На 4 милиарда мили от Слънцето се носи Ултима Туле (Ultima Thule - Края на света), ледено небесно тяло, което учени от НАСА обявиха, че се състои от две сфери и прилича на снежен човек, информира АФП.

НАСА публикува първите по-детайлни снимки от космическия апарат New Horizons. Снимките позволяват на учените уверено да определят, че тялото е сформирано, когато две сфери бавно са се притегляли до сливането им - голямо научно откритие.

Във вторник корабът New Horizons прелетя край Ултима Туле, открит с телескоп през 2014 г. Това е най-далечното и потенциално най-старото космическо тяло, наблюдавано от космически кораб.

Преди корабът да прелети в близост до небесното тяло, учените имаха само едно изображение с неясно удължено тяло, което приличаше на нещо като кегла за боулинг или фъстък.

Последните снимки са направени на около 27 000 километра от Ултима Туле и с резолюция 140 метра на пиксел.

Тялото е с дължина от 30 километра и прави пълна ротация за около 15 часа. НАСА нарече по-голямата част Ултима и другата, която е около три пъти по-малка, Туле.

Нов опит за атентат в Лондондери

Полицията в северноирландския град Лондондери обяви нова тревога за сигурността след сигнал за кражба на товарен микробус, породил опасения за нов опит за атентат, два дни след взривяването на кола бомба в града, предаде Франс прес.

Рим иска санкции за Париж заради мигрантите

Вицепремиерът на Италия и политически лидер на управляващото движение „Пет звезди“ Луиджи ди Майо обяви Франция за главен виновник за продължаващия мигрантски натиск от Африка към Европа. Видният политик поиска Европейският съюз да санкционира Париж за неоколониалната му политика и за все по-жестокото обедняване на населението на Черния континент. Една продължаваща според вицепремиера от десетилетия екдплоатация, която принуждавала африканците да търсят спасение в други страни и най-вече в тези от Европа.