0

Н ад 50 ученически проекта и повече от 20 методически разработки са постъпили в различните състезателни категории за Международният Ден на Scratch, който ще се проведе в Юнашкия салон във Варна.

Над 50 ученически проекта и повече от 20 методически разработки са постъпили в различните състезателни категории за Международният Ден на Scratch, който ще се проведе в Юнашкия салон във Варна.

Събитието, което се провежда за девета поредна година и се радва на изключителен интерес, се организира от Община Варна в партньорство с Варненския свободен университет „Черноризец Храбър“. Очаква се в Деня на Scratch да се включат над 150 варненски ученици, учители и родители, които ще демонстрират знания, умения и компетентности по програмиране и STEM-проекти.

За учениците от трети и четвърти клас е конкурсът за анимация, а от трети до седми клас – за най-атрактивна компютърна игра. Учителите и обучителите се състезават за методически разработки, в които могат да участват по темите „Визуално програмиране със Scratch“, „Изчислително мислене (Computational Thinking) и Scratch“, а също и с проекти „Scratch и STE(A)M“.

Ученическите отбори се оценяват в конкурса „STE(A)M приятели“, а ако екипът включва дете и неговите родители - проектът им ще се състезава в „STE(A)M фамилия“. Екипът по компютърни науки на ВСУ „Черноризец Храбър“ подготви методически ресурси за учители, които ще предостави в Деня за програмиране.

Scratch е среда за програмиране, в която се създават анимирани истории, интерактивни игри и сценарии за филми. Позволява на децата, докато се забавляват с изображения, звуци и анимация, лесно да усвоят принципите на визуалното програмиране.

Scratch дава свобода за моделиране на различни обекти от околната среда, като по този начин обогатява културата на децата и развива творческото мислене и уменията за комуникация. От 2018 г. програмирането със Scratch е включено в учебниците за трети клас по Компютърно моделиране.

По време на Деня на Scratch, родителите на третокласници ще могат да научат на място какви умения развива компютърно моделиране в училище или в извънкласните форми.