0

П оредицата „Такси” безспорно е един от най-запомнящите се филми на френския кинорежисьор, сценарист и продуцент Люк Бесон. Още в първата част от 1998 г. звездата на филма е уникалното такси Peugeot 406, което само с едно натискане на бутон се превръщаше в горещ спортист, който направо отнасяше мощни и бързи коли като Mercedes 500 E и Mitsubishi Lancer Evo по време на сцените със зрелищно преследване. В последните две части на „Такси” Peugeot 406 беше заменено от още по-агресивното и бързо Peugeot 407, което вече мереше сили с новите тогава модели на Ferrari и Lamborghini.

Поредицата „Такси” безспорно е един от най-запомнящите се филми на френския кинорежисьор, сценарист и продуцент Люк Бесон. Още в първата част от 1998 г. звездата на филма е уникалното такси Peugeot 406, което само с едно натискане на бутон се превръщаше в горещ спортист, който направо отнасяше мощни и бързи коли като Mercedes 500 E и Mitsubishi Lancer Evo по време на сцените със зрелищно преследване. В последните две части на „Такси” Peugeot 406 беше заменено от още по-агресивното и бързо Peugeot 407, което вече мереше сили с новите тогава модели на Ferrari и Lamborghini.

Сигурно почитателите на Peugeot винаги са си мечтали за такъв автомобил, който да е по-бърз от италианските суперспортни модели, динамичните германски лимузини и горещите японски седани. Инженерите от спортното подразделение на Peugeot - Peugeot Sport, явно са искали да сбъднат мечтата на феновете на френската марка и са направили уникалния модел 508 Peugeot Sport Engineered (508 PSE), който смело може да се конкурира с расовите спортисти. Новото Peugeot 508 Sport Engineered е най-мощният сериен автомобил на марката досега и се превръща в най-бързият френски лъв, гордо застанал на върха.

Новото Peugeot 508 PSE събира в себе си талантите на пет различни автомобила - той е стилен фастбек, бизнес седан с първокласен интериор, кола за дълги пътешествия, електромобил за града и най-вече спортен автомобил за удоволствие от шофирането.

Агресивният дизайн на новото Peugeot 508 PSE безспорно ще го изстреля директно в следващата част на филма „Такси”, ако има такава се заснемаше в момента. Новият модел издава роднинската си връзка със стандартното Peugeot 508, но следите са разширени с 24 мм отпред и с 12 мм отзад. Спортният автомобил изпъква с нова аеродинамична решетка, остра предна броня със странични спойлери, големи отвори за охлаждане и монограм в искрящия зелен цвят на Kryptonite.

В профила се забелязват три фолиа със специфични декоративни елементи, както и трите нокътя върху панела зад задното стъкло на седана. Отзад най-голямо впечатление правят електролитно обработените черни ауспуси и централният дифузьор в блестящ черен цвят.

За каросерията на новото Peugeot 508 PSE се предлагат три цвята - специално сиво Selenium, перлено черно и перлено бяло. Всички декоративни елементи са черни, а зад спиците на 20-инчовите джанти, оборудвани с нископрофилни гуми Michelin Pilot Sport 4S, са поставени предни спирачни дискове с диаметър 380 мм и фиксирани 4-бутални спортни спирачни апарати също в яркия цвят Kryptonite.

Интериорът на новото Peugeot 508 PSE е подчертано спортен, но в същото време предлага всички удобства за дълго пътуване. Водачът е заобиколен от типичния за Peugeot i-Cockpit с компактен волан с три нокътя в цвят Kryptonite, зад който се намира изцяло дигиталният 12,3-инчов дисплей на нивото на очите с възможност за избор на графика според предпочитанията на шофьора.

На една ръка от волана е монтиран централният 10-инчов сензорен екран с променяща се графика от бутоните под него. Предните седалки са много удобни, със странични опори, електрическо регулиране, отопление и дори масаж. Тапицерията на седалките комбинира кожа, триизмерна мрежа и алкантара. Шевовете са двойни в сив и ярко зелен цвят. Като стандартно оборудване е монтирана висококачествена Hi-Fi аудиосистема Focal.

За задвижването на новото Peugeot 508 PSE е използвана Plug-in хибридна система Hybrid4, която комбинира 1,6-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 200 к.с. и два електромотора - на предната ос (110 к.с.) и на задната ос (113 к.с.), като предният е интегриран в новата 8-степенна автоматична трансмисия на японската фирма Aisin. Когато литиево-йонната батерия с капацитет 11,5 кВтч е заредена, в режим Sport трите задвижващи агрегата произвеждат системна мощност от 360 к.с.

Режимите се променят от малък бутон на централната конзола, като има избор от пет възможни режима на шофиране. В режим Electric колата се движи изцяло на ток в пълна тишина, като има автономен пробег от 42 км според цикъла WLTP, който дава достъп до зелените зони в градските райони и осигурява незабавно ускорение до 140 км/ч. Режимът Comfort е хибриден с омекотено окачване за възможно най-меко возене.

При режим Hybrid системата автоматично избира дали да работи бензиновия двигател или електромотора според обстоятелствата, с цел оптимизиран разход на гориво. В режим Sport се достига максималната мощност от 360 к.с., управлението става по-директно, амортисьорите се втвърдяват и педалът на газта е по-отзивчив. Режимът 4WD задвижва и четирите колела и осигурява оптимално сцепление при всякакви атмосферни условия.

За зареждането на батерията на Peugeot 508 PSE може да се използва стандартен контакт, което отнема по-малко от 7 часа. С контакт от 16А зареждането става за 4 часа, а на станция Wall Box с мощност 32А батерията се пълни за по-малко от 2 часа.

Новото Peugeot 508 PSE е оборудвано с всички модерни системи в помощ на водача, налични в гамата на модела, сред които са система за нощно виждане Night Vision, адаптивен автопилот с функция Stop & Go, система за предупреждение при неволно пресичане на маркировката, автоматично аварийно спиране и други.

Спортен модел за удоволствие и удобен седан за ежедневните маршрути

Новото Peugeot 508 PSE e най-вече спортен модел за удоволствие от шофирането, но може да бъде и удобен електромобил за ежедневните маршрути, както и практична кола за дълги пътешествия. Веднага след потеглянето превключвам в режим Sport, в който разполагам с цялата налична мощност от 360 к.с. и целия максимален въртящ момент от 520 Нм. Огромната тяга осигурява почти мигновени реакции при натискане на педала на газта.

Спринтът от място до 100 км/ч отнема едва 5,2 секунди, ускорението от 80 до 120 км/ч се случва за феноменалните 3 секунди. Максималната скорост е ограничена електронно на 250 км/ч. На стръмен планински път поведението на Peugeot 508 PSE е типично за спортен автомобил. Моделът е по-нисък и по-широк от стандартното 508, като освен това е оборудван със спортни пружини, амортисьори и стабилизатори.

Благодарение на тях моделът е значително по-стабилен на пътя и ми дава възможност да влизам в завоите с доста по-висока скорост от разрешената без да възниква недозавиване. Докато батерията е пълна, по-голяма част от тягата се предава на задната ос и Peugeot 508 PSE се държи в завоите като автомобил със задно предаване и доставя огромно удоволствие от шофирането.

Директното кормилно управление в режим Sport се допълва от по-отзивчивия педал на газта и втвърдените амортисьори, благодарение на което каросерията се наклонява минимално в завоите. Адаптивните амортисьори са оптимизирани с три режима - Comfort, Hybrid и Sport, така че в режим Comfort колата вози по-меко, въпреки че преминаването през големи неравности винаги ви напомня, че се намирате в най-спортното Peugeot 508.

Спортната спирачна система осигурява дозирано усилие при намаляване на скоростта и ако се наложи, може да спре автомобила екстремно бързо. Макар да е подчертано спортен модел, новото Peugeot 508 PSE е удобно за ежедневна употреба и за дълги пътешествия. При заредена батерия, средният разход на гориво е едва 2,0 л/100 км според цикъла WLTP, а отделените емисиите на СО2 са само 46 г/км. След като зарядът на батерията свърши, на дълъг път разходът варира между 6,3 и 11,2 л/100 км според скоростта.

Производството на Peugeot 508 PSE се осъществява в заводите на Peugeot в Мюлуз, Франция. Новият модел вече се продава у нас и може да се изпробва в центровете на официалния вносител „София Франс Ауто”. Цената от 133 493 лева е доста амбициозна, но може би е адекватна за това, което предлага най-бързия френски лъв.

Технически характеристики

Peugeot 508 Sport Engineered

1,6-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател и два електромотора

8-степенна автоматична трансмисия

360 к.с. системна максимална мощност

520 Нм системен максимален въртящ момент

5,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

11,5 кВтч капацитет на литиево-йонната батерия

2,0 л/100 км среден разход на бензин

46 г/км емисии на СО2

133 493 лева цена на модела