Трудно някой ще дръзне да изостави жена с енергията и креативността на Нона Йотова. Никакво намерение да го прави няма и публиката, която в края на миналата седмица, макар вече да е жарко лято, ентусиазирано аплодира актрисата в най-новото й превъплъщение – в пиесата на австриеца Щефан Фьогел „Влюбена, сгодена, изчезнала“ под режисурата на Елена Панайотова в Театър 199.

Да, Нона не е особа, която лесно може да бъде игнорирана, но ето, че героинята й в спектакъла получава точно в разгара на подготовката за сватбата си бележка от своя годеник, съдържаща категоричното „Не мога“... Тълкувайте го както искате, но тя го разчита по най-логичния възможен начин и, както си е с бялата рокля и с воала, се превръща в булка беглец, за да се скрие да „ближе рани“ в детската дървена къщичка в двора на своя роден дом. Нейната Дагмар Лудишер е зряла и силна личност, натрупала горчива мъдрост от предишни провалени връзки и бракове, за да характеризира с достатъчна доза самоирония както личните си грешки, така и отношенията между половете по принцип, да идентифицира и забавно да ни разкрие седемте типа мъже, от които трябва да се пазим, и още куп тънкости на женското познание в стил „Сексът и градът“. И накрая да опровергае сама себе си, но това е хитър ход на Фьогел, един от най-поставяните в света съвременни немскоезични драматурзи, който сега няма да издаваме...

Спектакълът – интелигентна комедия с драматични нотки, е зов за комуникация, за втори шанс, за малко търпение, с което да си изясним мотивите на другия... Може би именно затова, макар по същността си „Влюбена, сгодена, изчезнала“ да е монолог, Елена Панайотова въвежда и втори персонаж, който за кратко влиза в обувките на мъжете в живота на Дагмар. Той е чаровният Деян Ангелов и през останалото време, което е повече, поема функциите на автора и артикулира неговите ремарки. Които пък дават възможност на героинята на Нона, изпълнявайки нарежданията му, иронично да се дистанцира от образа. Подобен похват режисьорката бе използвала и преди в „Царството земно“ от Тенеси Уилямс, също с Нона Йотова и брата на Деян – Дарин Ангелов... Тук актрисата прави всичко онова, което знаем, че умее добре – пее и свири на китара (текстовете на песните са нейни), дори на моменти разиграва куклен театър; преминава с лекота от сериозното до насмешливото, от ранимостта на Дагмар до нейната неизтребима виталност. За да ни подскаже, че с повече общуване недоразуменията в любовта могат и да се избегнат, но пък без тях няма да е интересно...

Пиеси на Щефан Фьогел този сезон се играят в още два столични театъра - "Алонсо" под режисурата на Марий Росен в театър "София" и "Басейнът" в постановка на проф. Атанас Атанасов в театър "Българска армия".

 

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Мария Стефанова с трета премиера след завръщането си в Народния

След по-малко от два месеца легендарната актриса Мария Стефанова ще има трета премиера след завръщането си на сцената на Народния театър. Тя отново работи с режисьора Стефан Спасов, който бе „виновникът“ за появата й на първата ни сцена след 25-годишна пауза в суперхита „Три високи жени“.

Флашмоб пред Музикалния театър за премиерата на „Прилепът“

Днес от 17.30 до 18.00 ч. пред Музикалния театър ще има флашмоб, с който екипът ще покани зрителите на първата си премиера за сезона – оперетата „Прилепът” от Йохан Щраус. Премиерните спектакли са на 20, 25, 26 и 27 октомври.

Българин готви книга на руски за Висоцки

Книга на руски за пребиваването на големия актьор и бард Владимир Висоцки в България и спомените за него  44 години по-късно подготвя журналистът от Велико Търново Анатоли Петров, който наскоро издаде сборника „Владимир Висоцки и България“.