Двойно ще скочи данъкът на автомобили на 20 години с малък двигател, докато на новите и мощни автомобили ще се намали с една трета. Изчисленията са на асоциация "Активни потребители", докато в момента общините все още не са изкарали сметките си.

Данъците се повишават като процентна стойност около 15% при старите автомобили. Намаление на данъка се отчита при ползването на нови и мощни автомобили. От асоциацията правят предложение в новия Закон за местните данъци и такси с 50% да намалее данъкът на коли, които фабрично са категоризирани като бензин или дизел, а

фактически са на метан или пропан-бутан

което в градска среда намалява отрицателния ефект върху въздуха и гражданите. Същото предложение имаха и депутатите от „Обединени патриоти“ между първо и второ четене на промените в Закона за местните данъци и такси, но то в крайна сметка не беше подкрепено в бюджетната комисия.

Като неефективен аргумент за високата цена Емил Николов посочи и електромобилите, тъй като само след 7-8 години те се изплащат, но на този етап няма достатъчно изградени колонки за зареждане.
Според Николов има три пропуснати фактора в подготовката на закона. Това са газовите автомобили, които замърсяват най-малко, а ще плащат наравно с дизеловите превозни средства. Отстъплението, свързано с катализаторите. В този случай автомобилите разполагат с необходимите европейски сертификати, но се движат без катализатор.
Николов постави акцент и върху мощността на хибридните автомобили - два двигателя, електрически и двигател с вътрешно горене. Реално замърсяването е само от един от тях, но ще се облага и електрическият двигател, който не създава емисии. Освен субсидии е възможно да бъдат въведени

привилегии като каране в бусленти и улеснение при паркиране

Емил Николов заяви и че за подобряване на качеството на въздуха в страната и големите градове са необходими мерки за извеждане на трафика от най-проблемните зони. Чрез изграждането на инфраструктура може да бъде решен този проблем, но могат да се направят и малки стъпки в краткосрочен план. "Липсата на тангента моментално връща трафика в града и в неговия център", подчерта Николов. По думите му тангентата трябва да има пет или шест възела, а в момента са само два.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Горанов: 131 от малките общини са получили допълнителни средства от хазната

131 общини от четвърта и пета категория са получили допълните средства по линия на общата  изравнителна субсидия за капиталови разходи по 25 хил. лв. Това каза в отговор на депутатски въпрос финансовият министър Владислав Горанов в рамките на парламентарния контрол днес.

БНБ: Без отрицателни лихви по депозитите

Лихвите по депозитите за граждани в България няма да станат отрицателни, прогнозира подуправителят на БНБ Калин Христов на конференция за банките и бизнеса в София. Според Христов растежът на икономиката и ниската инфлация в еврозоната ще се запазят още много дълго време, което автоматично се пренася в България заради валутния борд.

Без промени в данъците до 2022 г. (ОБЗОР)

Данъците няма да се пипат, темата за промяната им може да се постави в нов управленски мандат или чак през 2022-ра. Това заяви финансовият министър Владислав Горанов по време на обсъждането на бюджета в пленарна зала. Целта му е запазване на фискалната прогнозируемост и стабилност.

Депутатите приеха за поредна година „на скорост“ сметките за догодина. Новият бюджет е балансиран, с приемственост и предвидимост. 610 млн.