Преди да поставите зимните гуми, не забравяйте да проверите дълбочината на протектора и състоянието на ламелите. Можете да се научите да ги сменяте и сами, но тази дейност изисква концентрация. С прибързаната и не достатъчно добре свършена работа рискувате да увредите колата или гумите си. Когато дойде време да сложите зимните си гуми, се уверете, че те все още са годни за използване.

Един лесен и популярен трик се състои в това да използвате монета от два лева, за да проверите дълбочината на протектора. Тя е особено важна за шофиране в киша, хлъзгави пътища, а определящи са и ламелите, които в подобна ситуация имат по-голямо значение. Минималната дълбочина на протектора по закон в България също е 4 мм. Сребърната част на монетата е широка 4 мм. Ако сребърният външен ръб остава видим над блока на протектора, трябва да замените гумите.

Сцеплението на зимните гуми се дължи на протектора, шарката и използваните за тях материали, затова потребителите е нужно да следят за състоянието на ламелите и жлебовете. Сцеплението е възможно благодарение на острите ръбове на ламелите и на меката каучукова смес, от която са направени. Ако ламелите са изпилени, заоблени по ръбовете и твърди вместо гъвкави, това означава, че гумата е загубила сцеплението си. Масово новите автомобили имат предно задвижване, по-тежки са в предната си част, а мощността на двигателя е по-висока от преди. Агресивният стил на шофиране ускорява износването още повече.

Първите появи на нощен скреж са знак, че е време да поставите зимните си гуми. По това време, сенчестите участъци може да са замръзнали рано сутрин. Нужно е да внимавате, когато извършвате смяната. Някои гуми имат определена посока на въртене. Гумата има шарка със стрелки, чиято посока на движение, трябва да е напред. Ако гумите бъдат поставени не както трябва, нямата да осигуряват предвиденото сцепление, нужно за по-взискателното зимно време. Настройвайте правилно налягането в гумите си, преди да ги смените.

Понякога хората шофират до бензиностанцията, за да проверят налягането си, едва когато вече са поставили зимните си гуми. Ако две от гумите ви, имат много ниско налягане, например, те могат да бъдат повредени, докато карате към бензиностанцията. Ако джантите ви имат конусовидни гайки, гайките трябва да бъдат насочени навътре. Трябва да преместите също така всички нужни центриращи пръстени върху зимните гуми. Ако не го направите, това ще доведе до вибрации.

Преди пътуване се уверете, че разполагате с гаечен ключ, динамометричен ключ и добър крик. Крикът в колата не е предназначен за многократна употреба. Проверете упътването на колата за правилните точки за повдигане и препоръчителните нива на налягане. Зимните гуми трябва да бъдат напомпани с до 0,2 бара над нивото на летните гуми. При смяна на гумите имате нужда от стабилна повърхност, която да бъде твърда и равна. Ако автомобилът ви има алуминиеви джанти, натегнете отново гайките след като шофирате 100-200 км. На всеки 6000 до 8000 км е нужно да разменяте местата на гумите, между водещите и свободно движещите се колела. Затова е нужно да отбелязвате разположението на гумите при поставяне за съхранение.

По темата: Nokian зимни гуми
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Кросоувърът получи двойно предаване и се зарежда напълно за 1 час и 50 минути

Opel Grandland X стана хибрид и тръгна на ток

Кросоувърът получи двойно предаване и се зарежда напълно за 1 час и 50 минути

Opel представи изцяло новата хибридна версия на Grandland X, наречена Hybrid4. Моделът с plug-in хибридно задвижване PHEV и двойно предаване на Grandville X поема ролята на флагман във високопроходимата гама на Opel, включваща Crossland X и Mokka X. Новият модел може да се поръча по желание с черен преден капак и съчетава силата на 1,6-литров бензинов турбодвигател с два електромотора, достигайки системна мощност до 300 к.с. Предварителните данни за разхода на гориво сочат средно 2,2 л/100 км и емисии на CO2 от 49 г/км.

Френският кросоувър получи фейслифт, луксозен интериор и нов бензинов турбодвигател

Фина шлифовка за Renault Kadjar

Френският кросоувър получи фейслифт, луксозен интериор и нов бензинов турбодвигател

Французите от Renault влязоха в най-бързо развиващия се сегмент на компактни кросоувъри през 2015 година с Kadjar. Моделът бързо спечели сърцата на стотици хиляди хора по света и проби сред конкурентите в сегмента с атрактивна визия, просторен и комфортен интериор, динамични и икономични двигатели, и не на последно място приемлива цена. Сега Kadjar идва обновен и отново е един от най-привлекателните кросоувъри на пазара, благодарение на подобрените си качества.

Новият Range Rover Evoque също дефилира в дома на посланика на Великобритания

Jaguar I-PACE блесна с ексклузивна премиера в България

Новият Range Rover Evoque също дефилира в дома на посланика на Великобритания

В резиденцията на британския посланик, нейно превъзходителство Ема Хопкинс, се състоя ексклузивната премиера на първия премиум електрически SUV в света - новия Jaguar I-PACE. Управителят на „Мото-Пфое” Атанас Фурнаджиев лично представи пред отбрана публика заможни българи най-награждаваната кола през последните месеци. За по-малко от една година от официалното си представяне, новият Jaguar I-PACE спечели повече от 70 престижни международни награди.