Намериха неизвестен месояден динозавър със зъби на акула

Фосили от едър месояден динозавър, който бил голям хищник и се е срещал преди 115 милиона години, бяха открити в Тайланд, предаде Ройтерс.

Той принадлежал към група динозаври, чиито зъби напомняли тези на акула и ефикасно разкъсвали чужда плът. Новият вид динозаври получиха научното название Siamraptor suwati. Те били дълги над 9 метра и тежали поне по 3,5 тона. Живели са през кредата и са ловували

тревопасни динозаври. Става въпрос за фосилите от най-големите месоядни динозаври, които някога са живели на днешната територия на Тайланд.

Палеонтолози от университета Раджабат в провинция Након Ратчасима заявиха, че всъщност са открити части от скелетите на 4 екземпляра от вида в Корат, Тайланд. Фосилите включват фрагтменти от черепа, гръбнака, крайниците, таза и зъби.

"S. suwati е бил най-едрият хищник там и от тази гледна точка вероятно е бил топ хищник", поясни палеонтологът Соки Хатори от университета и музея за динозаври на префектура Фукуи в Япония.

Към същата група принадлежат кархародонтозаврите, които са сред най-едрите хищници, живели някога на Земята. Те достигали около 13,5 метра дължина и са се срещали преди около 90 милиона години в Северна Африка. Зъбите им напомняли тези на акула.

За най-ранните кархародонтозаври се знае въз основа на фосили, които бяха открити в Африка и Европа, но сега учените с изненада констатираха, че ранни представители на тази група хищници са живели в Югоизточна Азия.

Резултатите от изследването са публикувани в PLoS One.

В същото време стана известно, че палеонтолози са открили следи от динозаври в източната китайска провинция Джъдзян, които се предполага, че са живели преди 100 милиона години.

Над 20 стъпки с дължина от 22,7 см до 82 см бяха открити в село край гр. Ланси, заяви доцентът от Китайския университет за науки за Земята Син Лида. Експертите предполагат, че телата на динозаврите са с дължина от 3,8 до 14 м.

Учените са на мнение, че отпечатъците са от периода Креда и са на 100 милиона години, което показва, че в района е имало голям брой сауроподи, за които се счита, че са били богати на вода и растителност в онези времена. Според експертите на това място са живели едновременно месоядни и тревопасни динозаври, но до момента не са открити доказателства.

Син Лида и Мартин Локли, професор от Университета на Колорадо, са сред авторите на проучването, резултатите от което бяха публикувани в сп. „Historical Biology".