Когато потребителите се колебаят между седан или комби, винаги трябва да избират между хармоничен външен вид с триобемен силует или практично и голямо багажно пространство. Със създаването на новото комби Peugeot 508 SW, французите не ви карат да избирате между красота и голям багажник, защото моделът изглежда страхотно и предлага щедро пространство за хора и багаж. Неслучайно в началото на годината седанът Peugeot 508 беше избран за „Автомобил на годината” у нас, а сега комбито 508 SW надгражда това престижно отличие с още по-функционален и просторен интериор.

Новото комби Peugeot 508 SW е вдъхновено от света на уникалните британски модели с каросерия Shooting Break, които представляват луксозно комби с три врати. Дизайнът впечатлява със снижения спортен силует и съчетава елегантна външност и функционален интериор с щедро пространство за пътниците и голям леснодостъпен багажник. Вратите без рамки са уникални за комбито, като подчертават силуета на каросерията и позволяват по-ниско разположени странични стъкла. Силуетът е зашеметяващ – с дългия преден капак и изместения назад салон, колата изглежда широка и ниска, особено с големите 19-инчови колела. Размерите на комбито са дължина 4778 мм, височина 1420 мм, широчина 1859 мм и междуосие 2793 мм.

В салона на новото Peugeot 508 SW се използва същото фирмено оформление на мястото на водача, наречено i-Cockpit с намален размер на волана и повдигнато инструментално табло на предния панел. В него водачът е заобиколен от прецизно изпълнени елементи и висококачествени материали, които го пренасят в един модерен и технологичен свят. Във версията GT-Line сензорният екран на мултимедийната система с навигация е с размер 10 инча и е приближен до водача, а клавишите, от които се избират основните функции на системата, са под екрана и наподобяват клавиши на пиано. Малкият овален волан е много удобен за управление в града, като от край до край прави три оборота и при необходимост се върти лесно само с един пръст. Не на всеки водач ще допадне подредбата на циферблатите и инструментите, и най-вече оборотомерът, чиято стрелка се движи в обратна посока.

Пътниците отпред могат да потънат удобно в ергономичните, обгръщащи тялото седалки и да се насладят на пет програми за многоточков масаж. Интервалът на настройките е огромен, така че зад волана могат да седнат удобно от много ниски до високи хора. Пътниците на задните седалки могат да се възползват от допълнителния комфорт на облегалката, наклоняваща се до 27 градуса. Достъпът до задните седалки е широк и лесен, за което помагат задните врати без рамки на прозорците. Благодарение на каросерията комби, задната седалка е удобна за двама възрастни с височина до 1,95 метра. За кратки разстояния отзад може да се качи и трети пасажер.

Достъпът до багажника е през практична задна врата, която може да бъде оборудвана с електрозадвижване и с достъп без използване на ръцете. Прагът на багажника е нисък и широк. Бързо издърпващата се кора на багажника осигурява незабавен изглед към цялото отделение, което има капацитет от 530 литра. Ако пък имате нужда от повече товарно пространство, само с натискането на два бутона се сгъват задните облегалки и се образува практически равен под на багажника, който осигурява общ товарен обем от 1780 литра.

Перфектен за пътешествия, пригоден за ежедневно шофиране в града

Новото Peugeot 508 SW се задвижва от новите бензинови и дизелови турбодвигатели PureTech и BlueHDi, постигащи най-ниските нива на разход на гориво и на отделени емисии на CO2 в класа в реални условия. Бензиновите версии са два варианта на 1,6-литровия турбомотор PureTech със 180 к.с. и PureTech с 225 к.с., като и двата мотора са съчетани с 8-степенна автоматична скоростна кутия. Дизеловите агрегати са два с различни мощности. Малкият е 1,5-литров турбодизелов мотор BlueHDi 130 S&S със 130 к.с., съчетан с 6-степенна ръчна скоростна кутия или с 8-степенна автоматична трансмисия. По-големият 2,0-литров турбодизелов двигател BlueHDi се предлага във варианти със 160 и 180 к.с. в съчетание с 8-степенната автоматична трансмисия.

Най-атрактивният вариант за задвижване за новото Peugeot 508 SW е 1,6-литровият турбобензинов мотор с мощност 180 к.с., съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия. Максималният въртящ момент от 250 Нм е наличен още при 1650 об/мин, благодарение на което още със старта водачът разполага с почти цялата тяга за пъргав старт. Двигателят е комбиниран с 8-степенна автоматична трансмисия, която работи приятно плавно, като превключва неусетно скоростите, а ако водачът желае, може сам да сменя предавките с перата зад волана. Динамиката е отлична, като 508 SW спринтира от място до 100 км/ч за 8 секунди. При реален среден разход на гориво от 5,4 л/100 км, бензиновото Peugeot 508 SW PureTech 180 разполага с над 1100 км автономен пробег, което го прави идеален маратонец за дълги пътешествия.

На магистралата новото комби Peugeot 508 SW уверено се движи с максимално разрешената скорост от 140 км/ч. Адаптивният круиз контрол работи отлично, а системата за придържане в лентата върти волана в правилната посока, ако едно от колелата настъпи маркировката. Комбито вози комфортно както на равен асфалт, така и през дупки и неравности. Настройките на шасито и задвижването могат да се променят, като се избере един от петте режима - Normal, Comfort, Sport, Manual и Eco. В зависимост от избрания режим се променя усилието на кормилната уредба, реакцията на педала на газта, времето за смяна на скоростите и твърдостта на адаптивните амортисьори. За динамична езда е режимът Sport, при което моторът става по-отзивчив при натискането на газта, а звукът става още по-силен и плътен.

В завоите новото комби Peugeot 508 SW стои като залепено за пътя и въпреки предното си предаване, не показва склонност към недозавиване. Ниският и широк автомобил с големи колела се държи стабилно на пътя. Благодарение на всички тези качества, новото комби Peugeot 508 SW е перфектно за дълги пътешествия в страната и чужбина, но не е твърде голямо и за ежедневно шофиране в големите градове.

Новото Peugeot 508 SW вече се продава у нас и може да се разгледа и изпробва в търговските центрове на „София Франс Ауто” в цялата страна. Цената започва от 55 546 лева за ниво на оборудване Active, а богатото GT-Line стартира от 68 121 лева.

Технически характеристики

Peugeot 508 SW PureTech 180 S&S EAT8 GT-Line

1,6-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

180 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

250 Нм максимален въртящ момент при 1650 об/мин

8,0 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

225 км/ч максимална скорост

5,4 л/100 км среден разход на бензин

123 г/км емисии на СО2

68 121 лева цена на модела

По темата: Peugeot Peugeot 508 SW комби
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

След модернизацията най-малкият баварски кросоувър стана още по-смел и спортен

BMW X1 идва с видимо променен дизайн

След модернизацията най-малкият баварски кросоувър стана още по-смел и спортен

Първото поколение на BMW X1 дебютира през 2009 г. и се превърна в най-малкият баварски модел за всички терени. През 2015 г. беше представено второто, изцяло ново поколение на модела, при което основното задвижване премина на предните колела. През миналата година най-малкият кросоувър на марката беше обновен. След модернизацията BMW X1 изглежда още по-смело, благодарение на видимо променения дизайн. Кросоувърът е получил по-приветлив интериор и множество актуални опции. В същото време мощните и особено ефективни 4-цилиндрови турбодвигатели и интелигентното задвижване на четирите колела xDrive допринасят за радостта от шофирането и спортното представяне на новия вариант.

Компактният кросоувър получи свеж външен вид, подобрен интериор и по-богато оборудване

Цялостна модернизация за Suzuki Vitara

Компактният кросоувър получи свеж външен вид, подобрен интериор и по-богато оборудване

През 1988 година беше представено първото поколение на Suzuki Vitara. Този автомобил е еднакво добре пригоден за движение в града и за приключения извън пътя. През 2015 г. у нас дебютира настоящото четвърто поколение на Suzuki Vitara, което вече е компактен кросоувър с носеща каросерия и електронна система за задвижване на всички колела 4WD. Неотдавна Suzuki Vitara получи модернизация, която подобри автомобила във всяко едно отношение. Обновеният кросоувър се отличава със свежа визия на екстериора, подобрен интериор и по-богато оборудване.

80% от батерията на екологичния SUV се зарежда само 30 минути в терминал със 100 кВт

310 км автономен пробег за електрическото Peugeot e-2008

80% от батерията на екологичния SUV се зарежда само 30 минути в терминал със 100 кВт

Новото Peugeot e-2008 е първият изцяло електрически кросоувър на френската марка. Външно електрическата версия на 2008 се различава от кросоувърите с двигатели с вътрешно горене по липсата на изпускателни тръби отзад. Емблемата на Peugeot с лъва върху решетката на електрическия модел е със зелен оттенък, като в зависимост от осветлението играе със сини нюанси. Специалната зелена буква „e” е поставена в хрилете на предните калници и в задната част преди логото 2008. В електрическото Peugeot e-2008 зад капака на резервоара има гнездо за кабел на зарядно устройство.