Новото BMW Серия 3 с индекс G20 първоначално не се фокусира върху хибридното или електрическото задвижване. Разбира се, ще има и такива версии, но те ще се появят по-късно. При премиерата на новата „тройка”, BMW разчита на обичайните бензинови и дизелови двигатели с турбокомпресор и директно впръскване на горивото. Безспорно BMW предлага най-добрите дизелови двигатели в света и няма смисъл да се отказва от тях. Освен това седанът BMW 320d е най-продаваният модел на концерна, който запазва лидерството си въпреки експанзията на кросоувърите.

Новият седан BMW Серия 3 изглежда фантастично и безспорно е най-красивият автомобил в цялата над 40-годишна история на модела. Колата не се възприема като твърде голяма, въпреки че размерите надвишават тези на Серия 5 (E39) от средата на 90-те години. Новото поколение G20 създава визуалното усещане за кола от по-висок клас, благодарение на изискания дизайн и в същото време спортна стойка на седана. В предната част впечатлява голямата бъбрековидна радиаторна решетка с достигащи директно до нея изцяло светодиодни фарове с лазерни светлини. Профилът е спортен и динамичен, а в задната част на рамките на страничните прозорци познатата извивка на Хофмайстер за пръв път е интегрирана в задната колона. Хоризонталните линии и тесните задни светлини придават широчина и могъщество на задната част на седана.

В интериора на новото BMW Серия 3 виждаме ново оформление на повърхностите, което подчертава просторния салон в комбинация с ориентацията на кокпита към водача, така че той да може да се концентрира върху случващото се на пътя. Новата комбинация от индикатори се състои от контролен дисплей, висока средна конзола и модерно арматурно табло, което осигурява простор и спортна атмосфера. Уредите за управление са концентрирани в няколко функционални полета. В центъра на арматурното табло в блок са оформени индикаторите и бутоните за управлението на климатичната инсталация и дюзите на вентилацията.

За управление на светлинните функции служи поле от бутони до серийния спортен кожен волан. Бутонът за старт и стоп на двигателя вече е разположен върху новата средна конзола, където освен новия селектор на трансмисията се намират и контролерът на системата iDrive, бутоните на контрола на шофирането и на електромеханичната паркинг спирачка. За просторния интериор допринася увеличеното пространство за раменете и лактите на предните места, както и допълнителното място за краката и повишеният комфорт на седене, качване и слизане на задните места.

Обемът на багажника е 480 литра, а ако имате нужда от повече товарно пространство, облегалката на задната седалка се разделя и сгъва в съотношение 40:20:40. Като опция се предлага автоматично отваряне и затваряне на капака на багажника, както и теглич с електрозадвижване. Опционалният комфортен достъп с нови сензори за автоматично отключване и заключване на вратите включва и безконтактно отваряне и затваряне на багажника. Оборудването на новото BMW Серия 3 допринася за луксозната атмосфера в салона, благодарение на множество висококачествени и иновативни допълнителни опции, сред които и безжично зареждане на смартфон.

Новият седан BMW Серия 3 първоначално се предлага с избор между пет мощни и ефективни двигателя. Гамата включва два модела с 4-цилиндрови бензинови мотора с турбокомпресор - BMW 320i със 184 к.с. и 330i с 258 к.с. Първоначално в гамата има два модела с 4-цилиндрови турбодизелови двигателя – BMW 318d със 150 к.с. и 320d със 190 к.с. При старта на продажбите се предлага и задвижване на четирите колела при BMW 320d xDrive. Всички модели отговарят на нормата за вредни емисии Euro 6d-TEMP. Най-популярната версия на BMW Серия 3 е моделът 320d xDrive. Двигателят с работен обем 2,0 литра и 4 цилиндъра развива 190 к.с.

Няма никакви вибрации, мощно и гладко тегли колата, благодарение на огромния въртящ момент от 400 Нм, налични в широкия интервал от 1750 до 2500 об/мин. Тягата се предава чрез 8-степенната автоматична скоростна кутия Steptronic, която добре знае какво да прави и при необходимост от пъргаво ускорение сваля от осма до трета предавка, за да изстреля седана напред. Спринтът от 0 до 100 км/ч отнема едва 6,9 секунди, но още по-впечатляващо е ускорението от 80 до 120 км/ч, което дава възможност за бързо изпреварване с ограничена видимост. Въпреки отличната динамика, BMW 320d xDrive впечатлява със скромния си апетит. В града колата харчи не повече от 6 л/100 км, а на междуселищен път със скорост 90 км/ч разходът е едва 4,5 л/100 км. При 140 км/ч на магистралата достига 5,8 л/100 км.

На пътя BMW 320d xDrive доставя прословутата за марката радост от шофирането във всеки един момент. Към серийното оборудване е добавено опционално окачване M Sport и кормилно уредба с променливо управление. Динамиката се допълва от директно кормилно управление, което позволява прецизно да насочвате колата в завоите. Обратната връзка с волана е много приятна, освен това е добре изолирана от вибрации и удари, причинени от неравности. При паркиране не е необходимо да се навива волана, тъй като кормилото прави едва 2,3 завъртания от край до край и маневрирането е лесно и приятно.

Новото BMW 320d xDrive вози много стегнато, благодарение на окачването с адаптивни амортисьори. Тяхното действие се променя прогресивно в зависимост от хода на окачването, като осигурява гладко абсорбиране на дупките и неравностите по неравни пътни настилки и при динамично шофиране по път със завои.

Технически характеристики

BMW 320d xDrive Steptronic M Sport

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

190 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

400 Нм въртящ момент при 1750-2500 об/мин

6,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

230 км/ч максимална скорост

4,8 л/100 км среден разход на гориво

125 г/км емисии на СО2

83 850 лева базова цена на модела

131 409 лева цена на тествания модел

По темата: BMW BMW 320d xDrive
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Новият модел е с подобрена аеродинамика за по-ниско въздушно съпротивление

Opel Astra наследява короната на легендата Calibra

Новият модел е с подобрена аеродинамика за по-ниско въздушно съпротивление

Новият Opel Astra, който ще дебютира на автомобилното изложение във Франкфурт през септември, наследява короната от легендарния Opel Calibra за най-добра аеродинамика. Със своя коефициент на въздушно съпротивление от едва 0,26 както при Astra хечбек, така и при версията комби Sports Tourer, новият компактен модел на Opel се нарежда сред аеродинамично най-ефективните автомобили в своя клас. Стойността на въздушното съпротивление намалява разхода на гориво и поради това аеродинамичната ефективност е ключов фактор за редуциране на емисиите на въглероден диоксид.

Новият открит кросоувър става единственият кабриолет в гамата на марката

Volkswagen T-Roc сваля шапка за следващата пролет

Новият открит кросоувър става единственият кабриолет в гамата на марката

На автосалона във Франкфурт през септември Volkswagen ще представи изцяло новия компактен кросоувър с мек сгъваем покрив T-Roc Cabriolet. Интересът към новия кабриолет беше провокиран с прототипа T-Cross Breeze, а серийният модел е построен на базата на едноименния компактен кросоувър T-Roc. По този начин Volkswagen T-Roc Cabriolet става единственият открит модел в гамата на марката, след като през последните години бяха спрени поетапно кабриолетите с текстилен покрив Beetle и Golf, както и купе-кабриолетът с твърд сгъваем покрив Eos.

Четвъртото поколение на модела превъзхожда конкурентите с дизайн и пътно поведение

Ford Focus стана новият лидер в сегмента на Golf

Четвъртото поколение на модела превъзхожда конкурентите с дизайн и пътно поведение

В компактния клас, наричан С-сегмент, най-често лидерската позиция се заема от Volkswagen Golf. Дори в Германия този клас коли е популярен като сегмента на Golf. В момента обаче германският еталон е твърде остарял за да се справи с появилия се през миналата година Ford Focus. Четвъртото поколение на модела дебютира у нас неотдавна и бързо се наложи като един от най-желаните и атрактивни модели в С-сегмента, превъзхождайки основните конкуренти като Volkswagen Golf, Opel Astra, KIA Ceed и Renault Megane с атрактивен дизайн и вълнуващо пътно поведение.