0

Г ерманската марка Opel представи напълно новия ван Movano-e, който стана първият голям електрически автомобил със захранване с акумулаторна батерия. Новият ван Movano-e се задвижва от електрически мотор е най-конкурентният модел, който Opel някога е предлагал в сегмента на лекотоварните автомобили.

Германската марка Opel представи напълно новия ван Movano-e, който стана първият голям електрически автомобил със захранване с акумулаторна батерия. Новият ван Movano-e се задвижва от електрически мотор е най-конкурентният модел, който Opel някога е предлагал в сегмента на лекотоварните автомобили.

Новото Movano-e с електрическо задвижване с нулеви емисии осигурява водещи параметри по отношение на полезен товар, товарен обем и дължина, комбинирани с широка гама от версии на каросерията, дължини и височини. Както новото Movano, така и Movano-e ще се появят в дилърствата на Opel през тази година.

Изборът при новия ван Opel Movano включва всякакви транспортни възможности, от индивидуални и градски доставки, до замразени стоки и кемпери. Електрическият модел е солиден и надежден, като в същото време е доста динамичен и ефективен.

Новият Opel Movano-e не отделя никакви емисии и не изисква компромиси, като по този начин представлява реална алтернатива на задвижваните по конвенционален начин автомобили. Електрическата система за задвижване включва електромотор с мощност от 90 кВт или 122 к.с. и въртящ момент от 260 Нм, както и акумулаторна батерия. Лекотоварният модел на Opel е с електронно ограничена максимална скорост от 110 км/ч.

В зависимост от варианта, клиентите могат да избират литиево-йонна батерия с капацитет от 37 кВтч или от 70 кВтч, осигуряваща пробег от съответно до 117 и 224 км в комбиниран цикъл според WLTP. Акумулаторните батерии са разположени под товарното пространство и не намаляват функционалността. По този начин обаче се подобрява стабилността в завой и при страничен вятър, дори при пълно натоварване. Системата за регенеративно спиране възстановява част от енергията, произведена по време на намаляване на скоростта и увеличава ефективността.

Клиентите на фургоните могат да избират измежду четири дължини от L1 до L4 и три височини от H1 до H3 с максимален товарен капацитет в диапазона от 8 до 17 кубически метра. Вратите на варианта H3 са с височина от 2,03 метра и по този параметър са най-добрите в класа. Заедно със задните врати, които се отварят на 180 градуса и опционалните врати с ъгъл на отваряне 270 градуса, те правят товаренето в Movano изключително лесно.

Диапазонът по отношение на параметъра общо тегло е сред най-широките в класа, простирайки се от 2,8 до 4 тона, а полезният товар достига максимално 2,1 тона. Товарната зона на големия ван на Opel се превръща в еталон за останалите в класа с височина на праговете от почти 50 см, широчина между арките на калниците от 1,42 м и широчина между панелите 1,87 метра.

Стандартната кабина включва в оборудването си единична седалка с 3 места, а вторият ред на опционалната двойна кабина предлага седалки за още 4 пътника. За да отговори на специални нужди, новото Movano се предлага и във версии като шаси-кабина, шаси с двойна кабина и платформа-кабина с един или два реда седалки. Новият лекотоварен модел на Opel е идеална база за широка гама от специални трансформации като самосвали със задно и странично разтоварване, както и кемпери.