Най-малкото от големите купета
12

Първото BMW Серия 2 Gran Coupe отвори четири врати без рамки на прозорците

Най-малкото от големите купета

BMW M235i xDrive лесно намира сцепление в острите завои със системата за задвижване на четирите колела

Германците от BMW използват името Gran Coupe доста свободно, но то никога не означава буквално „Голямо купе”. Например познатото BMW Серия 4 Gran Coupe е с каросерия лифтбек. При първото BMW Серия 2 Gran Coupe името се използва за седан с четири врати. Освен характерната за купе полегато спускаща се линия на покрива, новият модел прилича на истинско купе и по вратите, които са без рамки на прозорците. Фабричният индекс на новия модел е F44. Технически седанът е идентичен с новия хечбек Серия 1 и споделя с него множество технологични разработки, както и модерната архитектура на BMW с предно задвижване.

Първото BMW Серия 2 Gran Coupe отворя нова пазарна ниша в гамата на марката, като се превръща в основен конкурент на Mercedes-Benz CLA и Audi A3 Sedan. С новия модел баварците се фокусират основно върху потребителите в Северна Америка и Азия, но за всички пазари новото Gran Coupe се произвежда в Лайпциг.

Първото BMW Серия 2 Gran Coupe е дълго 4526 мм, широко е 1800 мм и е високо само 1420 мм. Въпреки спортното си излъчване, благодарение на междуосието си от 2670 мм моделът предлага много място за пътниците, както и гъвкав багажник.

Външният вид на BMW Серия 2 Gran Coupe се отличава от всички други модели на марката с издължен силует и спортно излъчване. В динамичната предна част леко наклонените LED фарове подчертават новата свързана бъбрековидна радиаторна решетка на BMW. Върховият модел BMW M235i xDrive Gran Coupe се отличава с черна решетка с триизмерно оформена мрежа. Освен това при него външните въздухозаборници са най-големи.

В профила линията на покрива е плавна и завършва в задната част. Напълно новите свързани задни светлини оформят хоризонтална гланцирана черна лента, която достига до разположената по средата емблема на BMW.

Ниските и широки задни светлини са с един плосък светлинен елемент и извивка отстрани. Хромираните ауспухови накрайници при BMW M235i xDrive Gran Coupe, спойлерът на багажника и 19-инчовите алуминиеви джанти с полирана до блясък повърхност допълват спортното излъчване на новия модел. Динамичното BMW Серия 2 Gran Coupe се предлага в пет линии на оборудването, освен базовото, като най-впечатляващ е върховият модел M235i xDrive.

Неговият дизайн се подчертава от ексклузивната визия и цветните акценти в сиво и черно. Освен с ексклузивната черна радиаторна решетка, той привлича погледите и с гланцирано черната задна броня и задният спойлер на капака на багажника.

В интериора на BMW Серия 2 Gran Coupe дизайнерите са комбинирали спортната атмосфера с подходящо пространство за семействата и за дълги пътувания. Освен това в салона са използвани висококачествени материали. Въпреки елегантната си форма на купе, BMW Серия 2 Gran Coupe предлага много място в салона, както за пътниците на предните две седалки, така и за пасажерите на задната седалка.

Обемът на багажника е 430 литра и може да бъде увеличавана чрез сгъване на разделената в съотношение 40/20/40 облегалка на задната седалка. Сгъването на облегалките на задната седалка може да се извършва изцяло от багажника. След натискане на бутон, задният капак се отваря автоматично, а с опционалната система за комфортен достъп, може и с движение на крака под задната броня.

Кокпитът на първото BMW Серия 2 Gran Coupe е традиционно ориентиран към водача и предлага ясно разпознаваеми полета за управление на отоплението и климатизацията, както и за различните функции при шофиране. Достъпът до опционалната информационно-развлекателна система се извършва от комбинация от индикатори, включваща два големи дисплея.

