Френско-германският консорциум “Соф Кънект”, с водещ партньор парижкия фонд “Меридиам Ийстърн Юръп Инвестмънтс САС” и с участието на оператора "Флугхафен Мюнхен", е предпочетен за концесионер на летище София. Това обяви вчера министърът на транспорта Росен Желязков. Обединението предложи третата по големина оферта за летище София. Тя включва годишна концесионна такса в размера на 24,5 млн. евро, както 608 млн. евро капиталови разходи в четири фази в следващите 35 години.

В първата фаза до 2022 г. се очаква увеличаване на пътниците до 8,8 млн. и се предвижда ремонт на досега изградените Терминал 1 и 2, както и открит паркинг за автомобили. В най-стария терминал се предвижда ремонт на 5200 кв.м., а от по-новата сграда ще се осъвременят 14000 кв.м. В Терминал 2 ще бъде изграден нов коридор за пристигащите пътници.

До 2030 г. през фаза 2 консорциумът предвижда изграждане на Терминал 3 и увеличаване на броя на пътниците до 12,3 млн. души. Дотогава

новият терминал трябва да замени старата аерогара

Терминал 3 ще бъде 55 000 кв. м. с 11 местостоянки и на 800 метра от метростанцията. Ще бъде построен и нов паркинг за 1459 автомобила. В трета фаза се предвижда на мястото на Терминал 1 да бъде изграден карго гара и да се добавят нови 3800 кв.м. към Терминал 3 и още 10 местостоянки. В четвъртата фаза от развитието на летището през 2040 г. , ще се добавят 2500 кв. м. към Терминал 3, според разчетите на консорциума пътниците трябва да са 18 млн. Новият терминал и реконструкцията ще се изпълняват от партньора на "Меридиам" - австрийската "Щрабаг".

Фондът “Меридиам” е базиран в Париж

и инвестира в инфраструктурни проекти в Европа, Северна Америка и Африка, а "Флугхафен Мюнхен" управлява летището в Мюнхен.

Според транспортният министър Росен Желязков и петте оферти са изключително добри и всеки е можело да бъде победител. Трима от участниците са получили максималния брой точки за техническото си предложение, което обхваща общ план за развитието на летище София, бизнес план и предвиждания за бъдещото развитие. Офертите са били оспорвани и в техническата си част, но решаващо за избора са били не само финансовите постъпления, които ще се генерират, но и плановете за развитието на летището.

Обжалване в КЗК може да има в рамките на следващите 10 дни, а Върховният административен съд би следвало да се произнесе до месец, ако има оспорване на решението. Правителството очаква да получи близо 4 млрд. евро от 35-годишната концесия на столичното летище, в която се включва и първоначалната сума, която концесионерът трябва да плати - около 600 млн. лв.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Срещу сивия сектор: Бусове ще се регистрират само от фирми

Бусове няма да може да се регистират от физически лица. Така управляващите се опитват да се справят със сивия сектор в транспортния бранш за превоз на пътници. Промените са записание в проект за изменение и допълнение на Закона за автомобилните превози, публикуван за обществено обсъждане.