Точно 100 812 лева събра тазгодишната дарителска кампания „С тениска на бала” #steniskanabala, която подкрепя абитуриенти без родители. За шеста поредна година благотворителната инициатива на „Мото-Пфое” и нейните партньори DHL Express България и Столична организация на БЧК постигна рекордния дарителски фонд. Така всички, които са кандидатствали по програмата и отговарят на регламента, получиха еднократни стипендии по 2000 лева всяка. Това са 45 абитуриенти сираци от „Випуск 2019”. Остатъкът от 10 812 лева ще се използва за поощрение на най-добрите студенти, които са бенефициенти от предишни сезони.

Общо 2242 абитуриенти от „Випуск 2019” завършиха училище и отидоха на празничното си парти или бал с тениска, вместо с излишно скъпи дрехи. По този начин единичните дарения от младежите достигнаха общо сумата от 49 312 лева. Над 50 училища участваха в цялата страна – някои от тях вече традиционно се включват, но се присъединиха и доста нови, което доказва нарастващата популярност на програмата. Общуването на организаторите с участниците в процеса на кампанията също така  показа, че #steniskanabala се превръща в пример за подражание и вече всяка година зрелостниците се стремят да подкрепят благородни каузи по случай завършване на средното си образование и да помогнат на връстници в неравностойно положение. Към сумата 49 312 лева се добавиха корпоративни и единични дарения, в размер на 51 500 лева.

Церемонията по връчване чековете за стипендии на първокурсници бенефициенти от „Випуск 2019” по програмата #steniskanabala се състоя на 28 октомври 2019 г. в София. Домакин на събитието отново беше литературен клуб „Перото”, любезно предоставен, безвъзмездно, от страна на Национален дворец на културата, София.

Благотворителната инициатива на „Мото-Пфое” осигурява равен старт в живота след завършването на 12-и клас на абитуриенти, които продължават образованието си във висше учебно заведение, макар да са загубили един или и двамата си родители. По традиция, организаторите отчитат резултатите от всеки сезон на инициативата по време на открито събитие, на което присъстват представители на медиите, дарители и кандидатите за стипендии.

Управителят на „Мото-Пфое Груп” - Масухиро Ояма, приветства гостите и бенефициентите и изказа специалната си благодарност към всички дарители – абитуриенти и корпоративни представители. Топло обръщение към многобройните присъстващи на събитието отправиха още Румен Иванов, управител на DHL Express България – традиционния официален логистичен партньор, който благотворително доставя символа на кампанията - тениската, до дарителите, както и Петранка Недялкова, директор на Столична организация на БЧК, която се грижи даренията от кампанията да се разпределят съгласно регламента на програмата #steniskanabala и да достигнат до точните кандидати за стипендия.

Партньорът на „Мото-Пфое” в инициативата - Столична организация на БЧК, ще събира уверенията за успех и ще предостави тези извънредни средства в рамките на няколко седмици. Като национална кампания, #steniskanabala има за цел да става все по-популярна сред учениците, но също така продължава да разчита и на подкрепата на корпоративни дарители. Каузата през 2019 година обедини подкрепата на няколко големи компании, както и лични дарения от Филип Пфое, Димо Николов и Атанас Фурнаджиев.

За първи път програмата няма да затвори за дарения сайта www.steniskanabala.bg до следващия сезон, който ще се обяви в началото на 2020 г. След 1 ноември тази година на сайта ще могат да се заявяват тениски от всички досегашни сезони, от 2014 г. насам, от т.нар. „Винтидж колекция”, а набраните средства ще се добавят към сумите за финансово поощрение за успех. През следващите  седмици всеки бивш или бъдещ абитуриент, който харесва каузата и иска да се сдобие с една от уникалните предходни тениски, ще може да го стори срещу дарение, онлайн или по банков път.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини