Nissan прави революция с електрическия кросоувър Ariya
10

Nissan прави революция с електрическия кросоувър Ariya

Новият японски модел ще може да изминава до 500 километра на ток и ще се предлага в пет версии

Преди броени японската марка Nissan разкри пред света първия изцяло електрически кросоувър, наречен Ariya. Новият купеобразен модел поставя началото на нова ера в развитието на електрическите автомобили. Японците от Nissan използваха богатия си опит с електрическите автомобили Leaf и e-NV 200, както и модерните технологии за свързаност, за да направят един уникален електрически кросоувър с формата на купе.

Новият Nissan Ariya предлага мощно ускорение, съчетано с тихо и плавно пътно поведение. Според прогнозните данни, новият електрически автомобил ще може да изминава автономен пробег до 500 км по новия стандарт WLTP, което го превръща в перфектния партньор за ежедневните градски маршрути и извънградски пътувания.

Новият модел е с дълъг почти 4,60 метра, широк е 1,85 метра и е висок 1,66 метра, а междуосието е почти 2,78 метра. Стандартните колела са 19-инчови със спортни алуминиеви джанти с пет спици с гуми размер 235/55 R19, а като опция се предлагат 20-инчови колела с гуми размер 255/45 R20, които подчертават динамичния облик. Собственото тегло в зависимост от версията и конфигурацията е от 1,8 до 2,3 тона. Електрическият кросоувър ще може да тегли прикачен товар с тегло до 1,5 тона.

Новият Nissan Ariya е създаден върху изцяло нова платформа за електрически автомобили и комбинира най-съвременни технологии с ново поколение свързаност между човек и автомобил, постигайки изцяло ново изживяване при шофирането. Електрическият Nissan Ariya предлага модерен интериор, който създава усещането за гостоприемство и лукс. Лесните за използване технологии за автономно шофиране, гласовите команди и безпроблемна свързаност повишават увереността на пътя и създават приятна атмосфера при пътуване за водача и неговите спътници.

Салонът на Nissan Ariya предлага един от най-просторните кабини в своя клас, проектиран по най-ефективния и пространствен начин. Инженерите на Nissan са монтирали климатичната система под предния капак, което позволява да се използва цялата дължина на кабината без препятствия, като например трансмисионни тунелни или други системи, които са прибрани под арматурното табло.

Местоположението на батерията е в основата на шасито, благодарение на което се образува плосък под и се отваря огромно пространство за краката и лесно взаимодействие между пътниците отпред и отзад. Безшумният електрически двигател на Ariya и щедрото използване на изолиращи материали водят до много тиха кабина, позволяваща на всички вътре комфортно да се отпуснат.

Стилното табло е лишено от бутони и превключватели, типични за обичайните превозни средства. Регулируемата централна конзола може да бъде настроена според предпочитанията на водача, а настройките могат да бъдат запазени като част от профила на водача. Тънките предни седалки са разположени успоредно на B-колоната, предлагайки на пътниците външна панорамна гледка. Материалите в интериора създават впечатление за технологично и функционално пространство. Обемът на багажник е от 408 до 468 литра, в зависимост от версията.

Електрическият двигател на Nissan Ariya съчетава отлична динамика, възможности за зареждане и увеличена автономия. Моделът ще се предлага на европейския пазар в пет основни модификации, включващи версии със задвижване на две колела, както и такива със задвижване на четирите колела, с два мотора, един отпред и един отзад, със системата e-4ORCE, която регулира както мощността по осите, така и спирачната сила, като постига най-стабилното и надеждно движение при различни пътни условия.

Със задвижване на предните колела Ariya 2WD 63 kWh е с мощност 217 к.с. мотор и 300 Нм, ускорение от 0 до 100 за 7,5 секунди, максимална скорост 160 км/ч, батерия с пълен капацитет от 65 кВтч и автономен пробег 360 км по цикъла WLTP. Следва Ariya 2WD 87 kWh с мотор с мощност 242 к.с. и 300 Нм, ускорение до 100 км/ч за 7,6 секунди, максимална скорост 160 км/ч, батерия с пълен капацитет от 90 кВтч и автономен пробег 500 км според цикъла на WLTP. Има три варианта със задвижване на четирите колела. Това е Ariya AWD e-4ORCE 63 kWh с мощност 279 к.с., 560 Нм, ускорение 5,9 секунди, максимална скорост 200 км/ч, батерия с капацитет 63 кВтч и автономен пробег 340 км по WLTP.

Следва Ariya AWD e-4ORCE 87 kWh с мощност 306 к.с., 600 Нм, ускорение 5,7 секунди, 200 км/ч и пробег 460 км и накрая идва Ariya AWD e-4ORCE с 87 кВтч Performance с мощност 394 к.с., въртящ момент 600 Нм, ускорение от място до 100 км/ч за 5,1 секунди, максимална скорост 200 км/ч и автономен пробег от 400 км. Батерията на Ariya е с течно охлаждане, а зареждането може да се осъществи от бърза зарядна станция DC с мощност до 130 кВт, както и от мрежа, като по-малката батерия има зарядно за 7,4 кВт, а по-голямата има трифазно зарядно за 22 кВт.

Новият Nissan Ariya ще разполага с три режима на работа – Стандартен, Спортен и Еко, като версиите e-4ORCE ще имат допълнителен режим за сняг, от които водачите ще могат да избират, спрямо собствения си стил, настроение или пътна обстановка.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.