Централният контролен сензорен дисплей с висока разделителна способност е ориентиран към водача, като той може индивидуално да конфигурира гамата от индикации. Предлаганият като опция пълноцветен Head-Up дисплей с диагонал 9,2 инча изобразява важни данни точно пред погледа на водача, без да се налага отклоняване на вниманието му от пътя.

В зависимост от ситуацията и предпочитанията, при новото BMW Серия 2 Gran Coupe е възможно различно комбиниране на възможностите за управление. Освен класическите бутони на средната конзола и волана, основните елементи за управление са въртящия се контролер на системата iDrive на централния тунел с чувствителна на допир повърхност и серийният 8,8-инчов контролен дисплей със сензорна функция.

Новият кокпит включва допълнително и навигационна система и интелигентно гласово управление с онлайн обработка на гласа. Опционалният кокпит Professional осигурява напълно дигитална комбинация от индикатори с два 10,25-инчови дисплея и  предлага максимална степен на свързаност с възможности за индивидуализиране. Опционалното управление с жестове включва седем жеста.

Най-малкият седан BMW Серия 2 Gran Coupe е с основно задвижване на предните колела, като най-екстремната версия M235i xDrive е оборудвана с двойно предаване. Тестваният автомобил се задвижва от напречно разположен 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател, който развива максимална мощност от 306 к.с.

Стартирането на двигателя е придружено от обещаваща увертюра от тътен и боботене, но вече няма да чуете омайния звук на 6-цилиндровия турбомотор, с който се задвижваше купето с две врати M235i. Двигателят издава много мъжки звуци, някои от които просто се синтезират цифрово.

С увеличаване на оборотите всичко става по-силно, но не и по-мелодично. Пълната тяга от 450 Нм е налична още от едва 1750 об/мин, а 8-степенната автоматична скоростна кутия е достатъчно бърза. Нейният алгоритъм за превключване е достатъчно интелигентен и плавен, за да получите цялата мощност незабавно, когато имате нужда от нея.

Спринтът от място до 100 км/ч отнема само 4,9 секунди и динамиката се чувства във всеки един момент на ускорение. Двигателят с готовност се развърта до ограничителя на 6600 об/мин, а динамичният му характер е все толкова изявен, дори когато наближава лимита.

На планинските пътища BMW M235i xDrive Gran Coupe е впечатляващо стабилно, за което заслуга има системата за задвижване на всички колела xDrive. Тя използва електромеханичен съединител на задния мост, който реагира много по-бързо от вискозен съединител. Има и преден диференциал Torsen с ограничено плъзгане, който се бори с недозавиването. На задната ос могат да се прехвърлят не повече от 50% от тягата. Почти е невъзможно колата да излезе извън контрол, като дори в остри завои с хлъзгава настилка системата xDrive лесно намира сцепление.

 

Кормилното управление и обратната връзка при BMW M235i Gran Coupe са по-добри от много по-скъпи модели на BMW със задно задвижване. Инженерите са намерили оптималния баланс между реакцията на предния и задния мост. Спирачките също са впечатляващи. Те имат тесни 4-бутални апарати, което е направило възможно поставянето на най-големите възможни спирачни дискове в стандартните 18-инчови колела.

Окачването е настроено по-меко в сравнение с хечбека BMW M135i и седанът вози по-комфортно. Тестваният автомобил беше оборудван с опционални адаптивни амортисьори, които се държат по подходящ начин в комфортен режим и не са прекалено твърди в спортен режим. При шофиране през неравности се усещат забележими вертикални вибрации, но преходът към Comfort подобрява возенето.

Технически характеристики

BMW M235i xDrive Gran Coupe

2,0-литров 4-цилиндров бензинов мотор с турбокомпресор

8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic Sport

306 к.с. максимална мощност при 5000-6250 об/мин

450 Нм максимален въртящ момент при 1750-4500 об/мин

4,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

7,5 л/100 км среден разход на бензин

172 г/км емисии на СО2

95 750 лева цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.