На всички се е случвало да отидем в хотел, който на снимка изглежда по един начин, а в реалността – по съвсем друг. По време на дългоочакваната лятна почивка със семейството може да възникнат всякакви въпроси и непредвидени ситуации, а невинаги знаем как да реагираме. Ето какво съветват експертите от Комисията за защита на потребителите (КЗП) в подобни случаи.

Защо е важно хотелът да бъде категоризиран?

По категорията на мястото, където ще се настаните, Вие можете да си изградите представа какво Ви очаква там. Категоризацията е в пряка връзка със съответствието на даден хотел с набор от критерии по отношение оборудването на стаите, прилежащите заведения и останалите допълнителни услуги.

По отношение на ценоразписа, то хотелиерът е длъжен да го постави на рецепцията, преведен както на български, така и на английски език. Цените трябва да са в левове, ясно изписани и в еднакъв размер спрямо всички туристи. Ако един хотел се рекламира като СПА, то той има няколко задължителни елемента като закрит плувен басейн, басейн за възстановително и релаксиращо въздействие, масажна или класическа вана. „Можете да разчитате още на сауна и влажна високотемпературна секция (например парна/римска/турска баня), помещение за контрастни процедури и др.“, пишат още от КЗП.

Какво да очаквам от All Inclusive-а?

Когато сте избрали хотел на база ол инклузив, Вие можете да очаквате той да предлага поне минималния задължителен асортимент от храни и напитки в съответните часови пояси. По отношение на напитките задължително трябва да има топли (кафе, кафе с мляко, чай, мляко, мляко с какао, сметана), безалкохолни, алкохол (водка, бренди, джин, ликьор, мента, мастика, вино, бира) и коктейли. Храненията могат да бъдат в основния ресторант (закуска, обяд и вечеря), снекбар, лоби бар и/или пул бар (най-често следобедната закуска). Ако част от обещаните услуги бъдат отказани, то можете да поискате компенсация – други подходящи за Вас услуги или отбив от цената.

Как да реагирам при драстично разминаване между офертата в интернет и реалността?

Ако на място откриете сериозни разлики във вида и категорията на обекта, неговото местоположение и отдалеченост от плажа или обещаните допълнителни услуги с представените в рекламата в интернет, обърнете се към търговеца, на когото сте заплатили. Настоявайте за изясняване на ситуацията и за компенсация. Ако има по-голям проблем, то е редно да уведомите управителя на хотела или представителя на туроператора или турагента, от който сте закупили почивката. Това ще скъси времето, в което ще изпитате дискомфорт. Настоявайте да Ви бъде предоставено това, за което сте заплатили. Ако направите допълнителни плащания поради неизпълнените ангажименти, пазете платежните документи. Те ще са Ви необходими, за да Ви бъдат възстановени въпросните суми. Ако не успеете да решите проблема в диалог с търговеца на място или на по-късен етап, потърсете съдействие от Комисията за защита на потребителите.


"Попадаме на случаи, в които обектът е категоризиран като семеен хотел или като къща за гости, а се рекламира като хотел. Това не е коректно, тъй като неслучайно Наредбата въвежда различни видове обекти и степени на категоризация и съответните изисквания, за да може даден туристически обект да получи този вид и тази категория”, коментира председателят на КЗП Димитър Маргаритов. По думите му все по-рядко се среща предоставянето на туристическа услуга в некатегоризирани обекти, за разлика от минали години, когато това е било честа практика. „Независимо от това кога отиват на море – в средата на юни, началото на август или в края на септември, туристите трябва да получат едно и също качество на обслужването”, категоричен е Маргаритов. Шефът на КЗП завърши с апел към търговците да не се изкушават да свалят качеството на предлаганите от тях туристически услуги и да държат летвата високо до самия край на сезона.

По темата: туризъм КЗП
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Саудитска Арабия планира да влезе в топ 5 на световните туристически дестинации

Саудитска Арабия планира да е в топ 5 на туристическите дестинации в света. Това заяви ръководителят на Съвета на директорите на главното управление по туризъм и национално наследство на пустинното кралство Ахмед ал Хатиб.

Ходим до далечните гръцки острови през май и септември

До по-отдалечените от Беломорието гръцки острови обикновено ходим през май-юни или през септември-октомври, научи „Монитор”.

„Българите пътуват до тези острови в Егейско и Средиземно море основно в крилата на сезона през май-юни и септември. Причината е не само цената, която тогава е 30% по-ниска, а и заради не толкова горещото време”, обяснява Константин Занков от Института за анализи и прогнози в туризма.