От появата си през 2010 година досега компактният кросоувър Mitsubishi ASX беше обновяван няколко пъти, но последната версия се отличава от предшествениците, най-вече в предната част на екстериора и в изцяло новия интериор. Външният вид на Mitsubishi ASX е претърпял коренна промяна, като предната част на кросоувъра е изцяло нова. Дизайнът на модела отпред е подчертано солиден, като традиционната решетка тип „Динамичен щит” е еволюирала във второто си поколение и визуално разширява автомобила.

Бронята сякаш обгръща предната част от двете страни, а хоризонталните и вертикалните линии на решетката и маската отдолу вдъхват усещането за сила и мощ. Новите LED светлини, както и подредбата на мигачите и фаровете за мъгла, обособени в квадратни панели в двата края на предницата, отпечатва типичната съвременна визия на Mitsubishi върху автомобила. Отзад новият ASX също е със светодиодни светлини с изострен дизайн, които се разполагат по широчината на автомобила, акцентирайки върху масивната му стойка. Новият ASX се предлага в наситения брилянтен цвят Red Diamond (Червен диамант), енергичния оранжев цвят на Слънцето, изискания кафяв нюанс на дъб и спортния син цвят.

В интериора на новото Mitsubishi ASX са използвани по-качествени материали и по-фини детайли. Салонът е станал по-солиден, благодарение на безупречната сглобка. Ергономията е подобрена с нови контролери на климатичната системата и черния таван. Усещането за майсторство се допълва от металните облицовки на централната конзола и меките подложки за коленете от двете страни. Подобренията в интериора позволяват по-добра свързаност с околния свят. Размерът на централния дисплей е увеличен от 7 на 8 инча. На екрана могат да се гледат видео файлове, записани на USB. В по-високото ниво на оборудване Intense има навигационна система Tom Tom с информация за трафика в реално време, достъпна онлайн чрез смартфона на водача.

В Европа и у нас новото Mitsubishi ASX се предлага с 2,0-литров бензинов двигател с 16 клапана, съчетан стандартно с 5-степенна механична скоростна кутия. Като опция се предлага вариаторна автоматична трансмисия CVT с шест виртуални предавки за по-спортно шофиране. Автомобилът е наличен във варианти както само с предно предаване, така и със задвижване на четирите колела 4x4. За потребителите, които не поставят динамиката на първо място, 2,0-литровият 4-цилиндров бензинов двигател с мощност 150 к.с. е напълно достатъчен за придвижване в града и извън него. Повече си заслужава комбинацията с автоматична трансмисия и системата за задвижване на всички колела 4х4.

При плавно ускорение бензиновият мотор работи спокойно и тихо, но при рязко подаване на газ става шумен. Времето за ускорение от място до 100 км/ч е 12,2 секунди. Комбинираният разход на гориво е 6,8 литра на 100 км, но извън града с умерено темпо пада до 5,5 л/100 км. В града разходът на бензин е в рамките на 9 л/100 км. Компактният кросоувър е много приятен за шофиране, като създава усещането за спокойствие и сигурност. Високата позиция осигурява отличен обзор напред и настрани, а за маневриране на заден ход помага широко обхватната камера с цветен образ.

На пътя Mitsubishi ASX вози комфортно, като изглежда неравностите и дупките. Воланът се върти с лекота и осигурява лесно управление. През зимата Mitsubishi ASX не се плаши от преспите сняг, тъй като има висок пътен просвет от 190 мм и е оборудван със система за задвижване на четирите колела с възможност за блокиране на централния диференциал. Задвижването 4х4 предоставя възможност за избор между три режима, с цел водачът на ASX сам да избере най-подходящия според своите предпочитания и пътните условия. Централният диференциал има електронно управление, определящо оптималното съотношение на разпределението на въртящия момент между предна и задна ос на база комплексна информация за автомобила и пътните условия. За шофиране по сух път е предназначен режимът 2WD, при който въртящият момент се насочва към предните колела и се пести гориво.

За движение по хлъзгава настилка с ниско сцепление е достатъчно да активирате режима 4WD Auto, при който задвижването е на четирите колела, а разпределението на въртящия момент става автоматично, като въртящият момент е контролиран в широк диапазон от 98% на предните до 2% на задните, както и поравно 50% на 50%. Режимът 4WD Lock се използва при катерене на стръмни наклони и движение с ниска скорост в пресечен терен. При него по-голямата част от въртящия момент се прехвърля към задните колела, за да подобри сцеплението при лоша пътна настилка или когато колата заседне, правейки ASX проходим на практика при всякакви условия. Освен това контролът при завиване въздейства на предните колела, когато не са в една линия, при навлизане в остър завой. Преминаването от един режим в друг е лесно, като водачът трябва единствено да натисне осветения бутон с надпис 4WD, намиращ се на централния тунел между предните седалки.

Новото Mitsubishi ASX предлага сигурност и безопасност, благодарение на функции като подсилената конструкция и системата за ограничаване опасността от челен удар. Моделът предлага удобства, които го правят практичен както за ежедневието в града, така и за вълнуващи приключения през уикенда. Леката и компактна конструкция на модела, съчетана с възможностите на всъдеход, превръщат шофирането в удоволствие и осигуряват на ASX отлично представяне през зимата.

Технически характеристики:

Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT 4WD Intense

2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател

CVT безстепенна автоматична скоростна кутия

150 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

195 Нм макс. въртящ момент при 4200 об/мин

12,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

190 км/ч максимална скорост

8,2 л/100 км среден разход на гориво

185 г/км емисии на СО2

52 990 лева цена на модела

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Volkswagen Golf Variant на метан е най-изгодният автомобил за комфортно пътуване

Това комби харчи само 5,26 лева на 100 км

Volkswagen Golf Variant на метан е най-изгодният автомобил за комфортно пътуване

Високите цени на горивата, както и постоянно увеличаващите се екологични норми към съвременните двигатели принудиха автомобилните производители да правят все по-икономични коли. Един от най-екологичните и икономични варианти на задвижване е двигател, който да работи на природен газ, популярен у нас като метан. През миналата година германският концерн Volkswagen пусна на пазара комбито Golf Variant 1.5 TGI на метан, което благодарение на своята висока ефективност и ниски разходи за гориво е най-изгодният вариант за придвижване в класа си.

Новият кросоувър Skoda Kamiq съчетава предимствата на SUV с маневреността на малка кола

Компактен за големия град, просторен за хора и багаж

Новият кросоувър Skoda Kamiq съчетава предимствата на SUV с маневреността на малка кола

В гамата на Skoda вече има и градски кросоувър, който носи името Kamiq. Името произлиза от езика на племена, които обитават северна Канада и Гренландия и означава нещо, което ти приляга точно по мярка, като втора кожа. Новият модел е най-малкият брат в гамата на Karoq и Kodiaq. Новият компактен кросоувър съчетава перфектно предимствата на моделите SUV, като по-висока позиция на седене и по-голям пътен просвет с функционалността и размерите на малките автомобили.

Обновеният модел е получил модерни технологии за още повече удоволствие от шофирането

Renault Megane стана хибрид и зарежда от контакта

Обновеният модел е получил модерни технологии за още повече удоволствие от шофирането

Renault Megane е емблематичен автомобил за френската марка, който се произвежда от 1995 година като наследник на Renault 19. От тогава до сега в целия свят глобално са продадени над 7 милиона бройки от четирите поколения на модела. Последната генерация беше представена през 2015 година, а сега очаквано получи модернизация, която обхваща всички каросерии на модела - хечбек, седан и комби. В гамата на Megane за първи път е добавен и Plug-in хибрид, който се зарежда в контакта.