Американски учени са идентифицирали генетичната основа на съня, което в бъдеще може да улесни създаването на лекарства срещу безсъние, пише "Медикъл експрес".

За целите на изследването специалистите от Калифорнийския технологичен институт са наблюдавали поведението в тъмното на рибки данио (зебра). Оказало се, че подобно на хората, въпросните рибки спят през нощта. По време на експеримента учените са обърнали внимание на клетъчния сигнален път, известен като рецептор на епидермалния фактор на растежа (EGFR), чрез който животните се развиват и растат.
Специалистите са открили, че активирането на сигналния път потапя рибата в дълбок сън, както и че е възможно да се повлияе на EGFR чрез лекарства и промяна на гени. Коригирането на наследствената информация води до прекодиране на сигналния път.

След като са анализирали информация за 500 000 пациенти, специалистите са стигнали до извода, че активността и пасивността на EGFR зависи от гените. Следващата цел на учените е създаването на лекарства, които влияят на сигналния път и могат да помогнат за преодоляване на безсънието.

Откриха нови динозаври

Екипът на Хуан Пабло Суарес от университета в еквадорския град Лоха обяви, че е открил нов вид динозавър, който никога досега не е бил описван, предаде Франс прес.