Над 50% от световните потребители пазаруват онлайн през различни устройства - таблети, смартфони, лаптопи. Над 32% пък признават, че са повлияни от социалните мрежи при избора си на продукт. Това каза политическият секретар в Европейската омниченъл и онлайн търговска организация (ЕМОТА) Керето Гормсън по време на конференция, посветена на електронната търговия.

За периода 2009-2017 електронната търговия у нас се е разраснала с 30%. В Дания, Холандия и Люксембург този процент е близо 70%, а във Великобритания е почти 80%. “Очакванията са електронната търговия да се разрасне с 70% в следващите години”, коментира Гормсън. По негови думи българският бизнес има потенциал за растеж, стига обаче да обърне внимание на няколко елемента. “Не трябва да мислите само за своя пазар - трябва да мислите за всяка една европейска компания като за ваш конкурент”, посъветва Гормсън. Освен това, сайтовете трябва да се поддържат редовно, за да се знае, че електронната търговия е достоверна.

Доставката, маркетингът, плащанията и употребата на информация

са определящи за успешния бизнес онлайн. Повечето хора днес искат продуктите им да се доставят на момента, най-малко на следващия ден. “Персонализацията е важна, тъй като така клиентът сам ще може да определи кой доставчик да използва - над 70% от потребителите смятат, че начинът на доставка е важен”, каза Гормсън. Според него правилният маркетинг може да допринесе за печалбите. “Ако искате да продавате на тийнейджъри, бъдете в Снапчат (Snapchat) - над 50% от потребителите пазаруват онлайн, а това да 69% от всички милениуми”, поясни секретарят.

Плащанията трябва да се нагодят според предпочитанията на клиента - повечето хора не обичат да плащат в кеш или с карта, в Германия обаче потребителите предпочитат кеша, защото нямат доверие, че данните им са защитени. Тук идват видеото, чатботовете и изкуственият интелект. През 2016 г. 4% от търговците са използвали изкуствен интелект, за следващата година те са се покачили на 17%, а

за 2018 г. 28% от търговците използват изкуствен интелект.

“Свръхупотребата на чатботове не е добра, но може да е полезна за по-младото поколение особено при създаването на добро изживяване”, коментира дигиталният директор в PwC за ЦИЕ Матеуш Гордън. Добавената реалност не трябва да бъде изпусната като възможност, защото чрез нея се събират данните на потребителите и там, където преди това е било бяло поле, то вече се създава база данни и знаем предпочитанията на потребителя. До 2020 г. се очаква 85% от онлайн трафикът да е от видеа, защото потребителите търсят лесносмилаемо съдържание. “Интернет съдържанието днес изисква повече ресурси - сега е по-скъпо да те намират, трябват повече усилия и време, за да може потребителите да искат да те споделят и търсят”, завърши Гордън.

60% от сайтовете не спазват правилата


Масово сайтовете не спазват правилата. Това показва проучване на Европейската комисия (ЕК) за февруари тази година. При 60% от сайтовете има нарушения, а в 31% няма истински намаления. При тях предложените цени са едни, а крайната цена излиза доста по-висока. 51% нямат достатъчна информация за правото на потребителя, а 30% изобщо нямат необходимата информация за потребителите.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Мусаката най-скъпа в Германия, кебапчето на Острова над 3 евро

Над 100 родни кръчми хранят българите в чужбина (ТЕМАТА)

Мусаката най-скъпа в Германия, кебапчето на Острова над 3 евро

Над сто са най-известните родни кръчми в Европа и Новия свят, които гостят българи и чужденци. Най-много сънародници се радват на популярни ястия във Великобритания - близо 20 ресторанта се развиват от наши предприемачи. В Германия, където също има голяма българска диаспора, работят 14 кръчми. Бизнес в храненето развиваме още в Испания, Гърция и Белгия, показа справка на „Монитор“.

A1 е първият български телеком със сертификат Cisco Gold Partner за цялостни ICT бизнес решения в Югоизточна Европа

А1 става първият български телеком, който получава Gold Partner сертификат на Cisco за предоставяне на цялостни технологични решения за бизнеса в Югоизточна Европа. Придобиването на сертификата е поредна стъпка от стратегията на А1 да допринесе за дигитализацията на бизнеса у нас, като предложи цялостни технологични решения - от първоначален анализ, през внедряване и конфигуриране, до последващата поддръжка.