6285 от 55 289 явили се седмокласници са изкарали отлични оценки на външното оценяване по математика. Те са с 2428 повече спрямо миналата година, когато шестиците са били 3857. По български език и литература пък тази година между 57 и 65 точки имат по-малко деца. Те са само 1559, докато за 2017 г. техният брой е бил 3304. Това стана ясно, след като от МОН обявиха резултатите.

Броят на учениците, които са получили слаби оценки, е нараснал и по двата предмета. По български език границата от 16 точки, които са необходими за среден, не е премината от 8166 деца. През 2017 г. те са били с 405 по-малко (7761). По математика слаби оценки са получили 13 533 ученици, докато за изминалата година те са били 12 869.

Броят на седмокласниците, които са събрали максималния брой точки (65), е намалял и по двата предмета. По математика те са само 68, докато предната година са били 251, а по български - едва 3 (при 6 за 2017 г.). Броят на учениците с минимален брой точки е нараснал. По български те са 151 (от 105 през 2017 г.), а по математика - 151 (от 182 миналата).

От министерството отбелязват, че средният резултат от първия модул по български език и литература е 32,60 т. (от 65), докато за миналата година е бил с 2,07 повече (34,67). Обратното е по математика, където учениците са постигнали по-добри успехи на задължителния модул.

Тази година средният успех е 30,43 т., а през 2017 г. са били 28,52. Във втория модул се забелязва, че учениците са подобрили леко постиженията си. За 2018 г. средният успех по български език и литература е 19,38, докато за 2017-а е 19,05. По математика пък от 8,67 т. се е покачил на 10,26. И на двата изпита по региони най-висок среден успех имат учениците от София-град, а най-нисък - тези от Сливен. Също така от МОН отбелязват и по двата предмета повече добри и много добри оценки, както и факта, че повече седмокласници работят по втори модул по БЕЛ.

При четвъртокласниците се наблюдава подобрение на средните резултати по всички предмети от външното оценяване. По български език и литература тази година са те са изкарали средно 75,65 т. (при 100 максимални). За сравнение през 2017-а са били близо до 70, а през 2016 г. - под тази граница. За четвъртокласниците най-труден се е оказал 5-и въпрос, който е свързан с текста, към който трябва да отговарят на въпроси. Само 37,64% от учениците са получили максималния за задачата брой точки (2 т.), 1 т. (29,59%) се изравнява с процента на неотговорилите (28,99%). По математика четвъртокласниците са постигнали среден резултат от 71,57 т., като най-неуверени са при геометричните задачи - с най-ниска постижимост е задача №14. По „Човекът и обществото“ и „Човекът и природата“ имат среден успех над 81 т., съответно 81,33 и 81,84.

От МОН обмислят разработване на нов формат на НВО. В 7-и клас той ще измерва постигнатото в целия прогимназиален етап и в същото време ще е насочен към оценка на функционалната грамотност, докато при четвъртокласниците акцентът ще се измести към оценката на индивидуалните ученически постижения и сравняването им по успех.

По темата: НВО 7 клас 4 клас
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Засилени проверки на училищните автобуси

Започнаха усилени проверки на автобусите, превозващи ученици. Инспекциите ще се извършват от 16 до 22 септември от служителите на „Пътна полиция“ и на Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация“.

 

Ученици инженери с най-много награди в конкурса за млади учени

Ученици с проекти в сферата на инженерните науки спечелиха най-много награди в конкурса за млади ученици. Те завоюваха четири от общо 12-те големи отличия на 31-ото издание на финансираното от Европейската комисия състезание се проведе от събота до днес в София.