Международна лаборатория вероятно ще изследва асфалта, който е положен на пътя край Своге, съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. Той и председателят на УС на АПИ инж. Светослав Глосов бяха разпитвани 3 часа в НСлС като свидетели във връзка с трагичния инцидент с падналия от шосето автобус, при който загинаха 17 души.

По същото време показания дадоха и 20-те членове на Държавната приемателна комисия, която е извършила окончателното приемане на пътя след ремонта му. Те са представители на различни институции – АПИ, Областно пътно управление, МВР, РИОСВ-София и РИОСВ-Враца, общините и пожарните в Мездра и Своге, Столична община, както и представители на фирмите, осъществявали проектирането, инженерния надзор и изпълнението на пътя - ДЗЗД „ТРЕЙС-СВОГЕ“, „Виа-План“ ЕООД, „Пътконсулт 2000“, „Мотт Макдоналд лимитид“, съобщиха от прокуратурата. „Това, което съм казвал през вас на обществото, това казах и на следователите, което е в нашата компетентност. Забавихме се, даже трябваше още повече да стоим, за да помогнем максимално на разследването – с информация, с документи и факти, с всичко, което знаем“, заяви на излизане от следствието Нанков. Той добави, че са съгласували с разследващите кога по официален ред в процесуално-следствените действия ще бъдат взети проби от пътния участък, за да бъде ремонтиран максимално бързо, а не само обезопасен. Министърът каза още, че в понеделник един от участниците в консорциума веднага установил дефекти в своя участък, а друг участник в консорциума в сряда депозирал писмо в АПИ, че ще отстрани дефекти в неговия участък на територията на София-област. Ремонтът ще е за тяхна сметка. Нанков отказа да съобщи повече подробности за тези ремонти. Той обясни още, че след мястото на инцидента има трафик камера, която щяла да отчете много интересни данни. „След слагането на знак за ограничение на скоростта на 30 км средната скорост в участъка се нормализира до предишното ограничение от 40 км час“, заяви още Нанков. Вече била направена организация тази седмица за почистване на храстите. Нанков отказа да влиза в диалог през медиите с фирмата-изпълнител на ремонта на пътя и да коментира изявления, че било допустимо в сместа да бъде слаган варовик. „Убеден съм и ще се докаже какви материали са слагани и какъв е стандартът. Пак казвам – в участъците за тежко и средно тежко движение,каквато е била спецификацията тук, по цялото трасе на пътя се слагат съвсем друг вид материали, каквито лабораторния анализ на „Пътища и мостове“ показа, че са слагани. Затова ще използваме международна лаборатория предполагам на база на следствения експеримент“, каза още Нанков. „Имаше спекулации, че пътят не бил за тежко движение, напротив, това е второкласен път изпълняван дори по програма Транзитни пътища, за транзитен трафик, категоризиран за тежко и много тежко движение, за голямо натоварване, с най-високо качество на настилката, основно в износващия слой“, допълни регионалният министър. Пропуските в изпълнението на ремонта са били установени от АПИ преди тежкия инцидент и бил даден срок за отстраняването им 15 август. „Защо фирмата не го е спазила, е въпрос към нея“, каза Нанков. Той обясни от 27 декември 2016 г. тече 2-годишна гаранция за отстраняване на всички дефекти. „Има достатъчно много кореспонденция, има оспорване на резултатите за възможността за подхлъзване по трасето, всичко това вече се констатира от лабораторията. Понеже много се спекулираше за мантинелата край пътя – тя не е част от проекта, не е част от пътната инфракстуктура, в урбанизирана територия за мантинелата се грижи общината. Сезирали сме я за тази мантинела“, каза шефът на АПИ Глосов. Той отрече, че участъкът там е с концентрация на ПТП. „Всяка година ние получаваме от КАТ официално писмо с регистрираните пътни участъци с концентрация на произшествия, този участък не е посочен нито в последната справка, нито в предишната, той не е с концентрация на пътни произшествия“, категоричен е Глосов.

От прокуратурата пък съобщиха още, че разследващите са получили искане от АПИ за започване на ремонт на пътя на инцидента. Такова разрешение обаче нямало да бъде дадено преди от пътната настилка на това място да бъдат иззети по реда на НПК проби, които да бъдат ползвани при експертизи за установяване на състоянието, състава и начина на изпълнение на асфалтовия път. В петък такива проби щели да бъдат иззети от следователи от НСлС по време на оглед. Това щяло да затрудни временно движението.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Общо в 1715 нанасят отсъствия и оценки онлайн

Всяко пето училище прати в историята хартиения дневник (ТЕМАТА)

Общо в 1715 нанасят отсъствия и оценки онлайн

1715 от всички над 2200 школа в страната използват електронен дневник през учебната 2019/2020 г., за да нанасят отсъствия и оценки онлайн. Това показват данни на образователното министерство, предоставени на „Монитор“. Училищата могат да избират между три варианта – хартиен, хартиен и електронен или само електронен дневник. На последната опция са се спрели близо 400 от тях. Това означава, че всяко пето школо у нас е пратило в историята хартиения дневник.

Липса на ваксини остави без помощи семействата на други 485 хлапета

Отрязаха детските на 10 591 ученици заради бягства от час

Липса на ваксини остави без помощи семействата на други 485 хлапета

Месечните помощи на 10 591 деца са спрени от началото на учебната година до 19 декември заради натрупани пет неизвинени отсъствия в училище в рамките на един месец. Това става ясно от писмен отговор на социалния министър Деница Сачева до депутата от БСП Георги Гьоков на въпрос за раздадените помощи през изминалата година.

Законови поправки вдигат втората пенсия

Законови поправки ще намалят драстично орязването на вторите пенсии от НОИ. Социалният министър Деница Сачева ще настоява основната пенсия от НОИ да не бъде намалявана средно с 20%, а с по-малко, за да може втората пенсия от частните фондове за родените след 1960 г. да бъде в по-голям размер.