На 4 милиарда мили от Слънцето се носи Ултима Туле (Ultima Thule - Края на света), ледено небесно тяло, което учени от НАСА обявиха, че се състои от две сфери и прилича на снежен човек, информира АФП.

НАСА публикува първите по-детайлни снимки от космическия апарат New Horizons. Снимките позволяват на учените уверено да определят, че тялото е сформирано, когато две сфери бавно са се притегляли до сливането им - голямо научно откритие.

Във вторник корабът New Horizons прелетя край Ултима Туле, открит с телескоп през 2014 г. Това е най-далечното и потенциално най-старото космическо тяло, наблюдавано от космически кораб.

Преди корабът да прелети в близост до небесното тяло, учените имаха само едно изображение с неясно удължено тяло, което приличаше на нещо като кегла за боулинг или фъстък.

Последните снимки са направени на около 27 000 километра от Ултима Туле и с резолюция 140 метра на пиксел.

Тялото е с дължина от 30 километра и прави пълна ротация за около 15 часа. НАСА нарече по-голямата част Ултима и другата, която е около три пъти по-малка, Туле.

Столтенберг: Грузия ще влезе в НАТО

Генералният секретар на НАТО Йенс Столтенберг заяви, че Грузия ще се присъедини към Алианса и Русия нищо не може да направи, информира радио Свободна Европа.

Дошло е време за обединяване на сърбите в една държава

Председателят на председателството на Босна и Херцеговина Милорад Додик смята, че бъдещото десетилетие ще бъде време за обединяване в една държава на сърбите, живеещи разделени в Сърбия и Република Сръбска, която влиза в състава на Босна и Херцеговина.