НАСА даде съгласие за изграждането на космически кораб, който да изследва металния астероид Психея (Psyche), който е възможно да представлява оголеното метално ядро на някога съществувала планета с размерите на Марс.

Сондата ще бъде изстреляна през август 2022 г., след което ще трябва да издържи мразовито пътуване през космоса в продължение на три години и половина, преди да достигне орбита около Психея на 31 януари 2026 г.

Има учени, които мислят, че някога Психея е била планета от ранната слънчева система, която преди милиарди години е претърпяла много силен сблъсък с голям обект. Това би могло да е довело до премахването на външната кора, оставяйки само металното ядро, което се наблюдава днес.

В момента, Психея се движи в орбита, в главния астероиден пояс на слънчевата система, разположен между Марс и Юпитер, и се предполага, че е съставена от никел и желязо, което е подобно на земното ядро. Изпращайки космически кораб, който да изследва този древния астероид, НАСА може да събере информация за процесите оформили образуването на слънчевата система. Това може да представлява и рядката възможност да се изследва разкритото ядро ​​на друг свят.

Наскоро, мисията до Психея е преминала основен преглед, преминавайки от предварителен проект, известен като фаза Б (Phase B), към фаза Ц (Phase С), при която ще бъде оформен хардуерът. Сега, учените и инженерите ще започнат разработването на крайния дизайн космическия апарат и инструментите, след което трябва да ги произведат, сглобят и накрая изпробват.

Сондата ще бъде оборудвана с комплект от усъвършенствани научни инструменти, като магнитометър, който ще измери магнитното поле на астероида, и мултиспектрален визуализатор, който ще заснема изображения с висока резолюция, използвайки набор от филтри, за да помогне да се разпознават метални и силикатни елементи. Също така ще използва гама-лъчи и неутронни масспектрометри, които ще бъдат използвани за определяне състава на загадъчното тяло в слънчевата система.

Космическият апарат ще използва за комуникация най-съвременната лазерна технология, която кодира данните във фотони, а не радиовълни, позволявайки изпращането на повече данни наведнъж, отколкото би било възможно с настоящите комуникационни системи.

Основният корпус на космическия апарат, наричан „бус” (bus), трябва да бъде завършен до май 2020 г. След това сондата ще бъде напълно сглобена и подложена на изпитания, за да се провери, дали ще издържи на тежките условия в космоса, преди да бъде транспортирана в Космическия център Кенеди (Kennedy Space Center ), във Флорида, от където ще бъде изстреляна.

Сондата ще пътува три години и половина, като с помощта от гравитацията на Марс ще достигне до Психея. Космическият апарат ще прекара 21 месеца, анализирайки астероида от четири различни орбити, като всяка последователна орбита ще отвежда робота изследовател по-близо до повърхността на този извънземен свят.

Микрогравитацията унищожава раковите клетки

Учени от Технологичния университет в Сидни установиха, че микрогравитацията (условията на безтегловност) може да унищожи ракови клетки, взети от агресивни и труднолечими тумори, съобщи Сайънс алърт.

Слънцето си остава мистерия за нас

Слънчевата сонда на НАСА "Паркър", пусната през 2018 г., пътува по-близо до Слънцето от всяка предишна мисия за няколко дни миналия ноември и през април 2019 г. учени разкриха невероятните открития от тези първи две близки срещи в няколко документа, съобщават Nature и NASA, цитирани от "Вайс" и "Гардиън".

Откритията са неочаквани и не могат да бъдат лесно обяснени, което предполага, че има значителни пропуски в разбирането за Слънцето.

Учени отглеждат човешка жлеза в прасе

Изследователска група от японския университет "Мейджи" с ръководител проф. Хироши Нагашима е подала заявка за провеждане на експеримент по отглеждане на човешка жлеза в организма на прасе, съобщи обществената телевизия Ем Еч Кей.