Над 4,5 млн. пътници по-малко пътници по влаковете в България през 2020-та

Над 4,5 млн. пътници по-малко пътници по влаковете в България през 2020-та

4,553 млн. пътници по-малко са ползвали влак у нас през миналата година, отколкото през предходната 2019-та,показват данни на европейската статистическа служба Евростат. Спадът е над 20,5 на сто.

Най-голям - с 37% е сривът на годишна база през второто тримесечие, когато ползвалите влак пътници са били 3,533 млн. души от 5,58 млн. души за същия период на 2019-та. През третото тримесечие спадът се забавя до 18%, като през лятото ползвалите влак пътници са 4,663 млн., срещу от 5,686 млн. година по-рано. Най-нисък спад от 7% на годишна база през 2020-та е регистриран в периода януари-март миналата година с железопътен транспорт са превозени почти 4,6 млн. души спрямо 4,95 млн. души през първите три месеца на 2019 г. В периода октомври-декември 2020-та в България железниците са превозили 3,998 млн. пътника, срещу 5,101 милиона за същия период на 2019-та. Така спадът е с над една пета 22 на сто).

През третото тримесечие на 2020 г. най-голям спад в броя на пътниците в железопътния транспорт се наблюдава в Ирландия (-73% в сравнение с третото тримесечие на 2019 г. или 9,3 млн. пътници), Италия (-48%), Испания (-44%), Швеция и Люксембург (по -42%), Гърция (-41%) и Португалия (-40%).

В някои държави с по-строги ограничения в придвижването се наблюдава и силно намаление на продължителността на пътуванията, например Ирландия (-73%), Испания (-59%), Португалия (-51%), Италия (-50%).

Изключение от тенденцията е Нидерландия, където железопътният пътнически транспорт остава доста стабилен през първите три тримесечия на 2020 г. Годишният спад на пътниците през второто и третото тримесечие достига само 0,2%. Страната още не е предоставила данни за пътуванията в последните три месеца на 2020 г.

За да предотвратят разпространението на COVID-19, страните в Европа предприеха различни мерки, които ограничиха пътуванията и повлияха на транспортния сектор като цяло, вкл. и на железопътния сектор.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.