Над 60% от българите са свили харчовете си по време на пандемията

Над 60% от българите са свили харчовете си по време на пандемията

Те са намалили потреблението си средно с 500 лв. на месец

Пандемията от COVID-19 e оказала негативно влияние върху работния живот на 54% от българите. Макар близо 63% от тях да са запазили работното си място, значително понижение е отчетено в месечните разходи (64% от българите) и доходите (на 42%), както и в месечното потребление.

От началото на епидемичната обстановка анкетираните са свили потреблението си на месец със средно 500 лева (52%), като за тази цел


основно са се отказали от спонтанните покупки в магазините.


Според резултатите от анкетата една от най-големите промени, настъпили в ежедневието на потребителите, е новата динамика в разпределянето на разходите – ограничаване на импулсивните харчове, свеждане до минимум на посещения на ресторанти и заведения (74%), на козметични салони и фитнеси (37%), както и отказ от пътувания (56%) и пазаруване на дрехи и обувки (49%).

Немалко анкетирани са се възползвали и от предишни спестявания (25%) и помощ от приятели или роднини (21%), за да покрият разходите си по време на COVID-19. Това сочат някои от интересните данни, получени от представително пазарно изследване, проведено с 1000 независими участници, анализиращо финансовите им навици. Проучването е проведено от една от водещите компании за кредитиране в България – Кеш Кредит.

Анализът отбелязва, че


бъдещото планиране на финансите вече е приоритет


за близо 30% от българите. Очакваните бъдещи разноски се очаква да бъдат фокусирани върху покупки за новата учебна година (26%) или планиран ремонт на дома (16%).

Друг акцент от проведената анкета са потребителските кредити и нагласата спрямо тях по време на пандемия. 32% от отговорилите продължават да разчитат на кредити, а 32% планират да кандидатстват за такъв в следващите 4 месеца. Резултатите показват също, че потребителите (57%) предпочитат да направят собствен анализ на компаниите, предлагащи кредити, преди да използват услугите им. Едва 20% от тях са дали отговор, че остават лоялни на сегашната си компания и не смятат да променят избора си.

Кеш Кредит реализира проучването онлайн през август/септември 2020 г., включващо 14 въпроса, като 80% от отговорилите са хора, които не са ползвали услугите на компанията. Целта бе да се анализира как анкетираните са организирали бюджета си, от какво са се лишили и промяната в тяхното финансово потребление по време на пандемията. Освен това анкетата показва резултати, свързани с тяхната нагласа относно кредитните услуги, и бъдещите планове на хората, свързани с тях.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.