Най-бързият френски лъв
13

Най-бързият френски лъв

Новото 508 Sport Engineered е най-мощното серийно Peugeot на всички времена

Поредицата „Такси” безспорно е един от най-запомнящите се филми на френския кинорежисьор, сценарист и продуцент Люк Бесон. Още в първата част от 1998 г. звездата на филма е уникалното такси Peugeot 406, което само с едно натискане на бутон се превръщаше в горещ спортист, който направо отнасяше мощни и бързи коли като Mercedes 500 E и Mitsubishi Lancer Evo по време на сцените със зрелищно преследване. В последните две части на „Такси” Peugeot 406 беше заменено от още по-агресивното и бързо Peugeot 407, което вече мереше сили с новите тогава модели на Ferrari и Lamborghini.

Сигурно почитателите на Peugeot винаги са си мечтали за такъв автомобил, който да е по-бърз от италианските суперспортни модели, динамичните германски лимузини и горещите японски седани. Инженерите от спортното подразделение на Peugeot - Peugeot Sport, явно са искали да сбъднат мечтата на феновете на френската марка и са направили уникалния модел 508 Peugeot Sport Engineered (508 PSE), който смело може да се конкурира с расовите спортисти. Новото Peugeot 508 Sport Engineered е най-мощният сериен автомобил на марката досега и се превръща в най-бързият френски лъв, гордо застанал на върха.

Новото Peugeot 508 PSE събира в себе си талантите на пет различни автомобила - той е стилен фастбек, бизнес седан с първокласен интериор, кола за дълги пътешествия, електромобил за града и най-вече спортен автомобил за удоволствие от шофирането.

Агресивният дизайн на новото Peugeot 508 PSE безспорно ще го изстреля директно в следващата част на филма „Такси”, ако има такава се заснемаше в момента. Новият модел издава роднинската си връзка със стандартното Peugeot 508, но следите са разширени с 24 мм отпред и с 12 мм отзад. Спортният автомобил изпъква с нова аеродинамична решетка, остра предна броня със странични спойлери, големи отвори за охлаждане и монограм в искрящия зелен цвят на Kryptonite.

В профила се забелязват три фолиа със специфични декоративни елементи, както и трите нокътя върху панела зад задното стъкло на седана. Отзад най-голямо впечатление правят електролитно обработените черни ауспуси и централният дифузьор в блестящ черен цвят.

За каросерията на новото Peugeot 508 PSE се предлагат три цвята - специално сиво Selenium, перлено черно и перлено бяло. Всички декоративни елементи са черни, а зад спиците на 20-инчовите джанти, оборудвани с нископрофилни гуми Michelin Pilot Sport 4S, са поставени предни спирачни дискове с диаметър 380 мм и фиксирани 4-бутални спортни спирачни апарати също в яркия цвят Kryptonite.

Интериорът на новото Peugeot 508 PSE е подчертано спортен, но в същото време предлага всички удобства за дълго пътуване. Водачът е заобиколен от типичния за Peugeot i-Cockpit с компактен волан с три нокътя в цвят Kryptonite, зад който се намира изцяло дигиталният 12,3-инчов дисплей на нивото на очите с възможност за избор на графика според предпочитанията на шофьора.

На една ръка от волана е монтиран централният 10-инчов сензорен екран с променяща се графика от бутоните под него. Предните седалки са много удобни, със странични опори, електрическо регулиране, отопление и дори масаж. Тапицерията на седалките комбинира кожа, триизмерна мрежа и алкантара. Шевовете са двойни в сив и ярко зелен цвят. Като стандартно оборудване е монтирана висококачествена Hi-Fi аудиосистема Focal.

За задвижването на новото Peugeot 508 PSE е използвана Plug-in хибридна система Hybrid4, която комбинира 1,6-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 200 к.с. и два електромотора - на предната ос (110 к.с.) и на задната ос (113 к.с.), като предният е интегриран в новата 8-степенна автоматична трансмисия на японската фирма Aisin. Когато литиево-йонната батерия с капацитет 11,5 кВтч е заредена, в режим Sport трите задвижващи агрегата произвеждат системна мощност от 360 к.с.

