Да координира събитията пред и зад камерата от неудобния багажник на лек автомобил – тази задача се е наложило да изпълни Ники Илиев за четвъртия си филм „Завръщане“, чието широко разпространение по родните кина стартира от този петък. Действието в сцената, заради която бившият модел скача доброволно в багажника, се развива по пътищата около Пловдив. В автомобила са Орлин Павлов, Бойко Кръстанов и Александър Кадиев, като кадрите са сред ключовите за развръзката на заглавието.

Имах една радиостанция със себе си и от там режисирах

обясни пред медии Илиев по време на предпремиерата на „Завръщане“. На прожекцията той пристигна в компанията на останалите продуценти – Богомил Грозев и Башар Рахал, за когото това е специален филм и заради личните преживявания, които прекроява на големия екран. Освен, че цялостната идея за лентата е негова, според първоначалните им планове с Илиев клапата е трябвало да щракне в негова стара къща в село край Габрово. „За нас беше много важен дворът на къщата и моята имаше точно такъв – красив, с много цветя“, обясни Рахал, който се разписва в ролята на „злодея“ Бранимир във филма. Иначе казано – лошият братовчед на Алекс (по прякор Дебелия, в ролята Илиев), който иска да продаде къщата на дядо им. След като установили, че няма къде да настанят целия снимачен екип в селото му, Рахал и Илиев се ориентират към Стария град в Пловдив. „Въпросната къща във филма всъщност е съставена от три отделни сгради в различните краища на Стария град. Едната я използвахме заради екстериора, другите две за интериора“, обяснява още режисьорът.

Освен спомена за „дядовата“ къща, Рахал внася в сценария и свои тийнейджърски преживелици. Така, сцената в която Ачо (Кадиев) връща лентата близо 2 десетилетия назад, когато е накарал възлюбената си да скочи в контейнер, за да изрови скъсаните си снимки на бившите й приятели, е вдъхновена от реални събития.

Аз имах такова гадже, което помолих да го направи

намигна още актьорът и продуцент на заглавието.

А ето и какво се случва на големия екран: на фона на футболните страсти от 1994 г. Алекс (Илиев), Вики (Орлин Павлов), Дидо (Бойко Кръстанов) и Ачо (Кадиев) си дават обещание още като деца, че ще се върнат 25 години по-късно обратно в Пловдив, за да почетат дружбата си. Именно като ода за приятелството и носталгията по отминалите безметежни времена изглежда целия киноразказ, построен от Илиев, Рахал и Грозев. След като се завръщат толкова години в родния си град, Вики, Ачо и Дидо решават да останат, за да помогнат на своя другар да запази къщата си от подлите планове на братовчед му Бранимир. Въпреки изначалния наивен донякъде поглед към историята, с кулминацията на филма става ясно, че нищо не е такова, каквото изглежда, а строгото разграничение между „добрите“ и „лошите“ герои бива разбито. Сюжетът взаимства значително и от доброто чувство за хумор, с което си служи сценарият, като само нелепите ситуации, в които попада персонажът на Александър Кадиев, могат да оправдаят създаването на цял отделен филм.

„Завръщане“ е заснет почти изцяло в Пловдив, а специално участие в заглавието има и Стефан Данаилов. Макар че ролята му е сведена до само една сцена, неговият герой е този, който успява да послужи като гравитационно поле за здравия разум на останалите. Сред останалите актьори, които ще разпознаем на големия екран, са Диляна Попова, Евелин Костова, Искра Донова, Клои и Индия Рахал (които играят малка и пораснала версия на една и съща героиня, по ирония на съдбата играят дъщеря на Башар Рахал).

Не мога да коментирам играта на Клои, защото ще съм субективен.

Мога да намеря проблем дори където няма“, обясни гордият баща, като добави, че сред съветите, които е дал на по-голямата си дъщеря (която има повече екранно време в „Завръщане“), е да смени интонацията си, за да изглежда естествено на екрана.

След като превърна ММА мачовете в централен „персонаж“ в предния си филм „Нокаут, или всичко, което тя написа“, и тук Ники Илиев не пропуска да се отдаде на любовта си към бойните изкуства и спорта като цяло. Станал треньор по карате, героят му Алекс заедно с останалите от дружината се впуска в състезания по гребане, колоездене и тичане.

Не искахме спортът да играе такава съществена роля, да има надпревара между „добрия“ и „лошия“ отбор или нещо такова, защото не това е замисълът на филма

разкриват продуцентите. Въпреки това при един от вариантите на сценария Илиев залага сам на себе си и сложна каскада – да тича по покривите на къщи из Пловдив. Сцената трябвало да се вмести към края на заглавието, докато Алекс тича в името на любовта, но до заснемането й така и не се стигнало. „Много хора ми обясниха, че няма причина героят да се качи на покривите, за да тича там“, каза режисьорът ден, след като филмът му дебютира на голям екран в Пловдив. В сряда вечерта над 1000 зрители изгледаха „Завръщане“ на гала премиерата му в София, а още този уикенд целият екип на филма ще отпътуват за Лондон, където също ще представят заглавието. А докато програмата на Ники Илиев покрай представянето на четвъртия му филм е запълнена и тече на пълни обороти, режисьорът вече планира и следващата си кинотворба.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Барбито на „Фермата“: Страшна лигла съм!

Погрешни ходове, мързел и глезотия провалиха драматично една от участничките във „Фермата“. Русокосото изкушение на шоуто - маникюристката Силвия, се отпусна като дроб в решителен момент от състезанието.

Мат Деймън изгуби $250 000 000 от „Аватар“, Емилия Кларк пропусна „50 нюанса сиво

Вижте кои актьори отсвириха роли за милиони (СНИМКИ)

Мат Деймън изгуби $250 000 000 от „Аватар“, Емилия Кларк пропусна „50 нюанса сиво"

Успехът зад всяка култова роля върви ръка за ръка с таланта на актьора, на когото е поверена. Трудно е да си представим някой друг в обувките на любимите ни кино и телевизионни герои. Истината обаче е, че често даден персонаж не бива изигран от първоначалния избор на сценаристите и режисьорите.