Зимата принуждава много от шофьорите да бъдат неспокойни при мисълта, че трябва управляват колата си. През зимата има големи разлики в метеорологичните условия, а промяната при сцеплението на сняг и лед могат да изненадат неопитните водачи. Видимостта често е по-слаба, а кишата и суграшицата оказват силно влияние върху управлението на автомобила и спирачния път. Младите шофьори изпитват затруднения, когато се включват в автомобилния трафик. Много от тях карат рядко.

Кратките пътувания между дома и магазините не допринасят особено за натрупване на шофьорски опит в зимни условия. Хора, които шофират по-рядко, често имат проблем с различните метеорологичните условия. Шофирането в центъра на града, в задръстване, паркирането и карането по тъмно изглеждат страшни за новите водачи. Особено в зимно време, трябва да бъдете особено внимателни, когато сте в трафика.

Единственият начин да се научите да карате кола и да надвиете страха от снега, е като шофирате повече часове и се упражнявате на хлъзгава настилка. Можете да натрупате необходимата увереност само чрез опит. Празните паркинги например ви позволяват да тествате автомобила си в различни ситуации. Можете също така да се запишете в училище по кормуване дори и вече да имате шофьорска книжка. Трябва редовно да се упражнявате да карате на хлъзгава настилка, за да знаете как ще се държи колата ви ако поднесе.

Спокойното завиване е ключов елемент.

Вместо да се паникьосвате, да скачате на спирачките и да се вдървявате, трябва да следите за подходящите зони, към които да насочите автомобила си и да се опитате да запазите контрол дори и в случай, че нещо ви изненада. Проверката на налягането на гумите от време на време може да изглежда нещо незначително, но всъщност може да се окаже много важна по време на екстремни условия. Гумите с неправилно налягане могат да се държат странно на пътя по време на маневри с висока скорост.

Дори и при по-новите модели автомобили е нужно да знаете как ще се държи колата ви в по-екстремни ситуации. Например, връщането във вашата лента, след като сте изпреварили друга кола, е типичен сценарий за загуба на контрол в зимни условия. Дори и автоматичните системи за сигурност на големи високопроходими модели не могат да поддържат теглото на автомобила на хлъзгав път, ако скоростта е твърде висока. Неопитните шофьори трябва добре да познават автомобила си и да обръщат специално внимание и на гумите. Новите модели гуми винаги ще предоставят по-добро сцепление, а актуалните нововъведения ще ви предоставят по-добро усещане за контрол и безопасност, когато карате по хлъзгави пътища.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Новият открит кросоувър става единственият кабриолет в гамата на марката

Volkswagen T-Roc сваля шапка за следващата пролет

Новият открит кросоувър става единственият кабриолет в гамата на марката

На автосалона във Франкфурт през септември Volkswagen ще представи изцяло новия компактен кросоувър с мек сгъваем покрив T-Roc Cabriolet. Интересът към новия кабриолет беше провокиран с прототипа T-Cross Breeze, а серийният модел е построен на базата на едноименния компактен кросоувър T-Roc. По този начин Volkswagen T-Roc Cabriolet става единственият открит модел в гамата на марката, след като през последните години бяха спрени поетапно кабриолетите с текстилен покрив Beetle и Golf, както и купе-кабриолетът с твърд сгъваем покрив Eos.

Четвъртото поколение на модела превъзхожда конкурентите с дизайн и пътно поведение

Ford Focus стана новият лидер в сегмента на Golf

Четвъртото поколение на модела превъзхожда конкурентите с дизайн и пътно поведение

В компактния клас, наричан С-сегмент, най-често лидерската позиция се заема от Volkswagen Golf. Дори в Германия този клас коли е популярен като сегмента на Golf. В момента обаче германският еталон е твърде остарял за да се справи с появилия се през миналата година Ford Focus. Четвъртото поколение на модела дебютира у нас неотдавна и бързо се наложи като един от най-желаните и атрактивни модели в С-сегмента, превъзхождайки основните конкуренти като Volkswagen Golf, Opel Astra, KIA Ceed и Renault Megane с атрактивен дизайн и вълнуващо пътно поведение.

Infiniti QX50 изпъква с хармоничен дизайн, луксозен интериор и прогресивен двигател

Достоен конкурент на германската тройка

Infiniti QX50 изпъква с хармоничен дизайн, луксозен интериор и прогресивен двигател

Първото поколение на Infiniti QX50 се появи през 2013 г. като актуализирана версия на модела Infiniti EX. Той беше премиум кросоувър със среден размер, дебютирал през 2008 г. Старото Infiniti QX50 трудно можеше да се нарече силен конкурент на тогавашните Audi Q5, BMW X3 или Mercedes GLK, тъй като не блестеше с качества и оставаше в сянката на германските модели. Новото Infiniti QX50 обаче е сериозна заплаха за германската тройка, тъй като японският кросоувър изпъква с хармоничен дизайн, луксозен интериор, иновативен бензинов турбодвигател и множество нови технологии и асистенти, които го превръщат в достоен конкурент на новите модели.