На изплащане най-често купуваме смартфон и телевизор

На изплащане най-често купуваме смартфон и телевизор

От януари до юни сме дали 26% повече пари за хладилници

На изплащане най-често купуваме смартфон и телевизор. Това сочат данни на проучване на една от банките у нас за първите 6 месеца на годината. За периода 56% от заявленията за финансиране на покупка на стоки на изплащане, подадени към „БНП Париба - Лични финанси“, са били за модерни смартустройства за комуникация и забавление.

Интересна тенденция е, че най-търсеният смартфон през първото полугодие на тази година е на същата средна цена като победителя година по-рано, докато телевизорът е с 30% по-евтин от миналата година и е

на разумна средна цена от 460 - 500 лева

Той има голям Ultra HD 6,3-инчов екран и мощен процесор. Най-ценните му характеристики са двойна 20+2 MPX камера и предната 24+2 MPX камера.

През първата половина на 2019 г. българите си купуваха най-често на изплащане 43' 4K Ultra HD телевизори с резолюция 3840 x 2160. Те са на средна цена 670 - 720 лв. Интересна тенденция е, че въпреки по-високите си характеристики най-търсеният телевизор през първото полугодие на 2019 г. е с 30% по-евтин в сравнение с победителя за същия период на 2018 г.

В същото време инвестираме повече пари в бяла техника и мебели. За периода януари-юни 2019 г. хората са дали 26% повече за хладилници, перални и готварски печки и 20% повече за дивани и обзавеждане за спалня. Очевидно, тъй като тези покупки се използват по-дълго, клиентите са

готови да платят повече за един по-висок стандарт

на живот, като вземат на изплащане съвременни, енергийно ефективни домакински уреди и по-голямо и по-удобно обзавеждане. Например най-търсеният хладилник през първата половина на 2019 г. е по-скъп с 47% в сравнение с победителя през първата половина на 2018 г. и средната му цена е 730 - 780 лв. Победителят е много по-голям - с общ обем от 343 литра срещу 295 литра през 2018 г. Тази година българите предпочитат да купуват хладилници с по-висок енергиен клас – А++, и полезни функции като система против замръзване и диспенсер за вода.

Същото се отнася и за пералните машини. Най-търсеният модел за периода януари-юни е с 31% по-скъп, отколкото през първата половина на 2018 г. В същото време той има барабан от последно поколение, инверторен двигател, функция AddWash и защита за децата.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.