0

П ървоначално Mitsubishi Eclipse стана популярно като достъпно спортно купе. Моделът се произвеждаше от 1989 до 2012 година и за това време бяха пуснати четири поколения. След това, поради ниското търсене, моделът беше спрян.

През 2017 година името Eclipse беше възродено, но вече като компактен кросоувър Eclipse Cross. От пролетта на тази година Eclipse Cross получи значителна модернизация и за първи път като се предлага като зареждащ се в контакта Plug-in Hybrid (PHEV).

Първоначално Mitsubishi Eclipse стана популярно като достъпно спортно купе. Моделът се произвеждаше от 1989 до 2012 година и за това време бяха пуснати четири поколения. След това, поради ниското търсене, моделът беше спрян.

През 2017 година името Eclipse беше възродено, но вече като компактен кросоувър Eclipse Cross. От пролетта на тази година Eclipse Cross получи значителна модернизация и за първи път като се предлага като зареждащ се в контакта Plug-in Hybrid (PHEV).

След модернизацията Mitsubishi Eclipse Cross PHEV е пораснало със 140 мм, като дължината достига 4545 мм, а междуосието е 2670 мм. Новият модел запазва познатия силует, но се отличава със стремителен профил и повдигната задна част. Дизайнът е доминиран от прави линии и смела комбинация на геометрични форми.

Предната част е претърпяла сериозни промени. Радиаторната решетка тип „пчелна пита” е значително по-широка и е съчетана с нови тънки LED дневни светлини и мигачи. Отдолу са монтирани големите LED фарове и светлините за мъгла. Въздухозаборникът в бронята е малко по-тесен. Арките на колелата са разширени и изглеждат мускулести, а профилните стени са по-релефни, като се забелязват и нови прагове.

Задните калници и капакът на багажника са изцяло нови и задното стъкло вече не се разделя наполовина. В задните колони са интегрирани нови L-образни светлини. Името на модела е поставено в центъра на капака на багажника. Нови са двуцветните 18-инчови алуминиеви джанти с гуми с размер 225/55 R18.

В салона на Mitsubishi Eclipse Cross PHEV са направени по-малко промени, като се забелязват множество алуминиеви вложки и черни лакирани детайли. Воланът с три спици е познат от по-големия кросоувър Mitsubishi Outlander, а циферблатите на инструментите също са заимствани от него.

Скоростомерът и оборотомерът са с меко синьо осветление и са разделени от новия екран на бордовия компютър. Данните могат да бъдат проектирани и върху предното стъкло. Изцяло нов е селекторът на трансмисията, който също е взет директно от Outlander PHEV. Отгоре на централната конзола е поставен изцяло нов 8,0-инчов мултимедиен сензорен екран, леко насочен към водача. Нови са и бутоните за мултимедийната система и климатичната уредба.

Позицията на шофиране в обновеното Mitsubishi Eclipse Cross PHEV е доста висока, дори според стандартите за SUV. Кормилната колона се регулира по височина и в дълбочина, а предните седалки се настройват в широки интервали, така че зад волана могат да седнат удобно хора с всякакъв ръст и телосложение.

Предните седалки са доста удобни, имат леко изразени странични опори и отопление още в основната версия. Над тунела на трансмисията има поставки за чаши или бутилки, както и широк подлакътник, в който се крие просторна кутия. Видимостта напред и настрани е отлична, а обзорът назад е значително подобрен, благодарение на увеличеното задно стъкло и камерата за заден ход.

На втория ред седалки пространството за главите е достатъчно за пътници с височина до 190 см, има и доста място за краката, но салонът е предвиден по-скоро за двама човека, отколкото за трима. Стандартно обемът на багажника на Eclipse Cross PHEV е 359 литра, а при сгънати задни седалки се увеличава до 1108 литра.

