За последните 2 години кражбите на дизелово гориво в товарната железница са за над 2 млн. лв. Това смята управителят на дружеството Любомир Илиев.


Изчисленията му, обявени вчера, сочат, че през 2012 г. средният разход на дизелово гориво на 1000 бруто тон километра от един локомотив е 8 л. За същата година изхарчената нафта е 8,242 млн. л за над 16,2 млн. лв. Година по-късно разходът скача с литър, а в същото време превозите са намалели. Така дружеството е било ощетено с около 1 млн. лв. През 2014 г. има преразход от 650 хил. л на стойност 1,174 млн. лв.
Шефът на товарните превози каза още, че от монтираните в началото на 2013 г. общо 53 GPS системи на локомотивите работят само 16. „И тях обаче никой не ги следи”, твърди той. „Освен това при 10 пункта, където зареждат дизеловите локомотиви на БДЖ, монтираните камери също не функционират”, добави Илиев. Според него през последните 2 години

всички, хванати да крадат гориво, не са били уволнени

Наказанията са били само „забележки” и „последни предупреждения”.
„За да се справим с кражбите, вече намалихме с 10% на разходните норми на дизеловите локомотиви, а от 1 март те ще бъдат понижени с още толкова”, информира управителят на „БДЖ Товарни превози”. Той каза още, че е поръчан ремонтът на GPS системите на локомотивите и до края на февруари те ще влязат в действие. „Във фирмата вече е създадено специално звено за превенция срещу кражбите. Отделно

на всички локомотиви ще се монтират и камери

за следене поведението на машинистите и движението на машината”, закани се Илиев и пое ангажимент през април да отчете резултатите от предприетите мерки, чиято цел е да се спестят 1 млн. лв. на година.
Той спомена още, че се злоупотребява и с отчетите за свършената работа, което отваря възможности за кражби на нафта. Надписва се извънреден труд, който за 2014 г. е достигнал 1,1 млн. лв., а само за декември е бил за 400 хил. лв. При маневрените машини обикновено изработените часове се удвояват.
Велик Занев, председател на Съвета на директорите на „Холдинг БДЖ” съобщи, че през 2009 г. разходът на дружеството е бил 30 цистерни дизел месечно, през 2012 г. той пада на 16 (11 в товарните и 5 в пътническите превози). За 2014 г. са изхарчени около 12 млн. литра за 16 млн. лв.
Според шефа на изпълнителния директор на холдинга Владимир Владимиров в товарните превози няма да може да се мине без реформи, иначе това дружество трудно ще оцелее. Загубите там са около 24 млн. лв.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

ЕП подкрепи Кристин Лагард за президент на ЕЦБ

Европейският парламент подкрепи днес с 394 гласа "за" срещу 206 "против" и 49 въздържали се Кристин Лагард за следващ президент на Европейската централна банка (ЕЦБ), съобщиха световните агенции.

България е сред водещите страни в Европа по управление на корабния трафик

„Гордост е да кажем, че сме сред четирите водещи държави в Европа по управление на корабния трафик“, заяви във Варна министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков при откриването на Международната конференция „20 години Ръководство на корабния трафик в България“.

Задава се внос на мед с пестициди от Южна Америка

Огромни количества пчелен мед ще бъдат внесени в ЕС и респективно в България от Южна Америка, като има риск голяма част от тях да съдържат остатъци от пестициди, забранени за използване в Европа. Причината е постигнато политическо споразумение между Общността и аналогичната организация за свободна търговия МЕРКУСОР на страните от субконтинента.