спести пари и време на гражданите. Николов все още не бил обсъдил предложението със своите колеги и не бил наясно доколко тя се приема от останалите депутати от ГЕРБ. Според него обаче тя е добра и неслучайно има приложение в други страни в Европа и останалата част на света.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Срам в НС: ГЕРБ и ОП отхвърлиха идеята на ДПС за безплатни забавачки от субсидиите

ГЕРБ и "Обединени патриоти" (ОП) нагледно доказаха, че коалицията им се води не от интересите на обществото, а от безпринципни компромиси. Показното беше направено на заседанието на бюджетната комисия в четвъртък, на което бяха приети на второ четене промените, внесени от кабинета в Закона за бюджета, с които субсидията за партиите беше намалена от настоящите 11 лева на глас, на 1 лев на глас. В същото време обаче парламентаристите от ГЕРБ не допуснаха за разглеждане предложението на ДПС да бъде създаден специален фонд, с който спестените от субсидиите пари да отиват за изграждане на нови и ремонт на стари детски градини, а самите забавачки да станат безплатни за родителите. От движението настояха самата субсидия да бъде орязана не на 1, а на 0 лева.

САЩ свалиха с 600 млн. лв. цената за F-16 (ОБНОВЕНА)

Офертата за осемте изтребителя F-16, които България иска да купи, е намалена до 2.2 млрд. лв., или с около 600 млн. долара спрямо утвърдената от Конгреса първоначална финансова рамка. Това стана ясно в четвъртък от коментар по темата на премиера Бойко Борисов преди заседанието на Европейския съвет в Брюксел. Той дойде след като в понеделник от американското посолство у нас съобщиха, че проектодоговорът е връчен на българското правителство.

Проверка на инспектори под прикритие в държавната администрация установи куп нередности

Чакаме по 6 часа на опашка в институциите, искат ни излишни документи

Проверка на инспектори под прикритие в държавната администрация установи куп нередности

Дълго чакане на опашка за определена административна услуга, достигащо понякога до цели 6 часа, нелюбезни служители и изискване на ненужни документи. Това са само част от проблемите, които са открити при проучване по метода „таен клиент“. Резултатите от проверките, които ще продължат и в бъдеще бяха представени в четвъртък в Министерския съвет.