Напук на пандемията: спиралата за мигли покупка №1 в дрогериите

Напук на пандемията: спиралата за мигли покупка №1 в дрогериите

Тоалетната хартия сред топ 5 на най-търсените стоки

Пандемията успя да засегне живота на всички ни, но не промени предпочитанията ни за козметика. Напук на коронавируса, най-купуван артикул в дрогериите остава спиралата за обем и удължаване на мигли. За нея българите харчат между 9-11 лв., което е сред най-евтините предложения, показват данни на голяма дрогерийна верига у нас.

В следващите места в класацията се наблюдава значителна промяна спрямо предходните години. Единственият продукт, който запазва мястото си, е именно спиралата. Тя се среща и на 8-о от 10 места в списъка, като тук попадат тези

спирали за обем или извиване на миглите,

обаче в по-високия ценови диапазон от 18-20 лв. На втора позиция е дезинфекциращият гел за ръце от 30 мл. Цената му варира между 2,50-3,50 лв. Следват предпазните маски за многократна употреба, които излизат между 2-4 лв. След тях се нарежда тоалетната хартия, която попада на четвърто място в класацията с 10 закупени броя. В това отношение българите не се различават от световната тенденция за презапасяване с тоалетна хартия, която според Цонка Иванова, един от управителите във фирмата, е символ на потребителските настроения по време на пандемията от коронавирус. Топ 5 завършва с течен перилен препарат за цветни тъкани за 60 пранета. Той се покачва с 2 позиции нагоре, като за него заделяме по 16-18 лв. Следват водата за уста и мокрите кърпи за дезинфекция на повърхности, които също са нови в класацията. За тях даваме по съответно 8-10 лв и 2,50-3,50 лв. Последните две места са взети от продукти от групата на

био и бебешките храни

На предпоследна позиция е адаптираното ляко от 800 гр., за което потребителите дават до 35 лв. На десета позиция пък е кокосово масло от 300 мл, което ни бърка в джоба със 7-9 лв. Присъствието му може да се обясни с това, че маслото е богато на антиоксиданти, аминокиселини и минерали. В световен мащаб тенденцията е същата. „Има стремеж към био храни и екологични продукти, които оставят по-малък отпечатък върху природата“, каза още Иванова.

През последните седмици, след като отново бяха затворени заведенията, клиентите отново започнаха да се презапасяват, коментираха служители в няколко столични дрогерии пред „Монитор“. Основните продукти, които се купуват, са тоалетна хартия, бебешки млека и пелени, както и други продукти, свързани с грижа за бебето.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.