Кадър на CNN е новият шеф на БНР (ОБНОВЕНА)

Кадър на CNN е новият шеф на БНР (ОБНОВЕНА)

Андон Балтаков събра четири от петте гласа на СЕМ

Андон Балтаков е новият генерален директор на БНР. Това реши СЕМ на второто гласуване за позицията, след като не супя да достигне до консенсус по-рано днес.

Балтаков получи 4 от общо 5 гласа на членовете на медийния регулатор. Подкрепиха го Бетина Жоитева, Галина Георгиева, Ивелина Димитрова и София Владимирова. Единствено Розита Еленова гласува за изпълняващият в момента длъжността шеф на радиото Антон митов и се въздържа за кандидатурата на Балтаков.

Това бе второто гласуване на шестте кандидатури за деня след като в 11 часа петчленният състав на СЕМ не успя да избере нов генерален директор на БНР Тогава Андон Балтаков получи два гласа - от Бетина Жотева и Галина Георгиева, а Ивалина Димитрова заяви, че се изкушава да го подкрепи, но в крайна сметка ще гласува за Митко Димитров. Димитров получи само нейния глас, а временно изпълняващият длъжността също взе два гласа на първо завъртане - тези на Розита Еленова и председателката на СЕМ София Владимирова.По регламент, за да бъде избран кандидатът трябва да получи най-малко три гласа, затова се наложи второ гласуване.

Андон Балтаков е бивш кадър на БНР, завършил „Йейл“ и работил за CNN и Асошиейтид прес. В своята концепция залага на увеличаване на собствените приходи на радиото, които според неговите сметки могат да достигнат до 4 милиона лева на година, и привличане на младата аудитория. 

По време на гласуването част от членовете на СЕМ изразиха притесненията си, че няма поглед към реалната ситуация в БНР, която към момента е сложна.

Припомняме, че Светослав Костов беше отстранен от позицията на генерален директор на обществената медия след като на 13 септември 2019 г. ефирът на радиото спря за безпрецедентните 5 часа и той беше обвинен в нарушаване свободата на словото. След няколко изслушвания СЕМ отстрани Костов.

В момента тече одит на Сметната палата за разхищения и необосновани харчове от бюджетната организация, като през септември м.г. се появи информация за 4 милиона дефицит още от времето на управление на Александър Велев. Междувременно служителите на радиото се оплакват от нищожно заплащане и изказват съмнения в разпределението на хонорари и ДМС-та.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.