0

Я понската марка Nissan е един от първите производители, които показаха, че електрическите автомобили могат да бъдат масови и популярни. Първото поколение на Nissan LEAF стана много успешен модел по целия свят и дълго време запази титлата на най-продавания електрически автомобил в света, като от него бяха произведени около 300 000 екземпляра.

Японската марка Nissan е един от първите производители, които показаха, че електрическите автомобили могат да бъдат масови и популярни. Първото поколение на Nissan LEAF стана много успешен модел по целия свят и дълго време запази титлата на най-продавания електрически автомобил в света, като от него бяха произведени около 300 000 екземпляра.

Макар официално моделът да не се продаваше у нас, през последните няколко години в България се появиха десетки коли, което определено подсказа, че към второто поколение на модела ще има голям интерес. Това се потвърди още през миналата година, когато на автосалона в София през октомври у нас дебютира второто издание на Nissan LEAF и предизвика вниманието на потребителите. Сега новият модел вече е при дилърите на Nissan у нас и всеки може да се убеди, че не случайно моделът носи логото Zero Emission, тъй като той се движи изцяло на ток, не отделя вредни емисии и не замърсява природата.

Второто поколение на Nissan LEAF е с дължина 4,48 м, широчина 1,79 м и височина 1,56 м, а междуосието е 2,70 м. Колата тежи 1580 кг, което се дължи на по-големия капацитет на батерията. Аеродинамиката е подобрена и коефициентът на въздушно съпротивление е намален до 0.28. Електромобилът Nissan LEAF се е променил радикално и външно изглежда много по-ярко и по-привлекателно от своя предшественик. В дизайна се усеща влиянието на футуристичния дизайн, появил се за пръв път в новия Nissan Micra.

Предното стъкло е силно наклонено, което прави профилът по-стремителен. Радиаторната решетка е V-образна се комбинира със скосени LED фарове. Бронята следва тази форма и наподобява на разперени крила. Капакът и профилните стени са релефни, а задните колони са боядисани в черно, което създава ефекта на плаващ покрив. На багажната врата има черен спойлер, а в двата края на каросерията са поставени стилните светлини във формата на бумеранг, напомнящи за Nissan Juke.

Интериорът на новия Nissan LEAF е фокусиран върху водача. Във високото ниво на оборудване има черни лакирани повърхности, а осветлението на бутоните е яркочервено. Воланът е с три спици и плоско дъно, за по-лесно влизане и излизане на водача, като се регулира само по височина. На таблото има 7-инчов дисплей, върху който се показва важна информация, а в дясната му част е комбиниран с кръгъл скоростомер. На централния панел е поставен 7-инчов екран, на който се изобразява картата на навигационната система и данните на аудиосистемата. Под него е разположен блокът с бутоните за климатичната инсталация, а още една идея по-ниско е бутонът за стартиране и гасене на електромотора. В средата на централния тунел се намира кръгъл селектор, като в центъра му е бутонът P за паркинг.

Позицията на седене в Nissan LEAF e висока, тъй като под седалките се намира батерията на електромобила. Седалките са с леко изразени странични опори, така че на тях да седнат удобно и хора с едро телосложение. На централния тунел има поставки за чаши, а в подлакътника се крие кутия за дребни предмети. На втория ред седалки има много прилично за сегмента място за краката, а височината на покрива позволява отзад да седят хора с ръст до 1,90 метра. Задният диван е по-удобен за двама, но ако е необходимо, ще се поберат и трима пътници. Обемът на багажника от 435 литра превъзхожда товарния капацитет на конкурентите, а при сгънати задни седалки багажното пространство нараства до 850 литра.

Второто поколение на Nissan LEAF ще се опита да задържи лидерските позиции по продажби на електрически автомобили както с обновения си дизайн, така и с помощта на новите системи и задвижване. Новият Nissan LEAF е станал значително по-мощен и сега развива 150 к.с. Максималният въртящ момент от 320 Нм е наличен още от старта, така че тягата при ускорение за изпреварване е повече от достатъчна. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 7,9 секунди, но стартът от място до 50 км/ч е феноменален и LEAF стартира като спортист на светофара. Максималната скорост е ограничена до 144 км/ч, което е напълно достатъчно за да се движите уверено в лявата лента на магистралата.

Литиево-йонната акумулаторна батерия е с увеличен капацитет до 40 кВтч. Според европейския цикъл NEDC колата може да измине с едно зареждане 378 км, а в реални условия автономният пробег е 270 км. Батерията може да се зареди от домашната електрическа мрежа за 16 часа, но има и функция за бързо зареждане от 50-киловатов терминал, при което 80% от батерията се зарежда за 40 минути.

Новият Nissan LEAF може да се похвали с редица електронни нововъведения, обединени в системата ProPilot. С нейна помощ електромобилът може самостоятелно да се движи в избраната лента, да спазва зададената скорост, да намалява и ускорява при засичане на превозно средство пред колата. Също така може и напълно автономно да паркира. Най-голямото нововъведение в новия Nissan LEAF е режимът e-Pedal, в който автомобилът може да се управлява без педала на спирачката, а само с газта. Когато отпуснете газта, се задейства системата за регенериране на спирачната енергия и електромобилът намалява до пълно спиране.

При спускане можете да преминете в режим B и да зареждате батерията, поради възстановяването на енергия. Управлението на новия Nissan LEAF доставя удоволствие във всеки един момент. Ниският център на тежестта и широката следа на колата допринасят за нейното стабилно пътно поведение в завоите и минимални наклонявания на каросерията. Кормилното управление е много директно, като от край до край воланът прави едва 2,6 оборота. Шумоизолацията на салона е отлична, така че вятърът и шумът от въртенето на гумите са едва доловими.

Тестваният Nissan LEAF е с много богато оборудване, което включва система за достъп без ключ, електрически прозорци и огледала за обратно виждане, автоматичен климатик, аудиосистема, сензори за светлина и дъжд, поддръжка на Apple CarPlay и Android Auto, отопляеми предни и задни седалки, отопление на волана, аудиосистема с 6 високоговорителя, електронна стабилизираща програма, система за автоматично спиране, асистент за изкачване и 6 въздушни възглавници. В най-високата версия Tekna има кожен салон, 17-инчови лети джанти, отопление на седалките и волана, навигационна система, четири камери за 360-градусов кръгов обзор и система за следене на слепите зони, електрически предни седалки, система за изцяло автономно паркиране, както и система за полуавтономно движение ProPilot. Опционалното оборудване включва цвят металик и цвят бяла перла с черен таван.

Новият Nissan LEAF се произвежда в три завода - в Япония, Великобритания и САЩ. Цената на второто поколение у нас започва от 69 090 лева с ДДС за ниво Acenta, 72 090 лева за N-Connecta, 74 090 лева за N-Connecta Plus и 77 090 лева за Tekna.

Технически характеристики

Nissan LEAF

Синхронен електрически двигател

1-степенен редуктор с предно предаване

150 к.с. максимална мощност при 3283-9795 об/мин

320 Нм въртящ момент при 0-3283 об/мин

7,9 секунди ускорение от 0-100 км/ч

144 км/ч максимална скорост

17 кВтч на 100 км комбиниран разход на енергия

270 км среден пробег със заредена батерия

0 г/км емисии на СО2

69 090 лева базова цена на модела