Двойно ще скочи данъкът на автомобили на 20 години с малък двигател, докато на новите и мощни автомобили ще се намали с една трета. Изчисленията са на асоциация "Активни потребители", докато в момента общините все още не са изкарали сметките си.

Данъците се повишават като процентна стойност около 15% при старите автомобили. Намаление на данъка се отчита при ползването на нови и мощни автомобили. От асоциацията правят предложение в новия Закон за местните данъци и такси с 50% да намалее данъкът на коли, които фабрично са категоризирани като бензин или дизел, а

фактически са на метан или пропан-бутан

което в градска среда намалява отрицателния ефект върху въздуха и гражданите. Същото предложение имаха и депутатите от „Обединени патриоти“ между първо и второ четене на промените в Закона за местните данъци и такси, но то в крайна сметка не беше подкрепено в бюджетната комисия.

Като неефективен аргумент за високата цена Емил Николов посочи и електромобилите, тъй като само след 7-8 години те се изплащат, но на този етап няма достатъчно изградени колонки за зареждане.
Според Николов има три пропуснати фактора в подготовката на закона. Това са газовите автомобили, които замърсяват най-малко, а ще плащат наравно с дизеловите превозни средства. Отстъплението, свързано с катализаторите. В този случай автомобилите разполагат с необходимите европейски сертификати, но се движат без катализатор.
Николов постави акцент и върху мощността на хибридните автомобили - два двигателя, електрически и двигател с вътрешно горене. Реално замърсяването е само от един от тях, но ще се облага и електрическият двигател, който не създава емисии. Освен субсидии е възможно да бъдат въведени

привилегии като каране в бусленти и улеснение при паркиране

Емил Николов заяви и че за подобряване на качеството на въздуха в страната и големите градове са необходими мерки за извеждане на трафика от най-проблемните зони. Чрез изграждането на инфраструктура може да бъде решен този проблем, но могат да се направят и малки стъпки в краткосрочен план. "Липсата на тангента моментално връща трафика в града и в неговия център", подчерта Николов. По думите му тангентата трябва да има пет или шест възела, а в момента са само два.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Двама нови шефове влизат в Банката за развитие

Бившият финансов директор на Първа инвестиционна банка Живко Тодоров е одобрен за изпълнителен директор на Българската банка за развитие. До днес за назначаването му е чакано одобрение от Българската народна банка. Кандидатурата на Тодоров е съгласувана и с Министерството на финансите.

Започнаха да отсрочват кредити на длъжници (ОБЗОР)

Търговски банки в страната още от средата на март са започнали да отлагат кредити заради кризата с коронавируса. Още първата вълна на безработни е получила отлагане в рамките на три месеца и с толкова им са им удължени сроковете да изплащане на кредитите, научи „Монитор“.

ЕК одобри схема за гаранция от €255 млн. за малки и средни фирми у нас

Европейската комисия одобри схема за публични гаранции в размер на 500 милиона лева (приблизително 255 милиона евро) в подкрепа на малките и средни предприятия (МСП) в контекста на избухналата пандемия от коронавирус. Схемата бе одобрена съгласно Временната рамка за държавната помощ, приета от Комисията на 19 март 2020 г. и изменена на 3 април 2020 г.