0

П икапите са предпочитани не само от феновете на всъдеходите, но и от водачите, на които рядко им се налага да покоряват офроуда. От голямо значение за покупката е и относително изгодната за SUV цена. Тези машини са универсално средство не само за работа, но и за свободното време с приятели и със семейството, като в товарния си отсек побират всякакви принадлежности и могат да ви отведат високо в планината.

Пикапите са предпочитани не само от феновете на всъдеходите, но и от водачите, на които рядко им се налага да покоряват офроуда. От голямо значение за покупката е и относително изгодната за SUV цена. Тези машини са универсално средство не само за работа, но и за свободното време с приятели и със семейството, като в товарния си отсек побират всякакви принадлежности и могат да ви отведат високо в планината.

Четвъртото поколение на пикапа Mitsubishi L200 стана доста популярен у нас, макар да имаше много силни конкуренти от другите японски марки. Той се доказа като надежден пикап за работа и развлечение, разполагащ с до пет места и голям товарен отсек. Отскоро у нас се предлага новото, пето поколение на Mitsubishi L200, който се отличава с изцяло нов външен вид, модерен и по-удобен салон, нов по-ефективен дизелов двигател, по-директно управление, ново окачване и нова система за 4х4.

Дължината на новото Mitsubishi L200 е нараснала до 5,29 метра, а междуосието е точно 3 метра. Новата каросерия се отличава с по-удобни задни врати, които вече са малко по-широки и осигуряват повече пространство при качването на втория ред. Дължината на товарната платформа също е пораснала до 1,52 метра, широчината е 1,47 метра, а височината достига 475 мм. Капакът и особено предните калници, врати и профил на каросерията са релефни, а предната решетка е хромирана.

В тествания пикап има красиви хромирани тръби, които защитават кабината от товарите. Предлагат се два вида покривало за товарния отсек и два модела твърд таван със заключване, които предпазват товарите от атмосферните условия и кражба. Дъното и страните на отсека са облицовани с износоустойчива предпазна защитна материя, която образува вана. Благодарение на мощното задно окачване, товароносимостта е почти един тон. Капакът на легена е стабилен, издържа човек с тегло над 100 кг и помага за по-лесното товарене и разтоварване.

Салонът на новия пикап е с изцяло нов дизайн, което прави интериора по-модерен, по-функционален и по-удобен. Почти не се срещат твърди пластмаси и бюджетни решения. Менюто на бордовия компютър се превърта чрез натискане на бутона на таблото за управление. На централния тунел се намира скоростният лост, а зад него е разположен въртящият се селектор за избор на режимите на системата за двойното задвижване 4х4. Седалката на водача е доста удобна, има изразени странични опори, настройките са напълно достатъчни, а инструментите се виждат добре и са точно под ръката на водача. Огромните външни правоъгълни огледала на Mitsubishi L200 дават отличен изглед дори и без фина настройка. Огледалото в салона е голямо, но за по-лесното маневриране на заден ход, японците са поставили камера, която предава добра цветна картина. Ако товарите излизат над кабината, забравете за вътрешното огледало и разчитайте на страничните, както и на камерата.

В новото Mitsubishi L200 водачът не е просто шофьор на лекотоварен автомобил, а разполага с удобствата, характерни за модерните SUV. Интериорът е оборудван с модерна мултимедийна система със 7-инчов сензорен екран, на който се показват станциите на радиото, има CD-плейър с MP3 формат, Bluetooth, USB и вход с възможност за свързване на външни носители, включително и iPod. Благодарение на увеличената дължина на кабината и новото разположение на седалките, пътниците на задните седалки имат повече пространство за краката. Салонът е по-широк и ако се наложи на задния диван могат да пътуват до трима възрастни човека. Задните облегалки са наклонени и осигуряват по-удобна позиция на седене на пътниците.

Новият пикап Mitsubishi L200 се предлага у нас с 2,4-литров турбодизелов двигател с мощност 154 к.с. Максималният въртящ момент от 380 Нм се достига вече при 1500 оборота и се поддържа до 2500 об/мин, което прави пикапа доста пъргав при старта от място и енергичен при изпреварване с ограничена видимост. Със собствено тегло от 1870 кг, трима човека на борда и товар от 200 кг, пикапът харчи смайващо малко на дълъг път, като средният разход около 7 л/100 км е почти колкото обещания от Mitsubishi. При обичайното шофиране в столицата, консумацията е 8,5 л/100 км.

На пътя пикапът Mitsubishi L200 прави приятно впечатление с по-информативното и чисто управление, модифицираното окачване и дори педалите. Окачването е много еластично, но когато пикапът е празен, се усещат всички недостатъци на настилката. Ако го натоварите дори с 200 кг, ситуацията коренно се променя и L200 вози много по-комфортно, отколкото предполагате. Предното окачване е с напречните лостове, а отзад има цял мост и листови ресори, които в новия модел са удължени, променени са позициите на скобите и характеристиките на амортисьорите и стабилизаторите на напречна устойчивост. Подобрената шумоизолация ограничава до минимум шума от двигателя, вятъра и гумите, така че пикапът е станал значително по-тих и рафиниран.

Новият пикап Mitsubishi L200 не подбира пътищата и благодарение на високата му проходимост, можете да стигнете високо в планината или да закарате оборудването за работа или спорт на трудно достъпни с друг автомобил места. Този автомобил е за хората, които се нуждаят от кола за превоз на товари в труднодостъпни райони. Конструкцията с рама, пътният просвет от 205 мм и усъвършенстваната система за задвижване на четирите колела превръщат L200 в истински всъдеход. Фирмената система Super Select 4WD-II сега е оборудвана с централен диференциал Torsen T3.

С удобен въртящ се селектор можете да изберете желания режим на разпределителната кутия - 2H до 4H. Превключването от режим на задно предаване 2H за шофиране по пътя към режим 4H за преодоляване на труден терен може да се извърши при скорост до 100 км/ч. В режим 4Н тягата се разпределя в съотношение 40 на 60% спрямо предната към задната ос. Освен това тягата се преразпределя автоматично в зависимост от сцеплението на колелата с настилката. На предните колела може да се подаде до 65% от тягата, а на задните - до 85%.

За сериозен офроуд, централният диференциал може да бъде блокиран, избирайки режим 4HLc с ниски предавателни числа за по-голяма тяга при преодоляване на пресечен терен с ниска скорост или режим 4LLc за наклонен терен, кал или сняг. Освен това новото Mitsubishi L200 може да се движи по път с 45-градусов ъгъл на страничен наклон, има преден ъгъл на проходимост от 30 градуса, заден ъгъл от 22 градуса, а ъгълът на рампата между осите e 24 градуса. Радиусът на завиване от 5,9 метра е изненадващо малък за автомобил с този размер, което улеснява много паркирането и маневрите с L200.

Базовата версия Invite на Mitsubishi L200 струва 55 990 лева с ДДС. Тестваният пикап в средното ниво на оборудване Intense без опциите е на цена 59 990 лева, а топверсията Instyle с по-мощния двигател, автоматичната скоростна кутия, кожен интериор и двузонов автоматичен климатик достига 69 990 лева.

Технически характеристики

Mitsubishi L200 2.4 DI-D Intense

2,4-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

6-степенна механична скоростна кутия

154 к.с. максимална мощност при 3500 об/мин

380 Нм максимален въртящ момент при 1500-2500 об/мин

12,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

174 км/ч максимална скорост

6,9 л/100 км смесен разход на дизел

180 г/км емисии на СО2

59 990 лева цена на модела