На CES 2019, Nissan представи концепция, която може да позволи на шофьорите да видят това, което до сега не са виждали. Технологията използва виртуална реалност, вградени в автомобила сензори и свързващи автомобила технологии, за да създаде виртуален свят във видимия за водача свят. Invisible-to-Visible (I2V) показва как виртуалната реалност (VR) може да се използва за повишаване осведомеността на водачите.

Системата следи в реално време обектите и трафик около автомобила, използвайки данни от сензорите на автомобила, както и информация от Vehicle-to-Vehicle (V2V) и Vehicle-to-Infrastructure (V2I). След това, системата проектира картина на това, върху реалния свят, на дисплей за виртуална реалност, предоставящ повече информация на водача.

Целта е, системата да помогне на шофьора да бъде осведомен  за това, което се случва извън полезрението му или точно на границата. Всички участници в движението, като задминаваните превозни средства, пешеходците или превозните средства зад ъгъла, се показват на водача в реално време от прозрачен VR дисплей.

„Помагайки да видите невидимото, I2V подобрява увереността и прави шофирането по-приятно”, казва Тетсуро Уеда (Tetsuro Ueda), експерт в центъра за изследвания на Nissan. „Интерактивните функции създават усещане, което е съобразено с интересите на водача и стила му на шофиране, така че всеки да може да се наслаждава, по свой собствен начин.” 

Посредством сензорите, които вече се използват в технологията, като системата ProPilot на Nissan, I2V може да изработи 360-градусова панорама на пространството около колата. Като може да следи и пътниците в превозното средство, поддържайки водача бдителен и съсредоточен върху шофирането.


Освен това, I2V системата може да прожектира изображения на хора в автомобила. Това позволява провеждането на видеоконферентни разговори в колата, без да е необходимо, водача да се взира в екрана на арматурното табло. Вместо това, проекцията на участника или участниците се появяват в автомобила посредством I2V очилата. Системата прожектира и информация от местни пътеводители и навигационни указания, както и други реални или въображаеми потребности. Тази информация може да бъде записвана и използвана повторно от други водачи, които също използват I2V системата в своите превозни средства.


Единствено въображението, ограничава приложенията на I2V. Професионален, виртуален шофьор, би могъл да помага на водача, в реално време, практически съвети за усъвършенстване на шофирането. Заобикалящия свят може да бъде показан на шофьора така, че вече да не съществуват слепите ъгли, превозните средства скрити пред и зад по-големи превозни средства, изненадващото препречване на пътя и всичко останало. Системата дори открива свободни паркоместа и помага на водачът да паркира автомобила.


Nissan се надява, да направи системата I2V още по-полезна с вграждането на изкуствен интелект, който да предвижда необходимото и да го добавя автоматично. Целта е да се намали напрежението върху шофьора, да се подобри безопасността и да се подобри цялостно преживяването при шофиране.

 

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Lightyear One акумулира енергия за 20.000 км годишно

Захранван от Слънцето електромобил

Lightyear One акумулира енергия за 20.000 км годишно

Още през 2017, компанията Lightyear разкри плановете си за електрически автомобил захранван и със слънчева енергия, но тогава не бяха съобщени много детайли, освен твърдението, че с едно зареждане автомобила ще предоставя пробег от 800 км. Сега, компанията представи прототип, който ще има обсег от 725 км, според стандарта WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure), висока цена и ще се продава от 2021 година.

Trio добавя още два екрана към лаптопа

Допълнителни екрани за изпълнението на няколко задачи

Trio добавя още два екрана към лаптопа

Преди около година, стартиращата компания Mobile Pixels, подкрепяна от Масачузетския технологичен институт (MIT), набираше средства за Duo, плъзгащия се, допълнителен екран за лаптопи. Компанията отново набира средства за нещо подобно, което този път добавя два екрана към лаптопа.

Råvaror улеснят честата смяна на жилища

Мебели за градските номади

Råvaror улеснят честата смяна на жилища

След представянето на роботизираните  мебели Rognan, IKEA продължава с разработването на гъвкави решения за съвременния начин на живот, в градовете. Шведската мебелна компания показа нова линия мебели, наречена Råvaror, която ще включва мебели за всекидневието, специално предназначени за малки пространства, които също ще могат и лесно да се разглобяват, опаковат, преместват и сглобяват отново.