Частен спор между декласираната фирма за продажба на електронни винетки „Телетол“ АД и Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) може да ограничи таксуването на тол системата в България. От три възможности за отчитане на трафика са възможни само два, обявиха собствениците на отстраненото дружество.

От пътната агенция предвиждаха превозвачите да отчитат на изминато разстояние с маршрутна карта, деклариране на данни за пътуването чрез бордово устройство и всеки GPS без значение дали е навигация или телефон. Последният и най-евтин вариант за бранша вероятно няма да се въведе, въпреки че се толерира от Европейския парламент, а и новата система за таксуване у нас е една от най-модерните в света. Компаниите, които се занимават с GPS услуги за управление на автопаркове, не са допуснати от АПИ да се регистрират като доставчик на услуги, в случая на данни, обявиха от „Телетол“.

Бордовото устройство е скъпа и остаряла технология

По информация на „Монитор“ се предвижда обслужването на едно устройство да е в рамките на до 10 лева месечно, но депозитът за ползване ще струва 350 лева.

Освен това „Телетол“, в която съсобственик е известната от миналото певица Лиляна Деянова (ЛиЛана), обвини АПИ в създаване на изкуствен монопол на пазара. Софтуерната компания е получила отказ за достъп до националната тол система заради оперативна несъвместимост с е-системата за събиране на пътни такси на АПИ и въпреки сключен договор, който впоследствие е прекратен.

„Процесът, който е улеснен с европейски правила, е регистрационен и трябваше да трае 2 седмици, за да се даде възможност на всички желаещи фирми да продават е-винетки. При нас този процес отне 6 месеца, коментира Деянова. По нейните думи договорът с първия доставчик на услугата „Интелигентни трафик системи” АД, е сключен един ден преди официалните документи да са били качени на сайта на АПИ. „Телетол“

ще сезират прокуратурата за престъпление

по длъжност на шефа на „Националното тол управление“ проф. Олег Асенов и шефа на АПИ Георги Терзийски, обяви Лиляна Деянова. В момента единствен доставчик на винетки е „Интелигентни трафик системи” АД, която събира 7% комисионна от всеки продаден електронен пътен стикер. Конкуренцията им от „Телетол“ са предложили по-ниска комисионна от 5 на сто. Освен това компанията е разработила и решение, при което, когато объркаш регистрационния номер на колата си може в рамките на 15 минути да го коригираш и да не плащаш повторно винетка.

АПИ опроверга обвиненията, че ограничават достъпа на доставчиците, а напротив сключват нови договори - “Конкорд Смарт Инфраструктура” АД и „Иком“ ООД, заявил желание да партнира на пътната агенция само в събирането на тол такси. „Телетол” АД остава регистриран доставчик на тол услуги и може да кандидатства за продажба на е-винетки след като се приведе в съответствие. Дали това ще стане зависи единствено от компанията и желанието им да работят по правилата, които са еднакви за всички доставчици на услуги, коментираха още АПИ.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Air Canada няма да ползва Boeing 737 MAX поне до 14 февруари

Air Canada удължи срокът за забрана за ползване на самолетите си Boeing 737 MAX до 14 февруари 2020 г., съобщи телевизия CBC. Преди време от канадската авиокомпания планираха да няма полети със злополучните боинги до 8 януари. Превозвачът има в авиопарка си 24 такива машини.

БДЖ ще вози с 20 минути по-бързо

В конкуренция с рейсовете железниците ще возят до шест града с 20 минути по-бързо. От средата на декември, когато влиза в сила новият график за движение, пътниците ще стигат ускорено до Пловдив, Стара Загора, Бургас, Варна, Благоевград и Горна Оряховица.

Екологичност и безопасност са предизвикателства пред индустрията

На всеки 10 автомобила само един е нов

Екологичност и безопасност са предизвикателства пред индустрията

На всеки 10 автомобила само един е нов, показва статистиката на автопарка в България. Всички останали са стари коли, често неотговарящи на стандарта Евро 4, 5 и 6. Безспорно най-добрата алтернатива на тази крайно негативна тенденция остават електромобилите, отбелязаха вносители и производители на коли на Международния автомобилен салон София 2019.