Динамичен електромобил и многофункционален кросоувър

Новото Mitsubishi Eclipse Cross PHEV се задвижва от плъгин хибридна система, комбинираща 2,4-литров 4-цилиндров атмосферен бензинов двигател с вътрешно горене, работещ по цикъла на Аткинсън, два електромотора и плоска литиево-йонна батерия. Бензиновият двигател е с мощност 98 к.с. и развива 198 Нм въртящ момент, предният електромотор е с мощност 82 к.с. и 137 Нм, а задният електромотор добавя 95 к.с. и 195 Нм.

В пода между осите е разположена батерията с капацитет 13,8 кВтч. Всичко това гарантира системна мощност на хибридната система от 188 к.с. и задвижване на четирите колела. Освен това новият Eclipse Cross PHEV може да измине в града до 55 км само на електрическа тяга и консумира само 2,0 л/100 км в комбиниран цикъл при заредена батерия. Извън гада пробегът на ток е 45 км.

За да се движите изцяло на ток, трябва да активирате режима EV от бутон на централния тунел. Ако искате да заредите батерията с енергия от бензиновия двигател, трябва да активирате режима Charge и да изберете степента на рекуперация с перата от волана, а за запазване на заряда на батерията, изберете режима Save. За още повече удобство и сигурност, водачът може да избира между пет режима на задвижване – Eco за икономично шофиране, Normal, Snow за сняг, Gravel за чакъл и Tarmac за сух асфалт.

Батерията с капацитет 13,8 кВтч се зарежда за 4 до 6 часа на контакт от домашната мрежа, а от станцията за бързо зареждане се пълни до 80% само за 25 минути. Когато токът в батерията свърши, Mitsubishi Eclipse Cross PHEV харчи около 5 л/100 км в града, а на извънградски път бордовият компютър отчиташе средно около 6 л/100 км.

Новото Mitsubishi Eclipse Cross PHEV е много приятно за шофиране в градски условия. Движи се тихо, вози меко и върви гладко, а воланът послушно следва зададената посока и всичко това е много завладяващо. Ускорението от място до 50 км/ч е впечатляващо и на старта при зелен светофар Eclipse Cross PHEV успя да засрами дори расов италиански спортист, но след това се отпуска и се укротява.

Кормилното управление има по-добра обратна връзка, а окачването с дълъг ход на амортисьорите се справя добре с дупките, но в завоите кросоувърът се наклонява забележимо и намеква, че е насочен към по-спокойно и премерено шофиране.

Новото Mitsubishi Eclipse Cross PHEV вече се предлага в Европа и у нас, като цената му започва от 79 990 лева за базовото ниво Invite, включващо електрически стъкла и огледала за обратно виждане, двузонов автоматичен климатик, автоматични фарове и автоматично превключване на къси и дълги светлини, безключов достъп и бутон за стартиране, автоматични чистачки, мултимедийна система с 8-инчов сензорен дисплей и Bluetooth комуникация, камера за заден ход, отопляеми предни седалки, система за ограничаване на опасността от удар отпред с функция за разпознаване на пешеходци, система за предупреждение при напускане на пътната лента, 7 въздушни възглавници, електронна система за стабилизиране и др.

В най-високото ниво на оборудване Instyle+ за 90 000 лева се предлагат навигация, кожена тапицерия на салона, четири камери за 360-градусов обзор, система за следене на слепите зони, адаптивен круиз контрол, аудиосистема с 8 високоговорителя и мощност 510 вата, панорамен стъклен покрив с два електрически люка и отопление на предното стъкло.

Технически характеристики

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

2,4-литров 4-цилиндров бензинов двигател + два електромотора

CVT безстепенна автоматична трансмисия

98 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин + 82 к.с. + 95 к.с.

188 к.с. системна мощност на хибридното задвижване

193 Нм въртящ момент при 2500 об/мин + 137 + 195 Нм

10,9 секунди ускорение от 0-100 км/ч

162 км/ч максимална скорост

2,0 л/100 км среден разход на бензин

24,2 кВтч/100 км среден разход на електрическа енергия

46 г/км емисии на СО2

79 990 лева базова цена на модела