НАСА публикува уникален кадър от сърцето на Млечния път

НАСА публикува нова снимка от сърцето на галактиката Млечен път, съобщи Асошиейтед прес.

Тя е съставена от 370 изображения от наблюдения през последните две десетилетия на орбиталната обсерватория "Чандра" и показва милиарди звезди и безброй черни дупки в сърцето на нашата галактика. Радиотелескоп в Република Южна Африка също е използван за изображението. Астрономът Даниъл Уанг от университета на Масачузетс Амхърст каза, че е работил близо година върху проекта, докато бил под карантина у дома заради пандемията.

"На снимката виждаме енергийната екосистема в центъра на нашата галактика", посочва той. "Има останки от свръхнови, черни дупки и неутронни звезди. Всяка рентгенова точка представлява енергиен източник, повечето от тях са в центъра на галактиката".

Този високоенергиен галактически център е отдалечен на 26 000 светлинни години. Орбиталната обсерватория "Чандра" беше изведена в орбита през 1999 г.

ПО ТЕМАТА