0

Т очно 100 812 лева събра тазгодишната дарителска кампания „С тениска на бала” #steniskanabala, която подкрепя абитуриенти без родители. За шеста поредна година благотворителната инициатива на „Мото-Пфое” и нейните партньори DHL Express България и Столична организация на БЧК постигна рекордния дарителски фонд. Така всички, които са кандидатствали по програмата и отговарят на регламента, получиха еднократни стипендии по 2000 лева всяка. Това са 45 абитуриенти сираци от „Випуск 2019”. Остатъкът от 10 812 лева ще се използва за поощрение на най-добрите студенти, които са бенефициенти от предишни сезони.

Точно 100 812 лева събра тазгодишната дарителска кампания „С тениска на бала” #steniskanabala, която подкрепя абитуриенти без родители. За шеста поредна година благотворителната инициатива на „Мото-Пфое” и нейните партньори DHL Express България и Столична организация на БЧК постигна рекордния дарителски фонд. Така всички, които са кандидатствали по програмата и отговарят на регламента, получиха еднократни стипендии по 2000 лева всяка. Това са 45 абитуриенти сираци от „Випуск 2019”. Остатъкът от 10 812 лева ще се използва за поощрение на най-добрите студенти, които са бенефициенти от предишни сезони.

Общо 2242 абитуриенти от „Випуск 2019” завършиха училище и отидоха на празничното си парти или бал с тениска, вместо с излишно скъпи дрехи. По този начин единичните дарения от младежите достигнаха общо сумата от 49 312 лева. Над 50 училища участваха в цялата страна – някои от тях вече традиционно се включват, но се присъединиха и доста нови, което доказва нарастващата популярност на програмата. Общуването на организаторите с участниците в процеса на кампанията също така  показа, че #steniskanabala се превръща в пример за подражание и вече всяка година зрелостниците се стремят да подкрепят благородни каузи по случай завършване на средното си образование и да помогнат на връстници в неравностойно положение. Към сумата 49 312 лева се добавиха корпоративни и единични дарения, в размер на 51 500 лева.

Церемонията по връчване чековете за стипендии на първокурсници бенефициенти от „Випуск 2019” по програмата #steniskanabala се състоя на 28 октомври 2019 г. в София. Домакин на събитието отново беше литературен клуб „Перото”, любезно предоставен, безвъзмездно, от страна на Национален дворец на културата, София.

Благотворителната инициатива на „Мото-Пфое” осигурява равен старт в живота след завършването на 12-и клас на абитуриенти, които продължават образованието си във висше учебно заведение, макар да са загубили един или и двамата си родители. По традиция, организаторите отчитат резултатите от всеки сезон на инициативата по време на открито събитие, на което присъстват представители на медиите, дарители и кандидатите за стипендии.

Управителят на „Мото-Пфое Груп” - Масухиро Ояма, приветства гостите и бенефициентите и изказа специалната си благодарност към всички дарители – абитуриенти и корпоративни представители. Топло обръщение към многобройните присъстващи на събитието отправиха още Румен Иванов, управител на DHL Express България – традиционния официален логистичен партньор, който благотворително доставя символа на кампанията - тениската, до дарителите, както и Петранка Недялкова, директор на Столична организация на БЧК, която се грижи даренията от кампанията да се разпределят съгласно регламента на програмата #steniskanabala и да достигнат до точните кандидати за стипендия.

Партньорът на „Мото-Пфое” в инициативата - Столична организация на БЧК, ще събира уверенията за успех и ще предостави тези извънредни средства в рамките на няколко седмици. Като национална кампания, #steniskanabala има за цел да става все по-популярна сред учениците, но също така продължава да разчита и на подкрепата на корпоративни дарители. Каузата през 2019 година обедини подкрепата на няколко големи компании, както и лични дарения от Филип Пфое, Димо Николов и Атанас Фурнаджиев.

За първи път програмата няма да затвори за дарения сайта www.steniskanabala.bg до следващия сезон, който ще се обяви в началото на 2020 г. След 1 ноември тази година на сайта ще могат да се заявяват тениски от всички досегашни сезони, от 2014 г. насам, от т.нар. „Винтидж колекция”, а набраните средства ще се добавят към сумите за финансово поощрение за успех. През следващите  седмици всеки бивш или бъдещ абитуриент, който харесва каузата и иска да се сдобие с една от уникалните предходни тениски, ще може да го стори срещу дарение, онлайн или по банков път.