0

Г ерманците от BMW използват името Gran Coupe доста свободно, но то никога не означава буквално „Голямо купе”. Например познатото BMW Серия 4 Gran Coupe е с каросерия лифтбек. При първото BMW Серия 2 Gran Coupe името се използва за седан с четири врати. Освен характерната за купе полегато спускаща се линия на покрива, новият модел прилича на истинско купе и по вратите, които са без рамки на прозорците. Фабричният индекс на новия модел е F44. Технически седанът е идентичен с новия хечбек Серия 1 и споделя с него множество технологични разработки, както и модерната архитектура на BMW с предно задвижване.

Германците от BMW използват името Gran Coupe доста свободно, но то никога не означава буквално „Голямо купе”. Например познатото BMW Серия 4 Gran Coupe е с каросерия лифтбек. При първото BMW Серия 2 Gran Coupe името се използва за седан с четири врати. Освен характерната за купе полегато спускаща се линия на покрива, новият модел прилича на истинско купе и по вратите, които са без рамки на прозорците. Фабричният индекс на новия модел е F44. Технически седанът е идентичен с новия хечбек Серия 1 и споделя с него множество технологични разработки, както и модерната архитектура на BMW с предно задвижване.

Първото BMW Серия 2 Gran Coupe отворя нова пазарна ниша в гамата на марката, като се превръща в основен конкурент на Mercedes-Benz CLA и Audi A3 Sedan. С новия модел баварците се фокусират основно върху потребителите в Северна Америка и Азия, но за всички пазари новото Gran Coupe се произвежда в Лайпциг.

Първото BMW Серия 2 Gran Coupe е дълго 4526 мм, широко е 1800 мм и е високо само 1420 мм. Въпреки спортното си излъчване, благодарение на междуосието си от 2670 мм моделът предлага много място за пътниците, както и гъвкав багажник.

Външният вид на BMW Серия 2 Gran Coupe се отличава от всички други модели на марката с издължен силует и спортно излъчване. В динамичната предна част леко наклонените LED фарове подчертават новата свързана бъбрековидна радиаторна решетка на BMW. Върховият модел BMW M235i xDrive Gran Coupe се отличава с черна решетка с триизмерно оформена мрежа. Освен това при него външните въздухозаборници са най-големи.

В профила линията на покрива е плавна и завършва в задната част. Напълно новите свързани задни светлини оформят хоризонтална гланцирана черна лента, която достига до разположената по средата емблема на BMW.

Ниските и широки задни светлини са с един плосък светлинен елемент и извивка отстрани. Хромираните ауспухови накрайници при BMW M235i xDrive Gran Coupe, спойлерът на багажника и 19-инчовите алуминиеви джанти с полирана до блясък повърхност допълват спортното излъчване на новия модел. Динамичното BMW Серия 2 Gran Coupe се предлага в пет линии на оборудването, освен базовото, като най-впечатляващ е върховият модел M235i xDrive.

Неговият дизайн се подчертава от ексклузивната визия и цветните акценти в сиво и черно. Освен с ексклузивната черна радиаторна решетка, той привлича погледите и с гланцирано черната задна броня и задният спойлер на капака на багажника.

В интериора на BMW Серия 2 Gran Coupe дизайнерите са комбинирали спортната атмосфера с подходящо пространство за семействата и за дълги пътувания. Освен това в салона са използвани висококачествени материали. Въпреки елегантната си форма на купе, BMW Серия 2 Gran Coupe предлага много място в салона, както за пътниците на предните две седалки, така и за пасажерите на задната седалка.

Обемът на багажника е 430 литра и може да бъде увеличавана чрез сгъване на разделената в съотношение 40/20/40 облегалка на задната седалка. Сгъването на облегалките на задната седалка може да се извършва изцяло от багажника. След натискане на бутон, задният капак се отваря автоматично, а с опционалната система за комфортен достъп, може и с движение на крака под задната броня.

Кокпитът на първото BMW Серия 2 Gran Coupe е традиционно ориентиран към водача и предлага ясно разпознаваеми полета за управление на отоплението и климатизацията, както и за различните функции при шофиране. Достъпът до опционалната информационно-развлекателна система се извършва от комбинация от индикатори, включваща два големи дисплея.

