Национален културно-туристически календар ще привлича в България неорганизирани туристи и корпоративни клиенти освен традиционните летовници, съобщи при представянето на проекта в областната управа в Добрич председателят на Националното сдружение на малкия и среден бизнес в туризма Веселин Банковски.

Около 2 000 000 души, които обикновено пътуват с нискотарифните авиокомпании, посещават годишно България. Този туристопоток, който не е привлечен само от шезлонга на пясъка и не е любител на евтиния алкохол, е по-активен и има голям потенциал, поясни председателят на сдружението. По думите му големи компании с по няколко завода и хиляди работни места, които се представят на панаири в България, предпочитат за тиймбилдинги други балкански страни, защото у нас не им се предлагат подходящи пакети.

Националният културно-туристически календар не е списък от събития, а интерактивно пространство с времето, мястото и темите на прояви и дейности, които могат да бъдат споделени в деветте туристически района на страната, добави председателят на браншовата организация. Освен че ще насърчи нови групи туристи да открият България като дестинация, сдружението ще насити календара и с прояви поне 45 дни преди и след летния сезон. Проектът "загърбва" стереотипите и предлага нови наименования за туристическите сезони, каза Веселин Банковски. Според сдружението лятото ще посреща туристи като сезон на светлината, есента - на радостта, зимата - на усмивките, пролетта - на цветята, а целогодишният туризъм ще вдигне средната заетост на почивните бази и ще задържи работната ръка в туристическата индустрия.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Министър Ангелкова пред глобална конференция в София: Създаването и популяризирането на различни туристически продукти в регионите е тласък за развитието им

Туризмът е секторна политика и зависи от всички нас - бизнес, държава и местна власт. Показвайки пред света богатствата на страната ни и чрез тях създадените разнообразни възможности за туризъм у нас- културно-исторически, балнео и спа, спортен, познавателен, кулинарен и др., ние създаваме условия за икономическо развитие на местните общности и поминък на хората там. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова на конференция на тема „Ролята на устойчивия иновативен туризъм в насърчаването на приобщаващия растеж, търговията и икономическото сътрудничество“, организирана от посолствата на Република Индонезия, Република Корея и Република Турция в България, като инициатива на МИКТА.

Независимостта извън дома струва 200 лева

Около 200 лв. ще ни струват 3 нощувки, за да отпразнуваме Деня на Независимостта у нас, показва проучване на „Монитор“. Цената включва настаняване в тризвезден хотел при полупансион и празнична вечеря.