0

П рез 2017 година BMW представи третото поколение на най-продавания си модел X3. Първоначално кросоувърът се предлагаше с бензинови и дизелови турбомотори, а през миналата година в двигателната гама на модела се появи и зареждащ се в контакта хибрид (Plug-in Hybrid), който комбинира бензинов двигател, електромотор и високоволтова батерия. Сега BMW X3 дебютира и с изцяло електрическа версия, която носи името iX3.

През 2017 година BMW представи третото поколение на най-продавания си модел X3. Първоначално кросоувърът се предлагаше с бензинови и дизелови турбомотори, а през миналата година в двигателната гама на модела се появи и зареждащ се в контакта хибрид (Plug-in Hybrid), който комбинира бензинов двигател, електромотор и високоволтова батерия. Сега BMW X3 дебютира и с изцяло електрическа версия, която носи името iX3.

Новото BMW iX3 поставя началото на нова ера на удоволствие от шофирането без вредни емисии. Това е първото изцяло електрическо BMW, което съчетава най-доброто от двата свята - динамиката на движение и превъзходното качество на BMW X3, както и повишената производителност и ефективност на технологията BMW eDrive от пето поколение. Новото BMW iX3 предлага автономен пробег до 460 км според цикъла WLTP. Благодарение на интелигентните услуги и продукти от BMW Charging, зареждането е по-лесно, по-бързо и по-ефективно от всякога.

Новото BMW iX3 е базирано на вече познатото BMW X3 и дизайнът му има типичните пропорции за Х3, но изглежда малко по-различно от бензиновата и дизеловата версия. Електромобилът се отличава по специфичните за модела дизайнерски елементи като почти напълно затворената бъбрековидна радиаторна решетка и новата предна броня, които оптимизират аеродинамиката и визуално подчертават устойчивата концепция на задвижването.

Богатото серийно оборудване включва бяло лаково покритие металик Mineral, алуминиеви релси на покрива, LED фарове и панорамен стъклен покрив. Новият модел е оборудван със специални 19-инчови джанти и гуми с намалено съпротивление на търкаляне, които подобряват аеродинамиката. Те са намалили коефициента на челно съпротивление до 0,29.

Интериорът на BMW iX3 е декориран със сини акценти по бутона Старт/стоп и селектора на трансмисията, които подсказват за чисто електрическото задвижване на кросоувъра. Серийно се предлага вътрешно LED осветление, което при стандартните си настройки е в синьо, но можете да избирате от шест различни цвята.

Данните от инструментите се показват на дисплея пред погледа на водача, а графиката му е малко по-различна от тази на стандартното X3. Поставен е и нов селектор на автоматичната скоростна кутия. Най-важните данни за водача се проектират върху предното стъкло.

Централният панел традиционно е ориентиран към водача, а най-отгоре е поставен 10,25-инчовият сензорен дисплей на мултимедийната система. Запазен е и кръглият джойстик на централния тунел, а срещу доплащане се предлага и системата за разпознаване на жестове.

Серийното оборудване включва тризонов автоматичен климатик с функции за стационарно отопление и климатизация. Предните седалки са удобни, но имат и добра опора. Те са кожени и електрически във всички варианти на BMW iX3. Линията на оборудване Impressive включва спортни отопляеми седалки и специален волан. В централния подлакътник се крие просторна кутия за малки вещи.

На втория ред мястото за краката и за главите са същите като при стандартното X3. Тук има достатъчно място, така че да седнат удобно хората с височина до 190 см. Обемът на багажника е леко намален в сравнение със стандартното BMW X3 с двигател с вътрешно горене и тук е 510 литра в нормално състояние и 1560 литра при сгънати задни седалки. Под двойния под на багажника е разположено отделение за съхранение на кабела за зареждане, а капакът е оборудван с електрозадвижване.

Стандартното оборудване на BMW iX3 е по-богато от това на моделите с двигател с вътрешно горене и включва система за достъп без ключ, електрически пакет, тризонов климатик, сензори за светлина и дъжд, аудиосистема, Bluetooth връзка, панорамен покрив, сателитна навигация, адаптивен круиз контрол.

На борда има 7 въздушни възглавници, системи за стабилизация и мониторинг на налягането в гумите, технология за автоматично спиране и контрол на лентата. Линията на оборудване Impressive разполага и с 20-инчови колела, Wi-Fi и мощна аудиосистема Harman Kardon. Списъкът с опции включва вентилация за предните седалки, система от камери, разпознаване на пътните знаци и полуавтономни системи за управление.

Стандартно за новото BMW iX3 се предлагат модерни системи за подпомагане на водача като Driving Assistant Professional, които поддържат частична автоматизация при всяка ситуация на шофиране. Предлагат се иновативни функции за забавление, като интеграция на смартфон с Android Auto или Apple CarPlay. Цифровите услуги Connected Charging ви информират за състоянието на батерията и най-близката точка за зареждане по време на пътуване.

Можете да контролирате процеса на зареждане по всяко време и по този начин да се насладите на безгрижно и спокойно шофиране. Планирането на пътуването с BMW iX3 е улеснено, тъй като станциите за зареждане се включват автоматично в маршрута и получавате повече информация за тях.

Спринтира от място до 60 км/ч само за 3,7 секунди

За задвижването на новото BMW iX3 се използва електродвигател с мощност 286 к.с., разположен на задния мост, т.е. за момента BMW iX3 се предлага само със задно задвижване. Максималният въртящ момент от 400 Нм е на разположение от първите обороти, тоест има предостатъчно тяга още със старта. Всичко това се случва в пълна тишина, защото дори според стандартите на електромобилите, моторът на BMW iX3 е много тих.

Тягата от електромотора на BMW iX3 се предава на задните колела чрез 1-степенна автоматична трансмисия, което води до непрекъснато продължаващо разгръщане на мощността с динамично ускорение. Натискането на педала на газта разгръща въодушевяващо спонтанни реакции на ускорение, а спринтът от 0 до 100 км/ч става за 6,8 секунди.

Още по-впечатляващо е времето от 3,7 секунди, необходимо за спринта от място до 60 км/ч, а засилването за изпреварване например от 80 до 120 км/ч отнема едва 2,5 секунди. Максималната скорост е ограничена до 180 км/ч.

Изминава до 460 км и се зарежда за 34 минути на бърза станция

Разположената в дъното на електромобила литиево-йонна батерия с капацитет 80 кВтч осигурява максимален автономен пробег в рамките на 460 км по метода на измерване WLTP. В града при ежедневно шофиране, според трафика и сезона, автономният пробег е около 320-350 км. Средният разход на ток при BMW iX3 е 18,5 кВтч на 100 км, но през зимата с включено парно и отопление на седалките достигна 22,5 кВтч на 100 км.

Зареждането на батерията на BMW iX3 до 80% от бърза станция с мощност 150 кВт отнема едва 34 минути. Също така е възможно за повишаване на пробега със 100 км, да бъде заредена електроенергия само за 10 минути. В домашни условия пълното зареждане на батерията отнема 7,5 часа. Новото BMW iX3 има голямото предимство, че като електромобил може да се паркира безплатно в синята и зелена зона. Това удобство ще оценят всички, които живеят или работят в центъра на града.

С тегло от 2185 кг, електрическото BMW iX3 е значително по-тежко от бензиновите и дизеловите си братя, като акумулаторната му батерия тежи 518 кг. Тъй като тя е поставена в долната част на каросерията, центърът на тежестта на автомобила е понижен със 75 мм. Това е допринесло за намаляване на страничното наклоняване на каросерията, като заслуга за това има и доста твърдото окачване.

На задвижващите задни колела се падат 53% от теглото и това разпределение на масите допринася за доброто и прецизно управление. В нормални условия недозавиването е близо до неутрално, но ако се изключи напълно системата за стабилизация, задният мост може лесно да се подхлъзне и колата позволява дори контролиран дрифт.

Възстановяването на спирачната енергия при BMW iX3 е много ефективно и в най-интензивния режим можете да шофирате, без да натискате педала на спирачката. При отнемането на газта електрическото BMW iX3 започва да намалява скоростта драстично, заради съпротивлението на електромотора-генератор, който зарежда батерията, което прави използването на спирачката почти напълно излишно.

Новото BMW iX3 е оборудвано със спортно окачване с по-твърди пружини, амортисьори и стабилизатори. С бутон на централния тунел водачът може да избере един от режимите Eco Pro, Comfort и Sport. В режим Sport педалът на газта става по-отзивчив, а кормилното управление е още по-директно и стегнато, като по този начин се подчертава спортния характер на баварския електрически кросоувър.

Колкото и да е странно, новото BMW iX3 се произвежда в заводите на BMW в Китай. Стандартната версия на електрическия кросоувър струва 131 100 лева, а с линията на оборудване Impressive и още няколко опции набъбва до 145 700 лева.

Технически характеристики

BMW iX3

Синхронен електромотор с постоянни магнити

1-степенна автоматична трансмисия

286 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

400 Нм максимален въртящ момент от 0 до 17 000 об/мин

6,8 секунди ускорение от 0-100 км/ч

180 км/ч максимална скорост

18,5 кВтч/100 км комбиниран разход на енергия

460 км пробег със заредена батерия (WLTP)

0 г/км емисии на СО2

131 100 лева базова цена на модела