Режимите се променят от малък бутон на централната конзола, като има избор от пет възможни режима на шофиране. В режим Electric колата се движи изцяло на ток в пълна тишина, като има автономен пробег от 42 км според цикъла WLTP, който дава достъп до зелените зони в градските райони и осигурява незабавно ускорение до 140 км/ч. Режимът Comfort е хибриден с омекотено окачване за възможно най-меко возене.

При режим Hybrid системата автоматично избира дали да работи бензиновия двигател или електромотора според обстоятелствата, с цел оптимизиран разход на гориво. В режим Sport се достига максималната мощност от 360 к.с., управлението става по-директно, амортисьорите се втвърдяват и педалът на газта е по-отзивчив. Режимът 4WD задвижва и четирите колела и осигурява оптимално сцепление при всякакви атмосферни условия.

За зареждането на батерията на Peugeot 508 PSE може да се използва стандартен контакт, което отнема по-малко от 7 часа. С контакт от 16А зареждането става за 4 часа, а на станция Wall Box с мощност 32А батерията се пълни за по-малко от 2 часа.

Новото Peugeot 508 PSE е оборудвано с всички модерни системи в помощ на водача, налични в гамата на модела, сред които са система за нощно виждане Night Vision, адаптивен автопилот с функция Stop & Go, система за предупреждение при неволно пресичане на маркировката, автоматично аварийно спиране и други.

Спортен модел за удоволствие и удобен седан за ежедневните маршрути

Новото Peugeot 508 PSE e най-вече спортен модел за удоволствие от шофирането, но може да бъде и удобен електромобил за ежедневните маршрути, както и практична кола за дълги пътешествия. Веднага след потеглянето превключвам в режим Sport, в който разполагам с цялата налична мощност от 360 к.с. и целия максимален въртящ момент от 520 Нм. Огромната тяга осигурява почти мигновени реакции при натискане на педала на газта.

Спринтът от място до 100 км/ч отнема едва 5,2 секунди, ускорението от 80 до 120 км/ч се случва за феноменалните 3 секунди. Максималната скорост е ограничена електронно на 250 км/ч. На стръмен планински път поведението на Peugeot 508 PSE е типично за спортен автомобил. Моделът е по-нисък и по-широк от стандартното 508, като освен това е оборудван със спортни пружини, амортисьори и стабилизатори.

Благодарение на тях моделът е значително по-стабилен на пътя и ми дава възможност да влизам в завоите с доста по-висока скорост от разрешената без да възниква недозавиване. Докато батерията е пълна, по-голяма част от тягата се предава на задната ос и Peugeot 508 PSE се държи в завоите като автомобил със задно предаване и доставя огромно удоволствие от шофирането.

Директното кормилно управление в режим Sport се допълва от по-отзивчивия педал на газта и втвърдените амортисьори, благодарение на което каросерията се наклонява минимално в завоите. Адаптивните амортисьори са оптимизирани с три режима - Comfort, Hybrid и Sport, така че в режим Comfort колата вози по-меко, въпреки че преминаването през големи неравности винаги ви напомня, че се намирате в най-спортното Peugeot 508.

Спортната спирачна система осигурява дозирано усилие при намаляване на скоростта и ако се наложи, може да спре автомобила екстремно бързо. Макар да е подчертано спортен модел, новото Peugeot 508 PSE е удобно за ежедневна употреба и за дълги пътешествия. При заредена батерия, средният разход на гориво е едва 2,0 л/100 км според цикъла WLTP, а отделените емисиите на СО2 са само 46 г/км. След като зарядът на батерията свърши, на дълъг път разходът варира между 6,3 и 11,2 л/100 км според скоростта.

Производството на Peugeot 508 PSE се осъществява в заводите на Peugeot в Мюлуз, Франция. Новият модел вече се продава у нас и може да се изпробва в центровете на официалния вносител „София Франс Ауто”. Цената от 133 493 лева е доста амбициозна, но може би е адекватна за това, което предлага най-бързия френски лъв.

Технически характеристики

Peugeot 508 Sport Engineered

1,6-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател и два електромотора

8-степенна автоматична трансмисия

360 к.с. системна максимална мощност

520 Нм системен максимален въртящ момент

5,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

11,5 кВтч капацитет на литиево-йонната батерия

2,0 л/100 км среден разход на бензин

46 г/км емисии на СО2

133 493 лева цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.