Централният контролен сензорен дисплей с висока разделителна способност е ориентиран към водача, като той може индивидуално да конфигурира гамата от индикации. Предлаганият като опция пълноцветен Head-Up дисплей с диагонал 9,2 инча изобразява важни данни точно пред погледа на водача, без да се налага отклоняване на вниманието му от пътя.

В зависимост от ситуацията и предпочитанията, при новото BMW Серия 2 Gran Coupe е възможно различно комбиниране на възможностите за управление. Освен класическите бутони на средната конзола и волана, основните елементи за управление са въртящия се контролер на системата iDrive на централния тунел с чувствителна на допир повърхност и серийният 8,8-инчов контролен дисплей със сензорна функция.

Новият кокпит включва допълнително и навигационна система и интелигентно гласово управление с онлайн обработка на гласа. Опционалният кокпит Professional осигурява напълно дигитална комбинация от индикатори с два 10,25-инчови дисплея и  предлага максимална степен на свързаност с възможности за индивидуализиране. Опционалното управление с жестове включва седем жеста.

Най-малкият седан BMW Серия 2 Gran Coupe е с основно задвижване на предните колела, като най-екстремната версия M235i xDrive е оборудвана с двойно предаване. Тестваният автомобил се задвижва от напречно разположен 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател, който развива максимална мощност от 306 к.с.

Стартирането на двигателя е придружено от обещаваща увертюра от тътен и боботене, но вече няма да чуете омайния звук на 6-цилиндровия турбомотор, с който се задвижваше купето с две врати M235i. Двигателят издава много мъжки звуци, някои от които просто се синтезират цифрово.

С увеличаване на оборотите всичко става по-силно, но не и по-мелодично. Пълната тяга от 450 Нм е налична още от едва 1750 об/мин, а 8-степенната автоматична скоростна кутия е достатъчно бърза. Нейният алгоритъм за превключване е достатъчно интелигентен и плавен, за да получите цялата мощност незабавно, когато имате нужда от нея.

Спринтът от място до 100 км/ч отнема само 4,9 секунди и динамиката се чувства във всеки един момент на ускорение. Двигателят с готовност се развърта до ограничителя на 6600 об/мин, а динамичният му характер е все толкова изявен, дори когато наближава лимита.

На планинските пътища BMW M235i xDrive Gran Coupe е впечатляващо стабилно, за което заслуга има системата за задвижване на всички колела xDrive. Тя използва електромеханичен съединител на задния мост, който реагира много по-бързо от вискозен съединител. Има и преден диференциал Torsen с ограничено плъзгане, който се бори с недозавиването. На задната ос могат да се прехвърлят не повече от 50% от тягата. Почти е невъзможно колата да излезе извън контрол, като дори в остри завои с хлъзгава настилка системата xDrive лесно намира сцепление.

 

Кормилното управление и обратната връзка при BMW M235i Gran Coupe са по-добри от много по-скъпи модели на BMW със задно задвижване. Инженерите са намерили оптималния баланс между реакцията на предния и задния мост. Спирачките също са впечатляващи. Те имат тесни 4-бутални апарати, което е направило възможно поставянето на най-големите възможни спирачни дискове в стандартните 18-инчови колела.

Окачването е настроено по-меко в сравнение с хечбека BMW M135i и седанът вози по-комфортно. Тестваният автомобил беше оборудван с опционални адаптивни амортисьори, които се държат по подходящ начин в комфортен режим и не са прекалено твърди в спортен режим. При шофиране през неравности се усещат забележими вертикални вибрации, но преходът към Comfort подобрява возенето.

Технически характеристики

BMW M235i xDrive Gran Coupe

2,0-литров 4-цилиндров бензинов мотор с турбокомпресор

8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic Sport

306 к.с. максимална мощност при 5000-6250 об/мин

450 Нм максимален въртящ момент при 1750-4500 об/мин

4,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

7,5 л/100 км среден разход на бензин

172 г/км емисии на СО2

95 750 лева цена на модела