Над 2,8 млн. шофьори с по-евтина

Едва 20 000 водачи ще плащат по-скъпа застраховка

Над 2,8 млн. шофьори с по-евтина "Гражданска отговорност"

Старите полици няма да се коригират по бонус-малус

Над 82% от водачите, или 2,8 млн. души ще плащат по-евтина застраховка „Гражданска отговорност“ след влизането в сила на системата "бонус-малус". Предварителните изчисления на Асоциацията на българските застрахователи (АБЗ) сочат, че от 3.5 млн. регистрирани водачи повечето ще са с по-евтина полица. Това каза председателят на АБЗ Константин Велев.

Около 40% ще получат максимална отстъпка в бонус класовете. Други около 20 000 водачи на МПС ще попаднат в най-високия малус клас. Хората, които вече имат нарушения и ще направят нови такива след влизането на наредбата в сила, ще попаднат в първите малус класове, при които

надбавката е между 10-30%

Системата бонус-малус трябваше да тръгне от 1 януари 2020 г. с общо 20 класа. На всеки от тях отговаря различен коефициент на корекция - при бонус класа той е между 75-90%, а при малус - между 110-400%. Тогава бе предвидено всички водачи да влязат „чисти” в системата, т. е. без нарушения. „След това системата трябваше да отчита нарушенията и застраховките само след 1 януари 2020 година”, поясни Велев. След обществено обсъждане и разговори с Комисията за финансов надзор (КФН) става ясно, че застрахователите ще имат нужда от по-дълъг преходен период към системата. Затова

тепърва предстои да се публикува нов вариант на бонус-малус

за обществено обсъждане. Велев обаче не се ангажира да посочи кога ще стане това. Шофьорите, които имат валидни полици към влизането в сила на системата, няма да търпят промени по условията. Това ще се отнася единствено до новите застраховки „Гражданска отговорност”.

2019 г. е била добра година за застрахователния сектор, посочи още шефът на АБЗ. По думите му тогава застрахователната плътност бележи най-висок ръст за последните 15 години. Причина за това е и поскъпването в средните цени на гражданската в страната. Въпреки това България продължава да изостава спрямо другите европейски страни по отношение на пазарното проникване. След избухването на пандемията застрахователите отчитат спад в премийния приход по някои линии на бизнеса. Това се дължи на нарасналата безработица, намалелите доходи и бавното възстановяване на секторите. Поради карантината

потребителите отменят своите туристически застраховки

При полиците автокаско също има спад заради и по-малък брой продадени нови автомобили в страната.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.